Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard probleem met inputjack vox pathfinder 15

    ik ondervind een probleem met de inputjack van een pathfinder 15.
    omdat de plug die erin moet recht omhoog staat en da kabel er aan hangt gaat de plug wel eens wat schuin hangen.
    in bepaalde posities ontstaat er dan een beste brom (de twee leds op de printplaat gaan dan branden)
    is dit een structureel probleem van deze printplaat jack aansluitingen of is deze gewoon defect en moet er een andere op?

    dit is het type dat erin zit

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Er moet sowieso een andere op.... Verder is het maar net hoeveel spanning er al op zit met de montage... Zal niet de eerste keer dat iets "net niet" past. Ja kan overwegen om er een losse jack in te solderen en dan met draadjes te verbinden. Dan is de spanning er af.
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Er moet sowieso een andere op.... Verder is het maar net hoeveel spanning er al op zit met de montage... Zal niet de eerste keer dat iets "net niet" past. Ja kan overwegen om er een losse jack in te solderen en dan met draadjes te verbinden. Dan is de spanning er af.
    goed idee, als een vervanger ook problemen oplevert is dat een goede oplossing, dank je nico

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    de 'transplantatie' is gelukt.
    voordat ik hiermee aan de gang ging hoopte ik dat er ook een ruis probleem opgelost zou worden.
    het is een pathfinder 15 zonder de R, dus geen reverb maar wel tremolo
    de volumepotmeter lijkt een dood punt te hebben, daarmee wil ik zeggen dat als de versterker aan staat en volume en gain op nul en ik draai de volume een klein beetje open is er ineens een duidelijk hoorbare ruis.
    alle andere potmeters hebben daar verder geen invloed op, ook de gain niet.
    echter als ik de boost inschakel heeft de gain duidelijk wel invloed, in verhouding dan meer dan de volume zelf.

    dit was een test zonder gitaar aangesloten en geen gitaarkabel
    met of zonder randaarde verandert niets.
    kan het probleem aan de potmeter liggen of denken jullie toch eerder aan wat anders bij dit verhaal?

  5. #5

    Standaard

    Het is standaard een nogal noisy amp met veel hum/ruis.
    Google maar eens op: vox pathfinder noisy
    Laatst gewijzigd door jan7; 13 oktober 2017 om 21:42

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Het is standaard een nogal noisy amp met veel hum/ruis.
    Google maar eens op: vox pathfinder noisy
    het is wel een versterker die op sommige plekken zwakke punten lijkt te hebben
    maar op die ruis na, is deze echt geweldig

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De Pathfinder 10 die ik heb is anders erg stil. Ik heb het dan over het cleane kanaal. Het scheurkanaal weet ik niet, dat gebruik ik niet. Daar heb ik andere apparaten voor, onder andere een pedaal met metal in de naam.
    Laatst gewijzigd door Brad; 14 oktober 2017 om 19:44

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    De Pathfinder 10 die ik heb is anders erg stil. Ik heb het dan over het cleane kanaal. Het scheurkanaal weet ik niet,
    De pathfinder 10 is extreem ruisarm en heeft een geweldig goed clean kanaal.
    Het mist wel overduidelijk de aanslaggevoeligheid waarin de 15 uitblonk.
    Een ander groot verschil is dat bij de 15 de clipping diodes (2 rode leds) altijd in het circuit zitten en de boost functie zorgt enkel voor meer gain en dus meer clipping/distortion.
    Bij de 10 is de 'boost' functie vervangen door een 'od' functie en daarmee worden de clipping leds in of uit het circuit gehaald waardoor je ook nog bij hogere gains/volumes meer headroom hebt.
    De 'edge of breakup' is helaas niet het sterkste punt van de 10 en is meer een 'niche sound'.
    Ik hoorde laatst de intro van Tom Petty's "Mary Jane" en dacht gelijk: da's een PF10 met de gain laag: dun en nogal krasserig:


    Ik heb uiteindelijk, naast wat andere mods, 2 silicon diodes in de feedback loop van de tweede opamp gesoldeerd en dan heb je een distortion die heel anders is dan de stock clipping to ground; vooral heel smooth.
    Ik heb er ook een externe cab met een 8 inch Celestion voor gebouwd maar de ingebouwde speaker is zelf eigelijk al heel erg goed.
    Laatst gewijzigd door jan7; 14 oktober 2017 om 21:37

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    ik vind ze echt niet verkeerd en nu ik er een heb begrijp ik het enthousiasme bij veel gebruikers. wel grappig dat ik ook nog een oude evans EG201 heb die volgens zeggen ook bij Korg gemaakt is ( als staat dat er niet op)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik vind ze echt niet verkeerd en nu ik er een heb begrijp ik het enthousiasme bij veel gebruikers. wel grappig dat ik ook nog een oude evans EG201 heb die volgens zeggen ook bij Korg gemaakt is ( als staat dat er niet op)
    Als het oude Korg zou zijn zou er Keio op staan als fabrikant.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top