Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Klopt, maar het hoeft niet. Er zijn geen regels. En er zijn blijkbaar genoeg te vinden die niet met HB's spelen. Vanaf wanneer zijn het geen uitzonderingen meer? En waarom moet je daar zo belerend over doen? Jij speelt metal met HB's, omdat jij vindt dat dat zo hoort. Maar jouw mening is jouw mening. Maak er niet zo'n halszaak van.

    Vooral bij beginners is het belangrijk om zo breed mogelijk te oriënteren. Ga eerst maar kijken wat je zélf mooi vindt, je conformeren naar de norm kan altijd nog. Roepen dat metal met HB's wordt gespeeld is het beperken van de keuzevrijheid. Niet handig. En al helemaal niet de manier waarop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik zeg toch niet dat t hoeft? Ik roep toch nergens dat de TS iets moet? Waarom verzin je er alles bij? Als je goed zou lezen zou je gezien hebben dat ik zeg dat je prima metal kunt spelen met singles. Maar t feit is dat verreweg de meeste metal artiesten met humbuckers spelen. Geen idee waarom barno daar tegenin meen te moeten gaan. Net zoiets als zeggen dat niet alle symfonieorkesten vioolsectirs hebben. Ja er zullen er heus wel een handvol zijn. Zo what?

  3. #33

    Standaard

    Terug naar je vraag YC.
    Het lijkt erop dat je je naam deelt met Leo Heeres. Iemand waarmee ik vroeger vrij lang een vak heb gedeeld. En wiens Scheaffer vulpen, gevuld met peacock inkt (de kleur dus) nu nog steeds in het ruim van een nagebouwd VOC schip ligt. Buiten bereik van Leo en van ieder ander.

    De Omen gitaar heb ik niet. Vinnik helemaal goed voor het doel dat je voor ogen staat. Wat ik wel heb, is een wat vreemde collectie gitaartjes met single coils en met humbuckers (tegenwoordig). Dus als je nou eens voor jezelf wilt nagaan waar het gekrakeel hierboven allemaal over gaat en je woont in de regio Groot Amsterdam, dan schrijf je een Persoonlijk Bericht (hier ook wel een PM genoemd), wij maken een afspraakje met koffie, thee of water en je gaat de verschillen in elementen en scale lengten allemaal proberen.

    Kan in een winkel ook, maar dan zie je door de bomen het bos niet meer en mijn gitaartjes zijn allemaal goedkoop.
    Denk je dat ik achter je billen aanzit, dan neem je 1 persoon mee. Eentje maar. Anders krijgen we een vergadering waarin iedereen zijn zegje wil doen en dan word jij nog niks wijzer.

    Is dit te ver bij je huis vandaan, plaats dan een oproep voor een soortgelijke afspraak elders in NL. Want er zijn ook andere mensen die hun duer voor anderhalf of twee uur open willen zetten. Dan wordt je snel een hele hoop duidelijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik zeg toch niet dat t hoeft? Ik roep toch nergens dat de TS iets moet? Waarom verzin je er alles bij? Als je goed zou lezen zou je gezien hebben dat ik zeg dat je prima metal kunt spelen met singles. Maar t feit is dat verreweg de meeste metal artiesten met humbuckers spelen. Geen idee waarom barno daar tegenin meen te moeten gaan. Net zoiets als zeggen dat niet alle symfonieorkesten vioolsectirs hebben. Ja er zullen er heus wel een handvol zijn. Zo what?
    Het was geen aanval, het was een constatering. Je hoeft niet zo in de gordijnen te vliegen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het was geen aanval, het was een constatering. Je hoeft niet zo in de gordijnen te vliegen.
    Gozer ik weer niet wat zich allemaal in jouw hoofd afspeelt, maar je lichtelijk aanvallende "die nuet zo belerend" reageer ik njet eens op. Ik vlieg niet in de gordijnen. Ik constateer slechts dat je er van alles in verzint. En gezien je reactie zie je dat nu zelf ook in.

  6. #36
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Met humbuckers is het makkelijker om een overstuurd geluid te krijgen, dat is een feit. Net zoals het een feit is dat je met humbuckers makkelijker een overtuigende metalsound kunt maken.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Het staat niet eens ter discussie dat bijna iedere metal artiest met humbuckers speelt. Dat bijna alle metal gitaren met minimaal één maar meestal uitsluitend met humbuckers worden uitgevoerd. Wat een moelijkdoenerij

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Terug naar je vraag YC.
    Het lijkt erop dat je je naam deelt met Leo Heeres. Iemand waarmee ik vroeger vrij lang een vak heb gedeeld. En wiens Scheaffer vulpen, gevuld met peacock inkt (de kleur dus) nu nog steeds in het ruim van een nagebouwd VOC schip ligt. Buiten bereik van Leo en van ieder ander.

