Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Jensen Blackbird speakers open of gesloten cab?

    In de hoop reactie te krijgen plaats ik dit bericht nu ook hier (staat ook in een andere catagorie)

    Ik heb twee Jensen Blackbird speakers die ik in n cab wil schroeven. Wat zou t verschil in klank zijn tussen een open of closed back? Mijn versterker is een Twin amp uit 1994. Dit is niet “the red knob” maar de blackface uitvoering. Wie zou me hier iets over kunnen zeggen?

  2. #2

    Standaard

    Dit is wat Celestion speakers hierover schrijft:

    Open Back or Closed Back Cabinet - Which is for Me?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou zeggen, wil je meer een Twin sound dan kies je voor open back. Je hebt dan meer spreiding van je geluid. Ik heb een '63 Showman en die klinkt op een closed back Bogner oversized 2 x 12 V30 ook te gek. ik denk dat de grootte van het gat aan de achterkant ook verschil maakt. Als je de onderste plank uit een Twin schroeft klinkt 'ie ook wat anders. Kussentje d'r in verandert ook weer wat.

  4. #4

    Standaard

    ooit eens gelezen dat de verschillen tussen de open rug cabs ondanks dat ze sezelfde speaker kwa sound niet zo groot zijn daar en te tegen schijnen de verschillen tussen de gesloten rug cabs groot te zijn

    klopt wel ongeveer met m'n ervaring

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ooit eens gelezen dat de verschillen tussen de open rug cabs ondanks dat ze sezelfde speaker kwa sound niet zo groot zijn daar en te tegen schijnen de verschillen tussen de gesloten rug cabs groot te zijn

    klopt wel ongeveer met m'n ervaring
    Lees die morgen nog maar eens na

  6. #6

    Standaard

    je denkt toch niet dat ik m'n eigen posts ga lezen
    das zelfs voor mio nauwelijks te volgen
    pen en papier gebruik is mijn geval helemaal overbodig
    trap er toch steeds weer in
    komt door die pennen van bax

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de berichten tot nu toe. Ik ben van plan een convertible speakerkast aan te schaffen. Kan ik t verschil ervaren. Blijft volgens mij dan toch een ding van zelf horen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top