Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard EHX Russian big muff reissue

    Heeft iemand al eentje geprobeerd/gekocht? Kost maar 89 euro.

    it's better to burn out than to fade away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nee, nog niet geprobeerd. Maar ik kwam net wel via Facebook een advertentie tegen van iemand die zijn originele Russische Grote Foef aanbiedt. Bieden vanaf €150,- Inmiddels heeft een of andere idioot er al €250,- voor geboden. Dat wordt tenminste beweerd.
    Maar zijn we dan helemaal van de pot gerukt met z'n allen?!?! Wat is er dan zo geweldig aan die dingen dat ze een dergelijke prijs rechtvaardigen?

    Nou ja, ze doen maar.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Weet ook niet helemaal wat het is. Echt heel erg zeldzaam zijn ze toch niet?

    Heb ook al twee keer de vraag gehad of ik mijn dmm van de hand wilde doen voor toch wel redelijk idiote bedragen.

    Geen idee waar dat in dit geval vandaan komt.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nee, nog niet geprobeerd. Maar ik kwam net wel via Facebook een advertentie tegen van iemand die zijn originele Russische Grote Foef aanbiedt. Bieden vanaf €150,- Inmiddels heeft een of andere idioot er al €250,- voor geboden. Dat wordt tenminste beweerd.
    Maar zijn we dan helemaal van de pot gerukt met z'n allen?!?! Wat is er dan zo geweldig aan die dingen dat ze een dergelijke prijs rechtvaardigen?

    Nou ja, ze doen maar.
    Behalve collectieve online gekmakerij? Niets. Ms groeiende sentimenten naar de Koude Oorlog periode? Ik vind die Russische doorgaans ook wat donkerder klinken, of meer “Muff”led zo je wilt...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Maar zijn we dan helemaal van de pot gerukt met z'n allen?!?! Wat is er dan zo geweldig aan die dingen dat ze een dergelijke prijs rechtvaardigen?
    Geen idee. Ik was op FB lid van een vintage effectenclub. Tot ik merkte dat ik me steeds mer begon te irriteren aan hypen en stemmingmakerij met geen andere reden dan zoveel mogelijk geld bij elkaar te proberen te harken. En als je daar kritische vragen over stelde die klakkeloos verwijderd werden. Uiteraard. Da's slecht voor de handel.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Geen idee. Ik was op FB lid van een vintage effectenclub. Tot ik merkte dat ik me steeds mer begon te irriteren aan hypen en stemmingmakerij met geen andere reden dan zoveel mogelijk geld bij elkaar te proberen te harken. En als je daar kritische vragen over stelde die klakkeloos verwijderd werden. Uiteraard. Da's slecht voor de handel.
    Gaaf ja, een hype starten over iets wat je zelf te koop hebt liggen.


    Zouden er lui hier zijn die dat doen....??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Gaaf ja, een hype starten over iets wat je zelf te koop hebt liggen.


    Zouden er lui hier zijn die dat doen....??
    Weet het zeker. Hier zijn bagger gitaren bejubeld in hngd topics, die kort erop weer verkocht werden.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nou ja, het punt is ook een beetje dat die Russische Big Muffs mijns inziens voor de kat z'n kut gehypet worden. Om te beginnen moet je met een vergrootglas zoeken naar twee originele exemplaren die identiek klinken. Heel erg betrouwbaar waren ze ook al niet. En ze ruizen en brommen dat het een lieve lust is. Daarbij zijn er talloze pedalen met een vergelijkbare klank (de groene Russische zouden vooral bekend staan om hun behoud van het laag, waardoor ze ook voor een bas geschikt zijn), die veel beter gebouwd zijn, meestal een buffer hebben, geen brom, geen ruis, maar..... (en dat is dan wel weer kut) vaak wel aan de prijs. Maar goed, dat zijn de originele nu dus ook. Ik denk aan Way Huge, Wren and Cuff (die hebben er zelfs overdreven veel, want ze lijken allemaal op elkaar) en .... wel, mijn hersentjes laten me nu even in de steek.

    Ik vind de nieuwe EHX trouwens helemaal niet verkeerd. En met een beetje goede wil kun je ze inderdaad iets beter noemen dan het aanbod aan muffs van EHX zelf. Kwestie van smaak ook. Maar als dit de sound is die je zoekt, dan is €89,- inderdaad niet veel. Niet als je het gaat vergelijken met die boutique-achtige merkpedaaltjes.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Weet het zeker. Hier zijn bagger gitaren bejubeld in hngd topics, die kort erop weer verkocht werden.

    gepost met Tapatrut.
    En heb niet het gore lef om er wat van te zeggen :-D
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En heb niet het gore lef om er wat van te zeggen :-D
    Ach, het is een forum he, je mening geven mag altijd.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top