Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 57
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het staat niet eens ter discussie dat bijna iedere metal artiest met humbuckers speelt. Dat bijna alle metal gitaren met minimaal één maar meestal uitsluitend met humbuckers worden uitgevoerd. Wat een moelijkdoenerij
    hola, hola, het staat hier wel degelijk ter discussie Dat jij dat niet wil, verandert daar niks aan. De grote meerderheid van de metaljongens verkiezen humbuckers, uiteraard voor het dikkere geluid en meer nog voor de hum die gebuckt wordt, wat handig is bij zware oversturing. Maar er zijn best wel wat metalgitaristen die singlecoils gebruiken. En waarom zouden ze ook niet? Bestaat er een wetboek ofzo? Al dat dogmatisch gelul. De meeste metaljongens die ik ken, zijn de meest relaxte gasten ever, laat ik zeggen 99,9999999 procent. Maar af en toe zit er ook een navelstaarder tussen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    hola, hola, het staat hier wel degelijk ter discussie Dat jij dat niet wil, verandert daar niks aan. De grote meerderheid van de metaljongens verkiezen humbuckers, uiteraard voor het dikkere geluid en meer nog voor de hum die gebuckt wordt, wat handig is bij zware oversturing
    There ya go. Het staat dus niet ter discussie. Snap je jezelf nog?

    .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Maar er zijn best wel wat metalgitaristen die singlecoils gebruiken. En waarom zouden ze ook niet? Bestaat er een wetboek ofzo? Al dat dogmatisch gelul. De meeste metaljongens die ik ken, zijn de meest relaxte gasten ever, laat ik zeggen 99,9999999 procent. Maar af en toe zit er ook een navelstaarder tussen.
    Dat er een klein aantal metalgitaristen op single coils speelt is bekend. So?
    Geen idee waar je t iver hebt met je dogmas en wetboeken. Je lijkt wel tussen de oren van Ken Wilson gekropen te zijn. Ik heb t uit nergens over wat moet, dogma's en wat have you. Geen idee waarom je daarover begint, maar het zal vast wel meer iver jou zeggen dan over mij. Veel plezier ermee zou ik zeggen

  3. #43

    Standaard

    Hallo en welkom. Best gezellig hier he

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ja je moet even t "slap gelul filter" aan zetten. Staat helaas volgens de fabrieksinstellingen uit

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Metalgitaristen spelen toch met lipstick elementen op danelectro’s? Die zijn van metaal.

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ycheeres Bekijk bericht
    Ja klopt!

    Daar ben ik heel lang geleden een keer geweest. Ik was daar heen gegaan met mijn akoestische gitaar 8 jaar geleden ofzo, daar hadden ze mijn snaren gewisseld omdat ik toen niet wist hoe dat moest hahaha :P

    Dan kan ik daar ook nog even kijken, nooit meer aan gedacht! dankjewel voor de tip! Ik zag dat de Schecter een Hellraiser is, die hadden ze ook bij Tonika staan. Die viel me een klein beetje tegen hoe die eruit zag, maar geluid weet ik niet. Maar de Omen is ook anders. De ESP LTD hadden ze ook staan, maar die was juist mooier. Denk dat ik nog even erop moet spelen dan.
    Heb op alle drie gespeeld:

    schecker klinkt lekker maar ik vind de neck wat te lomp
    Ibanez heeft een Floyd Rose, daar moet je van houden. Typisch dunne neck
    Jackson was top én reversed headstock 👍


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  7. #47
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    There ya go. Het staat dus niet ter discussie. Snap je jezelf nog?

    .Dat er een klein aantal metalgitaristen op single coils speelt is bekend. So?
    Geen idee waar je t iver hebt met je dogmas en wetboeken. Je lijkt wel tussen de oren van Ken Wilson gekropen te zijn. Ik heb t uit nergens over wat moet, dogma's en wat have you. Geen idee waarom je daarover begint, maar het zal vast wel meer iver jou zeggen dan over mij. Veel plezier ermee zou ik zeggen
    Ken Wilson? Zo mag ik het zien, niet al te precies. Als je maar weet wie er bedoeld wordt.

  8. #48

    Standaard

    Én met Albert is vast een goede deal te maken 😊


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  9. #49

    Standaard




    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Heb op alle drie gespeeld:

    schecker klinkt lekker maar ik vind de neck wat te lomp
    Ibanez heeft een Floyd Rose, daar moet je van houden. Typisch dunne neck
    Jackson was top én reversed headstock ��


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad ��
    Die Schecter Hellraiser heb ik geprobeerd bij Tonika. Ik heb op de gitaren gespeeld zonder versterker. Maar er was iets met de neck van de Schecter wat ik niet helemaal fijn vond ofzo. Gebruiken merken vaak de zelfde soort nek? Want dan zou de Omen niks zijn dan.

    De ESP LTD was wel fijn spelen, alleen ik vond het gedeelte waar je aan moet slaan wat lager dan ik gewent ben. Maar bij een SG is dat natuurlijk ook wat anders. Maar ik denk dat daar wel aan te wennen valt. Voor de rest was dat wel een mooie gitaar.

    Dankjewel voor de tip! Ik zal nog even naar de Jackson kijken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top