Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Plus de kosten van je bedrijfje runnen, je huur, je eigen salaris, distributie, marketing (reclame is voor kleine bedrijfjes duurder dan voor de grotere merken, omdat je meer moet doen om gezien te worden), en dat allemaal uit de verkoop van een fractie van het aantal pedalen die bijvoorbeeld EHX omzet. Je betaalt niet voor een bakkie met onderdelen, je betaalt voor een product waar een bedrijf een aantal uren mee druk is. Als muzikant wil je ook graag dat alle kosten (uren repetitie, investering in gear, het nemen van verlof om vrijdag op tijd op de plek te zijn, reiskosten) worden berekend in je gage, in plaats van alleen die 2 uurtjes die je staat te spelen in die kroeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Toch denk ik dat er geld mee verdiend wordt, gezien al die verschillende pedaalboeren tegenwoordig.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Tuurlijk, dat is uiteindelijk ook de insteek. Het gaat me er alleen om dat je de winkelprijs van een pedaal niet kunt vergelijken met de kostprijs van de losse onderdelen. En met een beetje unicorn sparcle en magic mojo wordt alles meer waard toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    De vraag is alleen: wat is "boutique", is het dan beter (of mogelijk alleen een fractie "anders") en wat rechtvaardigd dan die prijzen?

    Vraag en aanbod bij schaars spul (meer als collectorsitem voor de verzamelaar)
    R&D zoals Hans al zei, inclusief de bijkomende kosten van kleinschaligheid.
    De hype en exclusiviteit?

    Neem nou Lovepedal als voorbeeld (voor zover dat "boutique" mag zijn). Ze hebben een aantal pedalen op dezelfde basis met wat wijzigingen. Zo heb ik er ook twee als schema verbouwd met wat aanvullingen en wijzigingen totdat ik echt tevreden was.

    Mooi doosje eromheen, fancy verlichting en een mooie decal. Klinkt perfect, ziet er strak uit, doet wat het moet doen. Is het boutique? Het blijft een doosje met wat troep erin wat me bij elkaar 4 tientjes kost en een Chinees zou het waarschijnlijk net zo goed of beter kunnen maken voor nog geen 10 euro.


    Kan je dus net zo goed iets van een Chinees voor 3 tientjes kopen? Denk het wel. Zal niet veel beter klinken, hooguit "iets anders".

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    En toch zijn er pedalen die er bovenuit schieten. Waarom is zo'n DMM nou zo goed? Of de Brunetti Mercury Box? Het zijn net zo goed metalen bakjes met een handvol onderdelen, maar deze doen het truukje net even beter dan vergelijkbare andere pedalen.

    En daarnaast is marktwaarde nog weer anders dan winkelprijs. Die eerste wordt bepaald door vraag en aanbod. Als iets zeldzaam is, wordt het meer waard. Als een invloedrijk persoon hem gebruikt, wordt ie meer waard. Dat soort dingen. Zoals bij alles eigenlijk. Horloges, auto's, jukeboxen, bepaalde condensators. Zo gauw 'men' ervan overtuigd is dat iets een must have is, gaan de prijzen exponentieel omhoog.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Boutique is in mijn ogen dat er veel meer geld voor gevraagd wordt voor een pedaal of versterker, waardoor deze automatisch zeldzamer is.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    En toch zijn er pedalen die er bovenuit schieten. Waarom is zo'n DMM nou zo goed? Of de Brunetti Mercury Box? Het zijn net zo goed metalen bakjes met een handvol onderdelen, maar deze doen het truukje net even beter dan vergelijkbare andere pedalen.

    En daarnaast is marktwaarde nog weer anders dan winkelprijs. Die eerste wordt bepaald door vraag en aanbod. Als iets zeldzaam is, wordt het meer waard. Als een invloedrijk persoon hem gebruikt, wordt ie meer waard. Dat soort dingen. Zoals bij alles eigenlijk. Horloges, auto's, jukeboxen, bepaalde condensators. Zo gauw 'men' ervan overtuigd is dat iets een must have is, gaan de prijzen exponentieel omhoog.
    De DMM heb ik zelf en is inderdaad geweldig, maar ik kan me niet voorstellen dat ie niet na te maken, te klonen, is voor een paar tientjes. (Door een computer die boel op een print te laten solderen, alleen heb je dan een hele grote oplage nodig om de prijs te drukken, een hele grote oplage!)

    Dirk_Hendrik heeft het zelfs gepresteerd om hem te klonen in een versie die maar 1/4e zo groot is. Geniaal!!!
    Als hij het zelf kan, dan moet een fabrikant het ook kunnen denk ik.

    gepost met Tapatrut.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 1 november 2017 om 13:33
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ja, er zijn ook mensen die ontzettend goeie kopieën kunnen maken van de aloude Telecaster, die misschien wel beter zijn dan het origineel. En toch móeten we een echte vintage Fender, en daar hebben we drie keer een briljante kopie voor over. Zeg het maar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, er zijn ook mensen die ontzettend goeie kopieën kunnen maken van de aloude Telecaster, die misschien wel beter zijn dan het origineel. En toch móeten we een echte vintage Fender, en daar hebben we drie keer een briljante kopie voor over. Zeg het maar...
    Hype, stukje geschiedenis en identiteit.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Boutique is in mijn ogen dat er veel meer geld voor gevraagd wordt voor een pedaal of versterker, waardoor deze automatisch zeldzamer is.
    Dat vind ik niet de definitie van Boutique. De DMM of Mercury Box zijn geen boutique in mijn ogen.
    Boutique vind ik toch meer pedalen van relatief kleine bedrijven. Die vragen inderdaad vaak meer vanwege eerder genoemde zaken als hogere kosten etc. Strymon vind ik eigenlijk ook boutique, maar die zijn inmiddels niet zo klein meer. Ze hoeven niet perse zeldzaam te zijn, dan is het meer een collector of vintage ding.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top