Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 80
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kijk en daar zit dus mijn frustratie. Stel dat hij op twee verschillende fasen zit (wat ik me niet voor kan stellen) dan nog heb je een gemeenschappelijk aardpunt toch? Ik begrijp dat jij regelmatig aan de andere kant van de groepenkast werkt en de opmerking dat de nul dicht bij de groepenkast aan aarde zit en niet in het verdeelstation kan ik wel begrijpen, het is zelfs heel logisch vanwege spanningsval over de aanvoer nullijn. Maar ground is ground en het potentiaal moet daar hetzelfde zijn imo. Een paar voltjes vind ik nog aannemelijk hoor, niet op alle slakken zout leggen.
    Een paar voltjes die ook nog eens 120' van elkaar verschoven zijn zijngenoeg voor je zilte lipjes.
    En hoe groot je weerstand ook is, zolang die niet oneindig is dan gaat er hoe dan ook een stroompje lopen.
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 23 oktober 2017 om 22:44

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh, da's nieuw....???


    Lijkt me redelijk standaard om een multimeter, soldeerbout en een connector tester bij je te hebben.
    Sowieso altijd een megger mee

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Sowieso altijd een megger mee
    In NL eigenlijk nooit, maar in Deutschland altijd. Daar klopt zelden iets van de netstroom. Er heeft altijd wel een Meister aan geknutseld en alles heeft randaarde.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh, da's nieuw....???


    Lijkt me redelijk standaard om een multimeter, soldeerbout en een connector tester bij je te hebben.
    Als je pro bent misschien. Maar ik denk dat er hier zat zijn die dat zelfs niet eens in bezit hebben. Misschien een extra jacksnoertje mee en dat is het dan.

    Zelf hoef ik nooit bang te zijn voor schokken van een microfoon. Ter voorkoming van een leegstromende zaal worden die dingen altijd verrrrr bij mij vandaan gehouden
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    hahahahahaha , ...bassen lukt me na al die jaren best echt aardig ,....maar als ik er probeer bij te gaan zingen , ....tjeetje marijntje zeg
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Een paar voltjes die ook nog eens 120' van elkaar verschoven zijn zijngenoeg voor je zilte lipjes.
    En hoe groot je weerstand ook is, zolang die niet oneindig is dan gaat er hoe dan ook een stroompje lopen.

    Noem me maar eigenwijs maar ik kan er nog steeds niet bij. Van alle fasen hangt de nul en de aarde aan hetzelfde punt, namelijk aarde. Als het ideaal is staat er dus helemaal geen spanning op en is er van 120 graden verschil helemaal geen sprake. Dat is alleen zo bij de hot line.



    Heb jij ergens een schema van de uitvoering? Kan het op het net niet vinden en raak inmiddels nieuwsgierig hoe het nou zit.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 24 oktober 2017 om 08:48 Reden: was sneller dan het keyboard aankan.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Frans ,...je hebt hartstikke gelijk hoor , ....dat is idd zo .

    De extra narigheid zou alleen op gaan als alle versterkers verdeeld over drie groepen zouden staan terwijl geen van allen ge-aard zouden staan , ....pas dan zou het fase-verschil de gevaarzetting nog groter kunnen maken i.g.v. het zgn "zweving"- fenomeen.

    ( maar dat zal echt nooit aan de orde zijn/komen , want dat zou betekenen dat alle betrokkenen gewoon gevaarlijke mafketels zijn )

    Goeie PA-mensen weten dit heus wel ( hoop ik )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 24 oktober 2017 om 09:58
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Frans ,...je hebt hartstikke gelijk hoor , ....dat is idd zo .


    ( maar dat zal echt nooit aan de orde zijn/komen , want dat zou betekenen dat alle betrokkenen gewoon gevaarlijke mafketels zijn )

    Goeie PA-mensen weten dit heus wel ( hoop ik )
    ik weet niet hoe het op veel podia gaat, maar er zijn soms ook veel vrijwilligers die meehelpen en daar mag/kan je denk ik niet zoveel kennis verwachten.
    de meeste mensen weten niet eens van de drie fasen in het 240 netwerk en dat die om het huis een andere aansluiting hebben (tenminste als het klopt wat mij ooit is uitgelegd)

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Noem me maar eigenwijs maar ik kan er nog steeds niet bij. Van alle fasen hangt de nul en de aarde aan hetzelfde punt, namelijk aarde. Als het ideaal is staat er dus helemaal geen spanning op en is er van 120 graden verschil helemaal geen sprake. Dat is alleen zo bij de hot line.



    Heb jij ergens een schema van de uitvoering? Kan het op het net niet vinden en raak inmiddels nieuwsgierig hoe het nou zit.
    Pff, nee helaas geen schema maar wel een uitleg van hoe we het hebben meegemaakt. Als je het je dan nog niet kan voorstellen dan kan ik het helaas ook niet veranderen, dus uit eigen ervaring.
    Drie fasen, het draaistroomnetwerk geaard en aardlekschakelaar op elke fase, dat ken je wel. Achter de aardlekschakelaar(s) komen ze samen op één punt en zo is in principe je sterpunt daar. Aan de andere kant worden er gebruikers ingeschakeld, op R (L1) bijvoorbeeld A, B en C van enkele Kw en op S (L2) D, E en F ook enkele Kw aan elke zijde van de fases klopt het, ik laat T(L3) even buiten beschouwing.
    Wanneer je nu een punt maakt, voor de aardlekschakelaar(s), waar de aarde draden elkaar raken dan zorgt die lus dat je aardlekschakelaar omklapt. En als je daar tussen zit als persoon dan voel je dat.

    Maar het kan zomaar zijn dat wij een wazig, niet bestaand fenomeen hebben beredeneert. Toen we eenmaal de boel hadden aangepast was het probleem weg.

    .

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Ik denk dat ik nu het volgende begrijp :

    De hele zwik draait in feite op R, S, T met gemeenschappelijke nul ( logisch ).
    Elke gebruikslijn heeft een randaarde .
    Als we de randaarde-draden los-halen die horen bij L1 , L2 en L3 ,....
    en als we voor gemak even de zgn ALS-sen op elke lijn even vergeten , en aannemen dat er lekspanning op die drie randaarde-draden staat ,....dan staan deze drie , nog niet aangesloten randaarde-draden op dat moment natuurlijk ook onderling 120 graden verschoven t.o.v. elkaar.
    Als je dan twee van drie randaarde draden op dat moment beet pakt , om ze bij elkaar te brengen .....
    ....tja , dan krijg je ook een beukert.

    bedoel je dit soms ?
    Laatst gewijzigd door 7ender; 25 oktober 2017 om 18:27
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top