Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Lak Les Paul?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb hier nog nooit een echt goede reden om nitrolak te gebruiken anno 2017.
    Nitro glanst anders dan moderne lakken, iets meer fluweelig. Voelt ook iets anders aan (omdat het nooit zo hard is als poly). Subtiele verschillen die belangrijk zijn voor den liefhebber. Technische argumenten zijn er niet, maar die zijn zelden echt belangrijk in guitarville.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb hier nog nooit een echt goede reden om nitrolak te gebruiken anno 2017.
    Nou ja, de laagdikte is een stuk minder dan de moderne acrylaat en polyurethaan lakken. Vandaar ook dat men claimt een geluidsvoordeel te behalen met cellulose lak. En cellulose is in principe ook een houtproduct dus zou het ook een betere eenheid moeten vormen met het instrument. Maar daar is niets van bewezen.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het voordeel is dat het makkelijk te verwerken is (2k is een stuk moeilijker), makkelijk te polijsten, en het is gemakkelijk te repareren. Als Fabrikant ontkom je er niet aan om 2k lakken of andere lakken te gebruiken die binnen 48 uur volledig uitgehard zijn maar voor de zelfbouwer met voldoende vrijtijd is dat minder van belang

    btw als je goed naar nieuwe les Pauls kijkt dan zul je zien dat ze inderdaad een satijnachtige gloss hebben, dat betekent niet dat ze niet hoogglans kunnen zijn maar Gibson heeft het geduld of de tijd niet om haar lakken wat langer uit te laten harden voordat ze gaat polijsten (Gibson brengt ook high gloss gitaren uit Maar die hebben dus Meer tijd gehad en zijn wat duurder)
    een hoogglangs LP ziet er hierdoor wat "nepper" uit omdat je het gewoon niet gewend bent
    life sucks and then you die

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Bump!!

    Ik heb nu die aan mezelf beloofde Les Paul met nitro lak, en ik hen een standaard met kurk gekocht voor thuis..
    Als ik elders ben (oefenruimte) en ik zet m'n les paul even op een standaard met rubber, voor een uurtje kan het geen kwaad neem ik aan?
    Tx,

    Rico

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Doet er gewoon ff een theedoek tussen, of trek er een sok over, dan hoef je jezelf dat nieteens af te vragen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Doet er gewoon ff een theedoek tussen, of trek er een sok over, dan hoef je jezelf dat nieteens af te vragen.
    Moet ik een theedoek meenemen naar de oefenruimte. Dat ga ik ook een keer vergeten..

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Moet ik een theedoek meenemen naar de oefenruimte. Dat ga ik ook een keer vergeten..
    Sokken heb je sowieso wel bij je. :-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Sokken heb je sowieso wel bij je. :-)
    Niet altijd.. in de zomer vaak teenslippers. :-)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Twee sokken standaard in je koffer of gigbag moet toch wel lukken?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Twee sokken standaard in je koffer of gigbag moet toch wel lukken?
    Ja dat moet wel lukken, maar dat betekend dus dat Nitro zo kwetsbaar is dat een uurtje tegen plastic met weekmakers houden voldoende is om de lak te mollen??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top