Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Killing The Demon

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard Killing The Demon

    Weer iets geprobeerd. Bezig geweest met headroom vs compressie. Gitaar is aanvankelijk nauwelijks overstuurd ingestuurd, maar uiteindelijk toch een leuke sound uit de strat gekregen zo.

    Variatie in 3 minuten, van metal-achtige muziek, naar blokfluit, naar 70s rock of zoiets.
    Het blokfluitduet is gewoon schaamteloos van YT afgeplukt en het leuke is dat het achterstevoren precies hetzelfde is.
    Beetje zoals lepel, lol, kok en meetsysteem, maar dan muzikaal.

    De rest van het nummer kun je maar beter niet omdraaien, maar gewoon VAAK draaien.

    Alleen de drums moet nog anders, want dit is niks.

    Benieuwd wat je er van vindt en is je reactie dus welkom.

    https://soundcloud.com/stratman70/killing-the-demon
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik heb 'm 1 keer geluisterd en misschien moet ie nog effe indalen maar op het eerste gehoor vind ik het lied pas goed worden op 1:42!
    Het eerste gedeelte tot aan de youtube fluiten staat naar mijn mening helemaal los van het gedeelte waar ik net aan refereer. De melodieuze gitaarpartijen daar zijn gewoon echt mooi. Wat mij betreft mag je voortborduren op het gedeelte na de blokfluiten. Hier ligt ook je kracht wat mij betreft! Ik hoor er ook een stukje slide in: zeer geslaagd

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Dank je wel voor het luisteren en je reactie pasqual. Zelf vind ik m dan ook pas op z'n best worden, het nummer. Maar ik wist niet zo goed om daar dan weer op voort te borduren eigenlijk. En die melodie moest als laatste komen, zodat die ook in je hoofd blijft hangen, nadat ie is afgelopen.

    Ik hoop op nog iets meer reacties.

  4. #4

    Standaard

    Leuk om te luisteren! Het begin stuk vind ik erg leuk, de fluit is een leuk contrast daar mee maar duurt wat lang, daarna wordt het nog mooier, maar dan houd het helaas op...
    Misschien kan je het omkeren. Beginnen bij 1:42 ofzo?

  5. #5

    Standaard

    Ik hou op zich wel van contrasten binnen een nummer. Ik krijg bij het begin een vermoeden dat je het eigenlijk als zwaar metal nummer hebt geschreven. Daar past ook die demon goed in. In jouw rock uitvoering komt het niet helemaal uit de verf.

    Die blokfluiten, is dat niet een pijporgel? Het eindgedeelte is lekker sfeervol.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6

    Standaard

    In een oud interview maakte Roy Orbison duidelijk, dat veel van zijn succesnummers een samenstelling zijn van twee liedjes die eerst zelfstandige liedjes waren.

    Hier lijkt een dergelijke werkwijze ook te zijn gekozen, want ik geloof dat je t met opzet zo hebt gedaan.

    En nu in de tweede keer afluisteren lijkt het al wat te wennen.
    Ik word wel blij van je muziekjes Stratje. Het geluid van je gitaartjes vinnik ook al mooi.
    Fijne post dus, als je t mij vraagt. Zelfs als je dat niet doet.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top