Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Alles is 9v en zeer weinig digitale meuk op mijn plank. Eigenlijk niets. dacht ik.

    ff opsommen: Korg tuner DT10 -> Dunlop Zakk Wylde Wah -> Mooer Slow Engine -> Brunetti Mercury box -> CAE linedriver / booster -> MXR Carbon Copy delay -> EHX Holy Grail (oud type) -> Rocktron Deep Blue Chorus.
    Toooooooooooooooone!!!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Alles is 9v en zeer weinig digitale meuk op mijn plank. Eigenlijk niets. dacht ik.

    ff opsommen: Korg tuner DT10 -> Dunlop Zakk Wylde Wah -> Mooer Slow Engine -> Brunetti Mercury box -> CAE linedriver / booster -> MXR Carbon Copy delay -> EHX Holy Grail (oud type) -> Rocktron Deep Blue Chorus.
    Ik zou dan eerst de One Spot adapter (daisy chain) proberen en anders eventueel de iets duurdere Mooer- of XVive Micro Power supply (isolated). Mocht dat allemaal toch niet goed werken kun je altijd nog naar de duurdere voedingen kijken. Bestel bij Baks en je hebt 60 dagen niet goed geld terug garantie!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Dat is bij elkaar nog geen 500 mA. Die Holy Grail pakt wel ruim 200 mA, het is maar de vraag of je dat redt met zo'n duur ding met geïsoleerde outputs. Met een 1-Spot is dat geen probleem.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat is bij elkaar nog geen 500 mA. Die Holy Grail pakt wel ruim 200 mA, het is maar de vraag of je dat redt met zo'n duur ding met geïsoleerde outputs. Met een 1-Spot is dat geen probleem.
    De Mooer Micro Power (met meegeleverde externe 12V adapter) heeft 8 isolated uitgangen á 9V - 300 mA per uitgang dus is een optie, voor 79 euro bij Baks...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Voor net iets meer (66eu) koop je twee Harley Benton Powerplant Juniors. Elk 5 x 120mA uitgangen, dus als je vooral (relatief zuinige) 9v pedalen hebt (18v of 240mA uit twee uitgangen kan ook met behulp van een kabeltje) is dat een mooie optie met geïsoleerde uitgangen voor weinig.

    Ik en de andere gitarist van de band waarin ik speel, hebben dit allebei op onze boards: probleemloos.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb negen pedalen op een One Spot, waaronder één digitaal pedaal - een Digitech Ventura Vibe. Gaat allemaal prima, heb alleen mijn EHX Holy Grail op zijn eigen voeding gezet die werd meegeleverd.

    Gewoon proberen zo'n One Spot, terugsturen kan altijd nog!

  7. #17

    Standaard

    EHX Holy Grail (oud type) schijnt nogal een moeilijk pedaal te zijn wat betreft voeding/noise.

    Mijn 1-spot is muisstil zolang er minstens 1 element in de keten (pedaal, versterker, usb interface, laptop,..) een stekker met randaarde heeft, zoniet bromt ie verschrikkelijk.
    Bijna al mijn amps en laptops hebben een stekker met randaarde dus geen probleem.

    Mijn Roland Cube 30 had geen randaarde stekker en één laptop heeft dat ook niet en dan had ik brom van de 1 spot totdat ik een apart draadje naar de aardingspin in een stopcontact trok.
    Zelfde probleem met mijn Zoom G3 als ik die als koptelefoon versterker gebruikte tesamen met mijn pedalboard.

    Met die oude Boss adapters had ik dat probleem nooit, maar die genereren dan weer meer EMI waardoor je moet opletten dat ze niet te dicht in de buurt van spoelen (pickups, reverb tank) komen.

  8. #18

    Standaard

    Gewoon even doorsparen en je budget verhogen en en dit bv. kopen: http://cioks.com/products/schizophrenic-link/.

    Ik heb de mijne al lang, ik denk nu al minstens 6-8 jaar en nooit problemen gehad of ruis of wat dan ook.
    it's better to burn out than to fade away

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    EHX Holy Grail (oud type) schijnt nogal een moeilijk pedaal te zijn wat betreft voeding/noise.
    Honderd procent de boosdoener. Die Holy Grail is inderdaad een kieskeurig pedaal qua voeding, zowel de stoeptegel als de nano versie. Sowieso vraagt dit pedaal erg veel met z'n 200 mA, wat de meeste voedingen al niet trekken in combinatie met meerdere pedalen. De fluittoon is een bekend probleem. Ik heb het met beide versies ervaren. Onespotje vond ie ook niet zo fijn en verhielp het probleem niet. Sowieso zijn Onespotjes niet zo stil. Kom je bij opnames wel achter (zo'n moment dat je er eigenlijk niet achter wilt komen).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Honderd procent de boosdoener. Die Holy Grail is inderdaad een kieskeurig pedaal qua voeding, zowel de stoeptegel als de nano versie. Sowieso vraagt dit pedaal erg veel met z'n 200 mA, wat de meeste voedingen al niet trekken in combinatie met meerdere pedalen. De fluittoon is een bekend probleem. Ik heb het met beide versies ervaren. Onespotje vond ie ook niet zo fijn en verhielp het probleem niet. Sowieso zijn Onespotjes niet zo stil. Kom je bij opnames wel achter (zo'n moment dat je er eigenlijk niet achter wilt komen).
    Oei!! dat schijnt toch even ander licht op de zaak.

    Het is uiteraard goed te testen door simpelweg de Holy Grail er even tussen uit te halen en te kijken wat er dan gebeurd.

    Inmiddels lijkt doorsparen voor een "fatsoenlijke" voeding sowieso een goed uitgangspunt. Waarom zou ik willen bezuinigen op een voeding als ik wel veel geld steek in gitaren, spectraflex kabels, George L's patch kabels, buizenversterkers etc.
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top