Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Je hebt een goed punt hoor, want een Leslie is alleen van leuk tot super als je er zelf bij bent. Als je optreedt en het moet via een PA is de gein er weer vanaf.

    Het is zoals ik zei een heel ingewikkeld effect. De fasedraaiing had ik al genoemd en daarbij heb je nog het Doppler effect.

    Vooral met een Hammond Toonwielorgel is het gewoon knettergeil.
    Zekers! Begin deze eeuw (haha) trad ik op met gitarist Will Sophie die toen orgel speelde (een M3 for the road en een B3 thuis) mét Leslie en dat klonk inderdaad knettergeil!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Zo heb ik toen ik nog in Gouda woonde Carlo de Wijs zien optreden in de Agnietenkapel. Een gelegenheidsband met o.a. ook gitarist Jesse van Ruller.

    Carlo (speelt met blote voeten) op een Hammond met lesliebox, niks PA... en dan die akoestiek Dat vergeet je nooit meer.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nux Roctary (Leslie simulator met extra's)

    Even een bump van dit oude topic…

    Inmiddels heb ik- na 4 jaar zie ik - de Roctary maar aangeschaft 😎

    Het is wel echt een heel gaaf pedaal. Wat opvallend is, is dat de speed op stand low echt een heel tof effect oplevert dat heel fijn als alternatief voor een chorus kan dienen zonder dat steriele/metalige dat een chorus vaak kan hebben.

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14

    Standaard

    ziet er leuk uit!
    Ik gebruik zelf de Strymon Lex.

    Wat ik vooral doe is met een beetje gain als ik een solo speel de Lex op trage stand ala chorus hem inschakelen onder de solo en met mijn expressiepedaal de laatste paar noten op de snelle stand de solo afsluiten.
    Dan krijg je echt een mooie afsluiter in combinatie met een goeie delay. Ik gebruik een Skreddy Echo.
    Ik hou echt van tape en leslie pedalen delay

    Veel speelplezier!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Strymon Lex nog nooit geprobeerd maar ziet er veelbelovend uit. Ik vind Strymon alleen zo verschrikkelijk duur…. Effecten zijn bij mij toch gimmicks en ik kan zomaar de zin verzetten en dan belandt zo’n effect weer in de kast. Beetje zonde voor meer dan €300 vind ik dan. Ik koop eigenlijk nooit effecten als ze meer dan €100 kosten…..
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Strymon Lex nog nooit geprobeerd maar ziet er veelbelovend uit. Ik vind Strymon alleen zo verschrikkelijk duur…. Effecten zijn bij mij toch gimmicks en ik kan zomaar de zin verzetten en dan belandt zo’n effect weer in de kast. Beetje zonde voor meer dan €300 vind ik dan. Ik koop eigenlijk nooit effecten als ze meer dan €100 kosten…..
    Altijd 2e hands kopen! :-) Een mini vent 2 is toch wel verdomde goed, vooral in stereo hoor, man man. *Ik ben zelf wel een beetje van het kamp, alles in evenwicht, een custom shop gitaar door een aliexpress pedaaltje is zonde, het kan fantastisch klinken, en ik zeg niet dat alle goedkope pedalen niet klinken(!) maar het voelt wat gek. Maarja, menselijk gedrag is ook gek :-) Ik kende heel Nux niet, veel plezier ervan!

  7. #17

    Standaard

    Heb de mijne 200€ betaald 2dehands
    Trouwens gebruiken jullie je leslie ook voor jullie drives?
    Ik gebruikte hem eerst achter mijn drives en dat klonk echt niet zoals ik wou. De hoorn was scherp. Moest hem bijna dicht draaien en het effect zelf kwam amper door. Kon echt amper de features van de pedaal gebruiken.
    Toen las ik dat je hem voor je drives moet proberen en god dat ding sprong gelijk open! Wat een pedaal ej!
    Daarom ben ik wel eens benieuwd waar die bij jullie staat.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    In de Roctary zit een drive geïntegreerd en die klinkt best fijn! Wel redelijk lichte oversturing, geen doom metal sounds mogelijk natuurlijk. Geen idee of die voor of na de rotary in de keten zit

    Nog niet geëxperimenteerd met drive pedalen in combi met de Roctary….
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top