Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Bare Knuckle Apache vs Fender Tex-Mex pick-ups

    Handgewonden VS fabrieksproductie:

    https://youtu.be/p5wSHlbPGZM

    Wat vinden jullie van de Tex-Mex elementen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het zijn twee verschillende pickups dus je mag hopen dat je verschil hoort.

    De TM vind ik prima pickups, on the gritty & aggressive side, de Texas stijl is all about bigger & badder.
    Ik vond ze wel een beetje 1 dimensionaal maar als je dat focus noemt klinkt het weer positief.

    De Hank Marvins sound waar de Apaches naar lonken is juist warm en complex maar daar speelt wel meer mee dan een pickup.
    Hoor je zo ook niet terug natuurlijk, enkel dat ze meer subdued zijn dan de TM.

    Handgewonden of niet heeft er niks mee te maken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ze zaten ooit in mijn allereerste Amerikaanse Fender strat HSS. Ik vond ze toen beter dan de elementen die in de HW-1 en Deluxe (noiseless) zaten waar ik toen mee kon vergelijken in de winkel. De gitaar in kwestie heb ik niet meer (had gas voor een tele), maar de Tex-mex pickups vond ik best goed. Gewoon prima strat pickups voor al je typische strat sounds (Hendrix, Mayer, Knopfler, etc.).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    In het filmpje prefereer ik de tex mex pickups.
    Klopt ook wel, ik heb de Apache pickup set gehad, en vond het uiteindelijk toch niet wat, ik vond ze in de betreffende gitaar erg schel, en ik meen datgene dat me niet bevalt ook in dit filmpje terug te horen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Ik heb een BK Apache in de neck position van mijn bastard tele, en dat vind ik een geweldige pickup. Heeft het gewonnen van een karrenvracht andere pickups.
    "I am my own effect"
    Angus Young

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De ene of de andere gitaar maakt wel wat uit. Ik had een setje Mother's Milk (BKP) in een essen HSS USA standard en vond ze in die gitaar niet uit de verf komen. Weinig body, veel tophoog, ook met 250k pots. De BKP Irish Tours daarentegen zitten al jaren naar tevredenheid in mijn swampash MXG-strat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die Tex-Mex hebben mijn voorkeur. Ze klinken directer en puntiger en dat speelt lekkerder in verband met de respons. Dat heb ik ook tegen bepaalde distortions. Ze klinken op zich warm en mooi maar zijn minder responsief.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De ene of de andere gitaar maakt wel wat uit. Ik had een setje Mother's Milk (BKP) in een essen HSS USA standard en vond ze in die gitaar niet uit de verf komen. Weinig body, veel tophoog, ook met 250k pots. De BKP Irish Tours daarentegen zitten al jaren naar tevredenheid in mijn swampash MXG-strat.
    Dat weinig body en veel tophoog had ik dus met de Apache set.
    Ik ben overigens ook een tevreden Irish Tours gebruiker, die vind ik geweldig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Dat vind ik toch raar.
    Je zou verwachten dat Apache warmer klinkt dan de Irish.
    Apache, Hank B, is AC 30, tone sucking kabels en een ENORME warme delay. Dat hoor je terug in de sound.
    Irish Tour, Rory "74, is vooral een treble booster. En dat hoor je ook terug.

    Uit jullie beschrijvingen lijkt het net alsof ze de labeltjes per ongeluk hebben omgewisseld.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    De Irish Tours die ik heb (alleen middle en neck overigens) klinken flink dikker, meer laag, meer mid, meer output, dan de Apaches die ik niet meer heb.
    De Apaches hadden wel een Hank Marvin-achtige "structuur" in het geluid.
    Waar er op internet genoeg mensen prima scheurgeluiden uit Apaches halen lukte mij dat nooit, veel te rafelig.
    Wel mooie "glazige" sounds in stand 2 en 4.
    Meer Mark Knopfler dan Hank Marvin. En de Irish Tours meer SRV of zo.
    Maar, ik ben geen single coil connaisseur (en ik vond de lace sensors in de Deluxe strats van de jaren 90 ook altijd ok...).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top