Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zo, dat kun je wel zeggen ja...de Pedalpower 2+ mocht ik best een kilometer van mijn wah af monteren, wat een drama anders.
    Dat is trouwens ook meteen het nadeel van 2 Powerplant Jr's tov 1 Pedalpower 2+: als je een aantal pedalen hebt die er gevoelig voor zijn, heb je relatief veel oppervlakte onder je plank vol hangen met voeding.
    Ik heb ook de VL Pedalpower 2+ en de VL DIGITAL linksboven onder mijn Pedaltrain Pro hangen en mijn Wah staat rechtsonder op de plank om die reden. Eigelijk helemaal geen last van het magnetisch strooiveld, overige effecten ook niet. Tevens de bekabeling van de pedalen niet over, of te dicht langs de voedingen laten lopen want dat kan soms ook al storing geven. Maken van stille pedalboards is een vak en als je weet waar je mee bezig bent dan is dat prima zelf te doen :-) Wil je een voeding met een klein magnetisch strooiveld zijn de nieuwe Strymon en Cioks Power Supplies al stukken beter. Maar wat ik zeg, de Voodoo Labs zijn erg goed en heb er verder nog nooit een probleem mee gehad. Ik heb voor mijn kleine plankje ook nog de VL ISO-5.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het belangrijkste is denk ik voorkomen van een aardlus. Met een daisy chain lus je alle voedingspluggen door en zijn alle plussen en minnen (massa's) zo verbonden. Tegelijk verbind je met de patchkabels via een tweede weg ook alle massa's door. Dat is een aardlus en kan een waarneembare brom opleveren.
    Dat klopt volgens mij, ik heb lang een zelfgemaakte daisychain gebruikt met maar 1 draad; alleen de centertaps met elkaar verbonden. de + gaat dan via de aarde van de patch kabels. Werkte zonder brom. Nu heb ik een One Spot met een standaard daisychain, werkt eigenlijk ook goed - ik hoor niet meer brom...

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    Dat klopt volgens mij, ik heb lang een zelfgemaakte daisychain gebruikt met maar 1 draad; alleen de centertaps met elkaar verbonden. de + gaat dan via de aarde van de patch kabels. Werkte zonder brom. Nu heb ik een One Spot met een standaard daisychain, werkt eigenlijk ook goed - ik hoor niet meer brom...
    Ik begrijp dit niet, de centertaps van de daisy chain zijn min en liggen aan de 'common' aarde van het pedaal,
    en hetzelfde geld voor de sleeves van de in- output jacks. Als je nu + 9 volt op de aarde van een patchkabel zet,
    (en dus ook op de sleeves) dan sluit je de boel toch gewoon kort ...

  4. #54

    Standaard

    je zou eens 2 One-Spot adapters kunnen proberen en dan een daisy-chain met de digitale pedalen en een chain met de analoge pedalen. Analoog en digitaal (incl tuner) gezamenlijk op 1 chain kan namelijk ook een probleem veroorzaken.
    hoi

  5. #55

    Standaard

    Is het een broodje aap dat je 9v batterijen in je pedalen leeglopen als je de jacks erin laat zitten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Nee, da's geen broodje aap.
    Met de jack schakel je het pedaal aan en dan loopt er altijd wat stroom, ook in bypass.

    Dat geldt ook voor gitaren met actieve elektronica.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben.Rinkel Bekijk bericht
    Is het een broodje aap dat je 9v batterijen in je pedalen leeglopen als je de jacks erin laat zitten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
    Uit ervaring: nee, dat is geen broodje aap verhaal, ze lopen wel degelijk leeg.
    Zodra je een jack in de ingang steekt, wordt verbinding gemaakt tussen de batterij en het elektronische circuit. Ook al doe je er verder niets mee, er zal dan toch verlies optreden. Jack er uit, geen verbinding, geen verlies.

    Note to self: f5, f5, f5...

    Aanvulling: heb ook wel wat lopen klooien met voedingen, een T-Rex FuelTank Jr. en een Cioks Schyzo en wat Boss en Ibanez enzovoort adapters. Iedere keer als ik naar een vlooienmarkt ging kocht ik de 9 en 12 en 18 volt adapters voor een eurootje, thuis even een ander kabeltje er aan solderen en gaan. Eigenlijk nooit problemen gehad. Meest handige en stabiele was toch wel de FuelTank Jr.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 oktober 2017 om 21:59
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #58

    Standaard

    Thnks

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top