Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard Voeding? goedkoop is duurkoop (brom)

    Al even kamp ik met een brom/fluittoon in mijn pedalen door een goedkope niet-gebalanceerde voeding.

    Zodra ik mijn mercury box aanzet, wordt het alleen nog maar erger.
    Vanaf vandaag ga ik mijn pedalboard opnieuw opbouwen en zoek ik, betaalbaar maar goede voeding.
    Ik gebruik 8 pedalen.

    Wat raden jullie mij aan? budget ca. € 50,-
    Toooooooooooooooone!!!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht

    Wat raden jullie mij aan? budget ca. € 50,-
    Truetone 1 spot adapter of batterijen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Ah ok, maar dat is toch zo'n geschakelde voeding? mijn vorige geschakelde voeding maakte juist herrie op de overdrive en heb voor de overdrive een losse spoelvoeding gekocht toen. een goedkope waarbij ik nu andere storingen heb dus.

    Maar de 1 spot heeft een stille werking?
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ah ok, maar dat is toch zo'n geschakelde voeding? mijn vorige geschakelde voeding maakte juist herrie op de overdrive en heb voor de overdrive een losse spoelvoeding gekocht toen. een goedkope waarbij ik nu andere storingen heb dus.

    Maar de 1 spot heeft een stille werking?
    Binnen je budget wordt het lastig een 'betere' multi voeding met 8 'isolated' uitgangen aan te schaffen. Harley Benton heeft een goedkope multi voeding maar heeft geen isolated uitgangen dus werkt niet anders dan bijvoorbeeld de One Spot. De One Spot werkt bij velen prima maar kan inderdaad ook storing geven, kwestie van uitproberen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Je budget laat IMHO geen enkele serieuze optie toe. Advies: spaar door voor een goede voeding als je van plan bent de komende tig jaar nog gitaar te blijven spelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    Zoals je al in je topictitel aan geeft: goedkoop is duurkoop. Ik snap persoonlijk niet dat mensen een plankje volgooien met pedaaltjes ter waarde van honderden euro’s, maar wel het beste verwachten van een voeding van een paar tientjes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Een 1-Spot werkt anders prima, zeker tot een pedaaltje of 6. Alleen het gegeven dat je een hoop geld aan de rest van je gear hebt gespendeerd, betekent niet dat alle randzaken ook veel geld móeten kosten. Goed is goed. Het hoeft niet boutique, high-end of exotisch, zolang het maar doet wat het moet doen, op de juiste manier. En de 1-Spot doet dat, voor een paar tientjes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een 1-Spot werkt anders prima, zeker tot een pedaaltje of 6. Alleen het gegeven dat je een hoop geld aan de rest van je gear hebt gespendeerd, betekent niet dat alle randzaken ook veel geld móeten kosten. Goed is goed. Het hoeft niet boutique, high-end of exotisch, zolang het maar doet wat het moet doen, op de juiste manier. En de 1-Spot doet dat, voor een paar tientjes.
    Het advies is dus doorsparen voor een multi-power supply of de One Spot proberen. Uiteraard kan TS ook Marktplaats in de gaten houden voor tweedehands voedingen van bijvoorbeeld Cioks, Voodoo Lab, Truetone etc.

    Iets duurdere opties met 8 isolated uitgangen zijn bijvoorbeeld de Mooer Micro Power (82 euro) of XVive Micro Power (69 euro). Nog geen top voedingen maar door de isolated uitgangen wel minder storingsgevoelig.

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Tja, ik vind het altijd maar een beetje vaag gedoe over die voedingen. Ik heb met vele voedingen gewerkt, en merk zelf weinig verschil. Die 1 Spot dingen werken altijd, nog nooit iemand over horen klaren. Daisy chain erbij en go. Natuurlijk zijn er pedalen die veel stroom nodig hebben, of gevoelig zijn etc. maar met een paar standaard pedalen is een 1Spot gewoon meer dan prima.




    Of moet je de kabels omdraaien voor een beter resultaat?
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Tja, ik vind het altijd maar een beetje vaag gedoe over die voedingen. Ik heb met vele voedingen gewerkt, en merk zelf weinig verschil. Die 1 Spot dingen werken altijd, nog nooit iemand over horen klaren. Daisy chain erbij en go. Natuurlijk zijn er pedalen die veel stroom nodig hebben, of gevoelig zijn etc. maar met een paar standaard pedalen is een 1Spot gewoon meer dan prima.
    Het is niet zo ingewikkeld maar voor een budget van 50 euro ben je gewoon beperkt in je keuze. Daarnaast 8 effecten? Neem een aantal stroom vretende (digitale) effecten en je kunt al snel op de max stroom zitten wat de One Spot kan leveren. Verder als je 12 of 18 volt pedalen heb dan valt de One Spot al af. Maar ik ga er vanuit dat TS hier verder over nagedacht heeft :-) Is alles 9V en opgeteld niet meer dan 1700mA dan is de One Spot zeker het proberen waard...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top