    De Omen gitaar heb ik niet. Vinnik helemaal goed voor het doel dat je voor ogen staat. Wat ik wel heb, is een wat vreemde collectie gitaartjes met single coils en met humbuckers (tegenwoordig). Dus als je nou eens voor jezelf wilt nagaan waar het gekrakeel hierboven allemaal over gaat en je woont in de regio Groot Amsterdam, dan schrijf je een Persoonlijk Bericht (hier ook wel een PM genoemd), wij maken een afspraakje met koffie, thee of water en je gaat de verschillen in elementen en scale lengten allemaal proberen.

    Kan in een winkel ook, maar dan zie je door de bomen het bos niet meer en mijn gitaartjes zijn allemaal goedkoop.
    Denk je dat ik achter je billen aanzit, dan neem je 1 persoon mee. Eentje maar. Anders krijgen we een vergadering waarin iedereen zijn zegje wil doen en dan word jij nog niks wijzer.

    Is dit te ver bij je huis vandaan, plaats dan een oproep voor een soortgelijke afspraak elders in NL. Want er zijn ook andere mensen die hun duer voor anderhalf of twee uur open willen zetten. Dan wordt je snel een hele hoop duidelijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    Hallo Gus,

    Dankjewel voor het aanbod! Helaas woon ik niet in de buurt van Amsterdam. Ik woon zelf in de provincie Groningen, dus dat is nog een stukje hahaha

    Ik vind het ook heel lastig omdat sommige gitaren een beetje overpriced zijn (tenminste dat wordt mij verteld). Eerst keek ik ook naar gitaristen die ik goed vind en waar zij op spelen, alleen ja die worden soms ook gewoon gesponsord en spelen op dure gitaren. Van een weet ik dat die op een ESP Eclipse speelt, maar ESP LTD eclipse zal wel minder zijn.

    Verder heb ik nog even research gedaan. Hagström wordt ook gespeeld door GHOST en de signatures gitaren zijn exact als die ze zelf gebruiken op podium en in de studio. Deze heb ik vergeleken met de Hagström ultra swede 3 kings. Het materiaal voor de body en neck is het zelfde. Pick-ups zijn ook het zelfde. Eigenlijk is bijna alles het zelfde, behalve GHOST heeft 4 knoppen en het model is anders.

    Bij Schecter kwam ik bij door de gitarist van Arch Enemy, maar die speelt een wat duurdere gitaar dan de Omen. Ook heeft hij actieve pick-ups, maar volgens mij moet je dan nog wat aanschaffen ofzo om daar goed mee te spelen. Ik denk wel dat ik gewoon Humbuckers wil, ik heb zo'n idee dat ik dan ook goed zit. De bands waar ik naar luister en welke kant ik ook op wil, gebruiken geloof ik allemaal humbuckers. Behalve Adrian Smith (Iron maiden) gebruikt volgens mij een combinatie van humbuckers en single coil.

  9. #39

    Standaard Opzoek naar een andere gitaar

    Provincie Groningen?

    Volgens mij staan er een gebruikte Schecter, een Japanse Jackson en een knappe Ibanez bij Leo Music & Audio in Stadskanaal.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Laatst gewijzigd door postbus31; 13 oktober 2017 om 15:44
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Provincie Groningen?

    Volgens mij staan er een gebruikte Schecter, een Japanse Jackson en een knappe Ibanez bij Leo Music & Audio in Stadskanaal.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad ��
    Ja klopt!

    Daar ben ik heel lang geleden een keer geweest. Ik was daar heen gegaan met mijn akoestische gitaar 8 jaar geleden ofzo, daar hadden ze mijn snaren gewisseld omdat ik toen niet wist hoe dat moest hahaha :P

    Dan kan ik daar ook nog even kijken, nooit meer aan gedacht! dankjewel voor de tip! Ik zag dat de Schecter een Hellraiser is, die hadden ze ook bij Tonika staan. Die viel me een klein beetje tegen hoe die eruit zag, maar geluid weet ik niet. Maar de Omen is ook anders. De ESP LTD hadden ze ook staan, maar die was juist mooier. Denk dat ik nog even erop moet spelen dan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top