Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Lak Les Paul?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb vaak gehoord en gelezen dat nitro in spuitbussen toch echt iets anders is, vanwege dat het in een spuitbus zit

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb vaak gehoord en gelezen dat nitro in spuitbussen toch echt iets anders is, vanwege dat het in een spuitbus zit
    Duh..

    Enfin, het was dus hier:
    En deze stonden d'r ook.

    En deze speelde 't lekkerste
    Laatst gewijzigd door mrweird; 10 oktober 2017 om 17:57

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mooie ding, geen overdreven top maar wel een goede vintage vibe

    nog even over de spuitbussen, ik laat mijn cellulose uit blik door de winkel in spuitbussen stoppen, reken maar dat dat net zo cellulose in de spuitbus als daarbuiten is
    overigens is die cellulose anders dan de gibson cellulose omdat er minder plastirizers in zitten (maar reken maar dat je geen verschil hoort )
    life sucks and then you die

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mooie ding, geen overdreven top maar wel een goede vintage vibe

    nog even over de spuitbussen, ik laat mijn cellulose uit blik door de winkel in spuitbussen stoppen, reken maar dat dat net zo cellulose in de spuitbus als daarbuiten is
    overigens is die cellulose anders dan de gibson cellulose omdat er minder plastirizers in zitten (maar reken maar dat je geen verschil hoort )
    AH, daarom is ie zo zacht, zelfs na maanden curen

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    In het verleden heb ik eens een gitaarneck gespoten met 2K blanke lak en niet alleen was die lak sneller droog, ook zat er al voordat ik het ging polijsten een schitterende glans op. Iets wat ik bij Nitro niet had. Daarnaast is nitro lak een stuk zachter en minder krasvast.

    Eigenlijk is het gewoon een klote lak. .[/QUOTE]


    Onzin...heb je een goede nitro cellulose lak dan kan je per dag meerdere lagen spuiten, zo snel droogt dat. Heb je de verdunning goed dan is het zeer snel droog. Na een laag of 10 (essen body met filler)kan ik echt wel na een weekje(of eerder als moet) gaan polijsten. Nu gebruik ik wel nog steeds de ouderwetse cellulose lak en verdun het zelf met thinner. Nee doe mij maar cellulose lak, geen betere lak dan zelf te spuiten. En zeker voor de liefhebber van een oude look kan je binnen zeer snelle tijd een craquelé uiterlijk verkrijgen als het moet....ben ik ooit eens per ongeluk achter gekomen...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik heb echt al behoorlijk wat Nitro gespoten en moest iedere keer echt wel weken (4-6) wachten voordat ie helemaal uitgehard was. Eerder polijsten kon wel. Voelde droog aan, maar zakte nog in en was niet droog. De nevel die je als laatste aanbrengt is zo droog.... Maar polijsten????

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  7. #17

    Standaard

    Langer wachten tussen de lagen. Als je al lak erop spuit als de ondergrond nog niet uitgedampt is dan sluit je verdunningsmiddel in.Droogt het eigenlijk nooit. O, en cellulose lak akelig slecht voor de gezondheid.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik doe 2 a 3 hele dunne lagen per dag, aantal dagen op rij.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb hier nog nooit een echt goede reden om nitrolak te gebruiken anno 2017.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb hier nog nooit een echt goede reden om nitrolak te gebruiken anno 2017.
    Makkelijk te spuiten. Ziet er naar mijn mening beter uit. Verouderd mooi.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top