Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    DMM: ik kan me niet voorstellen dat ie niet na te maken, te klonen, is voor een paar tientjes.
    45 euro...
    Voorlopig nog niet op voorraad en het is maar de vraag of dat de uiteindelijke prijs gaat zijn. Maar je zou kunnen bestellen en afwachten:
    https://www.muziker.de/xvive-e1-echoman
    Was lange tijd niet evident omdat er geen mn3005 bbd chips meer werden geproduceerd.

    Overpriced boutique pedalen?
    Tussen het nemen van de eerste weerstand tot het inpakken in een kartonnen doosje zit snel 2 uur. Maal 40 euro (?): 80 euro
    Alu doosje, jacks, weerstanden, condensators, opamps/transistors, pots, knoppen etc: 25 euro.
    Beetje winst maken: 25 euo
    Totaal: 130 euro en daar moet dan nog de marge van de winkelier bij: 70 euro(?) en zo zit je snel aan 200 euro.
    Zelf doen: 25 euro + twee uur hobby plezier.

    Toch denk ik dat er geld mee verdiend wordt, gezien al die verschillende pedaalboeren tegenwoordig.
    Da's niet de reden. Wel dat de instapkosten vrijwel nihil zijn (soldeerbout, DMM en een boormachine is eigen alles wat je nodig hebt) en dat de vereiste kennis ook vrijwel nihil is. Het gaat hier niet over hifi of precisie-instrumenten maar over een gitaareffect waar de 'juistheid' puur bepaald is door smaak. Met de komst van het internet liggen de schema's van vrijwel alle pedalen voor het grijpen/clonen/modden.
    Laatst gewijzigd door jan7; 1 november 2017 om 17:37

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Als een echte EHX te duur is en je bent handig: https://www.musikding.de/Der-Muff-Gr...Distortion-kit

    Ik heb een Ramshead clone bouwpakket liggen moet hem nog maken......

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Strymon vind ik eigenlijk ook boutique, maar die zijn inmiddels niet zo klein meer.
    Zo zijn er nog wel een stel op te noemen. Het gekke is dat de prijzen van die dingen zelden omlaag gaan.

    Ik las net ook dat schaarste de prijs opdrijft. Doorgaans is dat zo. Maar dat geldt niet altijd voor gitaren. Kijk naar de bekende gitaarmodellen van de grote merken. Voorbeeldje. Mijn voormalig werkgever had een speciale editie van de Gibson ES-335. Ik geloof dat er maar 250 van gemaakt zijn, waarvan 50 in Europa. Hij had er dus een van. Geen kut waard. D.w.z., mocht je er eentje hebben en je zou 'm willen verkopen, dan mocht je van geluk spreken als je €1500,- voor het ding zou krijgen. En dat voor een ES van ongeveer 30 jaar oud. Voor een 30 jaar oude sunburst 335 betaal je al fors meer. Voor een uitvoering in cherry red zelf nóg meer.

    Maar ja, wie wil er dan ook een witte 335 met zwarte hardware en actieve EMG elementen met plastic zwarte covers?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #34

    Standaard

    Interessant. Ik lijk in deze discussie iets van boetiek-moeheid te proeven. Da's m.i. een goeie ontwikkeling. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mooie spullen en daar mag voor mijn part ook best een prijsje aan hangen. Dus, definieer boetiek. Volgens mij is daar maar 1 definitie aan te hangen en dat is exclusief en op maat gemaakt voor de gebruiker die het apparaat koopt. Maar wat de afgelopen 15-20 jaar als boetiek werd verkocht waren dingen die in 1000-tallen werden gefabriceerd met termen als "assembled in the USA (Made in China) en werden verkocht bij "groothandels" als de Roze Zeeuw en Thomann. Exclusief? Ammehoela. Op maat gemaakt? Ammehoela-er.

    En zo hebben we inderdaad in de afgelopen jaren heel mooie nieuwe en verneuwende pedalen voorbij zien komen. Maar Boetiek? Me reet. Dan is Boss net zo boetiek als Fulltone.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    D(Door een computer die boel op een print te laten solderen, alleen heb je dan een hele grote oplage nodig om de prijs te drukken, een hele grote oplage!)
    Gaat em niet worden. Al bouw je een waanzinnige DMM clone, het gaat em niet worden. Je impliceert met je "door de computer" opmerking het gebruik van SMT aangezien Through hole en machinaal slecht samengaat. (Kan wel maar je moet zoeken naar een EMS die het kan en betaalbaar doet). Het gebruik van SMT betekent linea recta dat de pedalentechniekNazi's er overheen gaan en verklaren dat het ruk moet klinken en gelukkig ook zo klinkt.

    Boetiek kan het al helemaal niet worden. Boetiek betekent dat het handgesoldeerd moet zijn want dat klinkt beter volgens de boetiekpedaalnazi Op de vraag of hij/zij ook vertrouwen zou hebben in een computer of tablet die met de hand gesoldeerd is kijkt deze zelfde nazi me normaliter wat glazig aan. Ik stel daar namelijk een heel domme vraag. Een gitaarpedaal is tenslotte geen computer of tablet.....

    Maar reken maar dat je er een harde plasser van krijgt als je een zo'n "soldeercomputer" (SMT bestukmackine gevolgf door reflow dus) de door jou ontworpen pedaalPCB's ziet opbouwen!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Waarom vinden mensen het ruk wanneer iets op het oppervlak gesoldeerd is? Snap dat niet zo. Lijkt me handiger dan met al die gaatjes. Doet verder toch niets af aan de kwaliteit?

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Waarom vinden mensen het ruk wanneer iets op het oppervlak gesoldeerd is?
    Omdat het een heel stuk moeilijker te modden of te repareren is voor de doorsnee hobbyist. Da's althans m.i. de enige geldige reden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Doet verder toch niets af aan de kwaliteit?
    Qua toleranties (% afwijking van opgegeven waarde) bij weerstanden en condenstors is het dacht ik zelfs beter dan through hole componenten.

    Maar het mist duidelijk mojo, net zoals een LP body die niet hand gecarved is maar dmv CNC.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top