Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Reverb footswitch

  1. #1

    Standaard Reverb footswitch

    Hi all,

    Op de Mesa Boogie Recto-Verb Twenty-Five Combo gitaarversterker kan een footswitch worden aangesloten die de reverb schakelt. Ik heb mij laten vertellen dat iedere switch werkt, maar ik heb een standaard Marshall single footswitch geprobeerd en die deed het niet. Iemand een verklaring?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handleiding
    This ¼” jack allows control of the REVERB (on/off) remotely from a single tip-to-ground on/off footswitch.
    The logic used in this jack is standard “tip-to-ground” latching (not momentary)
    Je hebt dus een 'latching' footswitch nodig: eentje die aan/uit gaat (en blijft, totdat je er opnieuw op drukt)
    De 'momentary' versie blijft enkel aan zolang je de switch ingedrukt houdt, en gaat weer uit zodra je je voet van de switch haalt.

    Voor zover ik kan zien is die "Marshall single footswitch" het juiste type: latching
    https://www.andertons.co.uk/p/PEDL10...all-amplifiers

    Maar als ik de verpletterende reviews lees, is de kans erg groot dat die stuk is:
    http://www.musiciansfriend.com/ampli...witch-with-led
    Maar da's wel makkelijk na te gaan en/of te repareren.

    Werkt hij op een andere versterker wel?
    Werkt hij zolang je hem ingedrukt houdt?
    Laatst gewijzigd door jan7; 22 oktober 2017 om 18:48

  3. #3

    Standaard

    Ik zal hem eens doormeten. Die gast van wie ik hem gekocht heb, zei dat ie bij hem gewoon werkte. Ik heb alleen geen amp om op uit te proberen. Ik heb nu een nonlatching footswitch erop (gaat weer uit als je je voet eraf haalt) en die werkt wel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Hij doet het inderdaad wel. Doorgemeten en al maar kennelijk doet ie het niet op de amp...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    En gevonden...de LED zorgde ervoor dat ie de switch niet maakte. Die ertussenuit geknipt en klaar....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb vandaag weer even over dat topje Mark V twenty five gespeeld. Man wat gaat dat ding hard voor 25 watter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top