Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    2 Boss adapters van 500mA en 2 van die multipluggen. Dan ben je iets duurder uit maar het werkt. Hoe storend is die brum eigenlijk?

    https://www.bax-shop.nl/gitaareffect...iABEgLJ-vD_BwE

    https://www.thomann.de/nl/mooer_mult...02a5bc116739d9

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Hoe storend is die brum eigenlijk?
    Het is al even geleden dat ik 'm hier voorbij zag komen volgens mij, maar ik heb nooit last van Brum gehad


    Verder was ie al genoemd...de harley benton powerplant Jr. Heeft geïsoleerde uitgangen.
    Ik merk geen verschil in bijgeluiden tov de pedalpower 2+.
    Op 1 uitgang van mijn powerplant Jr na, die stoort inmiddels wel (waarom die wel en de anderen niet, geen idee).

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Doet ie ook brommen als je geen gitaar hebt ingeplugd?
    geen gitaarkabel in het ingaande jacksocket van het eerste pedaal,.. -> ja ook dan brom fluit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Probeer meerdere effecten één voor één uit je keten te halen. Blijft het probleem dan nog steeds dan is het inderdaad de voeding! Je hebt verder geen effecten in de fx-loop van je versterkers? In dat geval is het soms verstandig voor die effecten een aparte voeding te gebruiken om een ground-loop te voorkomen.
    Dat van het troubleshooten per pedaal was ook al bij me naar boven gekomen.

    Ik gebruik geen loop nee. alles tussen gitaar en amps (1 of 2 amps, beiden geprobeerd maar geen verschil)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Een goede voeding gaat een heel mensenleven mee. Sinds ik mijn huidige voeding heb, heb ik nooit meer voor een andere hoeven kijken.
    precies mijn gevoel nu ook.
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Goed zo.

    Bite the bullet.Het is even kut maar je hebt er de rest van je leven geen omkijken meer naar.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #35

    Standaard

    Hierbij wel een interessante YT test met een wah pedaal en diverse merken power suplies die kunnen zorgen voor hum bij een wah door het strooiveld van de voeding. Een voeding die ze niet hebben getest maar ook erg stil blijft zijn de power supplies van Strymon. Uiteraard is deze test niet de belangrijkste factor voor de keuze van een goede power supply maar wel om rekening mee te houden bij de uiteindelijke plaatsing van je voeding en in dit geval een wah pedaal op je effectenplank. Andere effecten kunnen soms ook last hebben van dit strooiveld!


  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Holy Grail uit de keten gehad, getest, nog steeds zelfde probleem. Zit m toch in de voeding denk ik.
    Ah, oké. Verbaast me wel. Ik had namelijk exact hetzelfde probleem en dat was wel de Holy Grail. Maar goed, kan je die weer afstrepen. Toch iets positiefs.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Verder was ie al genoemd...de harley benton powerplant Jr. Heeft geïsoleerde uitgangen.
    Ik twijfel een beetje 'hoe' geisoleerd de individuele uitgangen van de Jr. nu werkelijk zijn,
    2 x 9 volt parallel (240 mA) ging prima als toepassing voor een wat dorstig pedaal.
    Echter, 2 x 9 volt in serie (18 volt) leverde onherroepelijk een vette brom op, ik had 2 Jr's
    maar ook een serie combinatie tussen beide werkte niet ...

    Ze hebben trouwens wel jaren lang prima gefunctioneerd in een 'normale' 9 volt situatie,
    en dan is 3 tientjes gewoon een steal!

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik twijfel een beetje 'hoe' geisoleerd de individuele uitgangen van de Jr. nu werkelijk zijn,
    2 x 9 volt parallel (240 mA) ging prima als toepassing voor een wat dorstig pedaal.
    Echter, 2 x 9 volt in serie (18 volt) leverde onherroepelijk een vette brom op, ik had 2 Jr's
    maar ook een serie combinatie tussen beide werkte niet ...

    Ze hebben trouwens wel jaren lang prima gefunctioneerd in een 'normale' 9 volt situatie,
    en dan is 3 tientjes gewoon een steal!
    HB Jr. isolated = galvanisch gescheiden. Mogelijk zijn er meerdere technische manieren om de uitgangen 'isolated' te mogen noemen?

    TS heeft 8 pedalen dus de HB Jr. is geen optie. Ik zou TS adviseren eens te kijken naar de Joyo en Cioks voedingen die in de YT video goed scoort met betrekking tot het magnetisch strooiveld. Als ik nu opzoek zou zijn naar een nieuwe voeding zou ik gaan voor de Cioks of Strymon power supplies. Ik heb al ruim 10 jaar twee Voodoo Lab voedingen onder mijn pedalboard hangen die mogelijk mijn tijd wel uitzitten :-)

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    HB Jr. isolated = galvanisch gescheiden. Mogelijk zijn er meerdere technische manieren om de uitgangen 'isolated' te mogen noemen?
    Het heeft denk ik te maken met de perceptie van de term isolated, wat wezenlijk echt iets is anders is dan 'galvanisch' gescheiden, de 'isolated = galvanisch gescheiden' vlieger gaat hier dus niet op.

    Verder denk ik dat zo'n HB toch een betere optie is dan bijvoorbeeld een enkele geschakelde voeding met een daisy chain, simpelweg omdat je dan mogelijke probleem combinaties een eigen (isolated) uitgang kunt geven, en de rest van de uitgangen met daisy chain(s) kunt voeden.
    (Ik ga er dan even vanuit dat totaal 600 mA genoeg is...)

    Uiteindelijk is een investering in een knappe voeding met voldoende uitgangen, die ook een 12 of 18 volt pedaal lust, de beste optie, want inderdaad als je veel geld uitgeeft aan de rest van je gear, is het eigenlijk gek dat je daar dan op zou bezuinigen.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Het heeft denk ik te maken met de perceptie van de term isolated, wat wezenlijk echt iets is anders is dan 'galvanisch' gescheiden, de 'isolated = galvanisch gescheiden' vlieger gaat hier dus niet op.

    Verder denk ik dat zo'n HB toch een betere optie is dan bijvoorbeeld een enkele geschakelde voeding met een daisy chain, simpelweg omdat je dan mogelijke probleem combinaties een eigen (isolated) uitgang kunt geven, en de rest van de uitgangen met daisy chain(s) kunt voeden.
    (Ik ga er dan even vanuit dat totaal 600 mA genoeg is...)

    Uiteindelijk is een investering in een knappe voeding met voldoende uitgangen, die ook een 12 of 18 volt pedaal lust, de beste optie, want inderdaad als je veel geld uitgeeft aan de rest van je gear, is het eigenlijk gek dat je daar dan op zou bezuinigen.
    Ik dacht op de Thomann site gelezen te hebben dat deze HB voedingen galvanisch gescheiden uitgangen heeft? Misschien kan een techneut hier nog een ander licht op schijnen?

    Nu heb ik met mijn Voodoo Lab ook wel eens met een speciaal VL kabeltje twee 9V uitgangen samengevoegd voor 18V wat wel iets meer ruis gaf dan als ik alleen de 18V uitgang van mijn VL ISO-5 gebruikte. Het is soms als gebruiker lastig de vinger er op te leggen daar een aantal 'noise' problemen ook andere oorzaken kunnen hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top