Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En de diverse Ibanez modellen uiteraard.

  2. #52

    Standaard

    Nog even een paar dingetjes dan maar?
    - wil je ook clean een mooie gitaarklank
    Dan is het waarschijnlijk verstandig om geen actieve elementen te nemen
    - wil je ook na twee uur spelen niet krom staan van de rugpijn?
    Dan is het verstandig op het gewicht van de gitaar te letten. Een zware gitaar voelt solide aan, maar het is maar weinigen gegeven om urenlang aan een gitaar van plus 5 kilo te staan scheuren.

    Vertrouw niet op je gevoel op dat punt. Neem een weegschaal mee.
    Vraag ook naar de houtsoort waarvan de gitaar is gemaakt.
    Mijn verhouding vriendjes:vriendinnetjes is ongeveer 50/50.
    Het is opvallend hoeveel vrouwen er op Danelectro, Silvertone, SG etc spelen. Dat heeft veel met het gewicht te maken.

    Voor jouw wens voor metal, heb je niet veel aan danelectro’s. Steek je licht eens op bij Cort. De twee die ik heb zijn zeer metalwaardig en heel licht. En toch blijft ie mooi recht aan je band hangen. De kop duikt niet naar beneden dus.
    Geen idee of ze nog te koop zijn:
    Cort Aero11 (te brutaal voor woorden)
    Cort x4 met emz elementen.

    Woensdag komen we je overhoren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Met actieve elementen kun je hele mooie cleane behalen Gus Net zoals je met siñgle coils of met een bezemsteel metal kunt spelen. 'Mooi' zit tussen je oren

  4. #54

    Standaard

    Die ltd ec256 zijn dun en licht. Ze hebben ook een dunne hals met een zeer grote fretboard radius (15") en zijn dus erg plat. Allemaal handig voor een metalchick denk ik, maar voor mij als simpele (barré)akkoorden-speler allerminst ideaal. Dan houd ik meer van de dikkere hals en de 9,5" en 12" radius op mijn andere budget gitaren (Squier VM Jazzmaster en Epiphone Wildkat). 't Hangt er dus maar vanaf wat voor soort speler je bent.

  5. #55

    Standaard

    Effe iets rechtleggen. Ehm.... rechtzetten. ‘T Is de temperatuur hè?

    Mijn oren zeggen iets heel lelijks bij clean en actief. En eindelijk eens its waarin ik niet deviant ben.
    Het zijn EMG hz elementen. De eerste humbuckers waarover ik echt enthousiast ben.
    En mijn aero was ongeveer 300, mijn X4 ongeveer 400 euro’s, heel nette prijzen voor de kwaliteit die je krijgt.
    Net als veel ibanezzen, maar dan ben je gemiddeld toch meer kwijt. Voor iets uit dezelfde fabriek. Nou weet ik dat dat niet alles zegt, maar toch.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Met actieve elementen kun je hele mooie cleane behalen Gus Net zoals je met siñgle coils of met een bezemsteel metal kunt spelen. 'Mooi' zit tussen je oren
    Egwel. Zo moet ik de eerste metal gitarist met een mooi clean nog tegenkomen, maar dat heeft alles met smaak te maken. Goddank vinden we niet allemaal hetzelfde mooi.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Psies zekers inderdaad

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top