Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nux Roctary (Leslie simulator met extra's)

    Heeft er iemand ervaring met de Nux Roctary?

    Op basis van wat ik zie op YouTube lijkt het me een erg leuk pedaal, maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen. Ik wil een leuke rotary speaker simulator (gebruik daarvoor nu een MXR chorus op de 'snelste' stand, werkt niet eens verkeerd). Ik zag ook de Neo MiniVent maar ik vind dat nogal een duur ding en dan een hele dure one-trick-pony, de Nux Roctary heeft veel meer mogelijkheden. Maar dat kan misschien ook weer een zwakte zijn.....


    https://www.youtube.com/watch?v=q6Y4UmxfEF8
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ziet er gaaf uit en klinkt meer dan OK! Waar je ook naar kan kijken is een Digitech Ventura Vibe - die heb ik zelf. Een Rotary, Uni-Vibe en space effect in één.

    https://www.youtube.com/watch?v=a5mMSW1Nm3s

    Kijk dit maar even........

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Allebei leuke pedalen. Ligt eraan wat je wil: Rotary met octave en drive óf rotary met vibe. De prijs van de Nux is wel een stuk gunstiger.

  4. #4

    Standaard

    Was ik net een lang antwoord aan het typen loopt de kat over het toetsenbord heen en... alles weg.

    Het kwam in het kort hierop neer: Leuk ding die Nux maar naar mijn mening verslaat niets de Neo Vent Mini wat betreft realisme. Hoezo draaiknoppen? Hoezo mogelijkheden? Inpluggen en je hebt direct HET geluid. Het mag inderdaad wel wat goedkoper want met zo'n prijs kom je alleen weg als je de competitie ver voor bent en ook ik moet toegeven: inmiddels is die voorsprong lang niet meer zo groot.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Natuurlijk wil ik niemand teleurstellen, maar ik heb diverse echte Leslies gehad en dat is een bizar apparaat dat je nauwelijks of niet kunt simuleren.

    Twee roterende speakers die tegengesteld draaien en bij het van langzaam naar snel schakelen niet gelijktijdig op snelheid komen.

    Bovendien draait bij elke omwenteling de fase 180 graden.

    Als je ooit de kans krijgt om eens over een echte Lesliebox te spelen moet je die kans zeker niet laten liggen.
    Het is een geweldig effect dat eigenlijk alleen tot zijn recht komt als je er zelf bij zit of staat, want het is ook eigenlijk niet op te nemen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #6

    Standaard

    Helaas is dit voor slechts weinig mensen weggelegd en zal men hun fix uit een pedaaltje moeten halen. Zo zullen er weinig een echorec kunnen veroorloven. Hetzelfde geldt voor zoveel dingen en zal men toch tot een compromis moeten komen naar wat praktisch/financieel haalbaar is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ziet er gaaf uit en klinkt meer dan OK! Waar je ook naar kan kijken is een Digitech Ventura Vibe - die heb ik zelf. Een Rotary, Uni-Vibe en space effect in één.

    https://www.youtube.com/watch?v=a5mMSW1Nm3s

    Kijk dit maar even........
    Oh klinkt ook keuk inderdaad, thanks!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Natuurlijk wil ik niemand teleurstellen, maar ik heb diverse echte Leslies gehad en dat is een bizar apparaat dat je nauwelijks of niet kunt simuleren.

    Twee roterende speakers die tegengesteld draaien en bij het van langzaam naar snel schakelen niet gelijktijdig op snelheid komen.

    Bovendien draait bij elke omwenteling de fase 180 graden.

    Als je ooit de kans krijgt om eens over een echte Lesliebox te spelen moet je die kans zeker niet laten liggen.
    Het is een geweldig effect dat eigenlijk alleen tot zijn recht komt als je er zelf bij zit of staat, want het is ook eigenlijk niet op te nemen.
    Klopt Han, maar mijn doel is eigenlijk niet een zo realistisch mogelijke leslie-simulator te hebben, maar een leuk klinkend modulatie-effect in de die richting. En een leslie meesjouwen daar wordt mijn Daihatsu-tje ook niet echt blij van......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Alright..... inmiddels heb ik een Nux Mod Core aangeschaft. Voor 5 tientjes een errrug lekker pedaal! De fantastische chorus zou ik 'm alleen al voor aan kunnen schaffen! En dan krijg je tremolo, phaser, vibrato, univibe (klinkt super!) en een rotary er gratis bij! De rotary is erg leuk, klinkt goed en gaat mijn chorus-met-rate-op-max-sound vervangen.

    De Roctary blijft wel lonken, dus wellicht dat die er ook nog wel eens komt. Ondertussen ben ik wel erg enthousiast over Nux: stevig metalen doosje, fijne klikloze switch, knoppen voelen goed en kost geen rib uit je lijf. Me happy :-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Klopt Han, maar mijn doel is eigenlijk niet een zo realistisch mogelijke leslie-simulator te hebben, maar een leuk klinkend modulatie-effect in de die richting. En een leslie meesjouwen daar wordt mijn Daihatsu-tje ook niet echt blij van......
    Je hebt een goed punt hoor, want een Leslie is alleen van leuk tot super als je er zelf bij bent. Als je optreedt en het moet via een PA is de gein er weer vanaf.

    Het is zoals ik zei een heel ingewikkeld effect. De fasedraaiing had ik al genoemd en daarbij heb je nog het Doppler effect.

    Vooral met een Hammond Toonwielorgel is het gewoon knettergeil.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top