Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Opzoek naar een andere gitaar

    Hallo allemaal,

    Ik ben Yvonne en ik ben 25 jaar. 8 jaar geleden heb ik mijn eerste elektrische gitaar gekocht (Epiphone SG special). In die tijd heb ik af en toe gitaar gespeeld, maar ik wist nooit waar ik echt moest beginnen. Sinds maart dit jaar ben ik eindelijk begonnen met gitaarles en nu begin ik het steeds meer onder de knie te krijgen en ik vind het ook steeds leuker.

    Nu ik een stuk verder ben, wil ik graag een gitaar die een betere geluid heeft. Mijn vraag is, weet iemand een gitaar die past bij wat ik graag wil? Het muziek waar ik naartoe zou willen is heavy metal / power metal / symphonic metal / medolic death metal (band die ik leuk vind zijn oa.: Sabaton, Bloodbound, Twilight Force, Dragonforce, Arch Enemy, Kamelot, Hammerfall). Budget is tot € 700

    Waar ik dit moment naar aan het kijken ben zijn:
    - Schecter Omen Extreme-6
    - Hagstrom Ultra Swede 3 Kings
    - ESP LTD EC-256

    Ik kom er zelf niet helemaal meer uit. Dus ik dacht laat ik een profiel maken en misschien dat iemand het hier weet

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Belangrijkste criteria imo:

    1 Wat je mooi vindt
    2 Mensuur (je SG heeft een korte mensuur 24,75", speel es op een strat achtige om uit te checken of een langere mensuur 25,5" je ligt)
    3 Ergonomie (fret access, strap balance, gewicht...)
    4 Pickups (ik veronderstel humbuckers als je vooral metal wil)
    Laatst gewijzigd door barno; 11 oktober 2017 om 20:29

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Waarom geen Ibanez Yvonne? Ik speel vrij lang metal (soort van progressieve tech metal met veel melodie) en speel altijd altijd.Ibanez. Super gitaren, zeker voor de stijlen die je noemt.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Ik heb al een paar geprobeerd in de winkel. Maar ik vind het nog steeds moeilijk om een te vinden. Sommige merken kan ik niet in de winkel vinden. Die ESP LTD heb ik bijvoorbeeld ook geprobeerd.

    Ibanez heb ik zelf ook aan gedacht, ik las ergens dat de iron label het goed zijn voor metal, maar volgens mij zijn die over mijn budget heen. Op welke Ibanez speel je zelf? Ik had de Ibanez RGDIX6PB-SKB Iron Label gezien. Die is over mijn budget heen. In een lagere prijsklasse had ik nog niet een Ibanez gevonden. Ik had nog wel een s serie gevonden en geprobeerd, maar ik hoorde dat zwaardere gitaren een beter geluid hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik speel een RG3120 en een RGDIX6MP-SBB. Allebei wereldgitaren. De RGD pas volgens mij

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    nét in je budget toxh? Is een wereldgitaar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Zwaarder maakt niet uit. Het zijn vooral de pickups. Vaak zijn lichte gitaren wat minder bassig, en dat wil je gek genoeg wel om zo een strak laag te houden

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Voor een vrouw wil ik in iedergeval de volgende tip meegeven: test de gitaar zowel zittend als staand. Bij sommige modellen (vrouw en gitaar) willen die twee bobbels voorop wel eens naar in de weg zitten wanneer de gitaar wat hoger hangt.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De gitaar is 1 ding, het geluid is meer dan de gitaar (is vooral combinatie gitaar, versterker en luidspreker). Op zich is een SG met humbuckers een goede gitaar voor metal. Andere humbuckers kunnen een (nog) "betere" sound geven (ofwel: een sound die beter past bij wat jij wilt), maar misschien ligt het probleem meer in de rest van de keten. Als je niet tevreden bent over je geluid is het wellicht verstandig eerst naar de versterker en luidspreker te kijken, je loopt anders de kans geld aan een gitaar uit te geven terwijl je qua klank er misschien niet zo veel op vooruit gaat.

  10. #10

    Standaard

    De Ibanez is net wat boven mijn budget heen.

    Mijn SG heeft geen humbuckers. Die heb ik ooit gekocht in zo'n setje met een versterker (fame). De gitaar is goed voor in het begin, maar wil toch wat anders. Mijn versterker wordt sowieso vervangen. Ik dacht aan een line6 of Marshall.

    Maar dus humbuckers zijn vooral belangrijk? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Dan ga ik een wat gitaren testen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top