Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Tonepot dicht betekent signaal via de cap naar massa. Bij jou gaat al het signaal weg. Weet je zeker dat je de juiste waarde hebt? Nergens een soldeerfout of bypass langs de cap?

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Tip: probeer het toch eens Sjaak. U heeft 40 jaar wat gemist.
    Dank voor de goede wensen.
    Ze zeggen dat er voor alles een eerste keer is. Maar ik hoef geen heroïne te spuiten om te weten dat het niets voor mij is.
    Dat geldt voor de tone pot ook.
    Sommige dingen tasten het geluid erg aan. En van al die dingen is de tone pot de ergste.

    Het is maar een mening, maar het is wel mijn mening.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13

    Standaard

    Als ik hem split is alles goed, dan werkt de tone knop ook normaal.
    Alleen in de normale humbucker stand dan werkt de tone knop als volume en is hij ook zachter in volume dan dat ik hem split.
    Kan het zijn dat ik de humbucker hotwire verkeerd aan 5 way switch heb?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alk Bekijk bericht
    Als ik hem split is alles goed, dan werkt de tone knop ook normaal.
    Alleen in de normale humbucker stand dan werkt de tone knop als volume en is hij ook zachter in volume dan dat ik hem split.
    Kan het zijn dat ik de humbucker hotwire verkeerd aan 5 way switch heb?
    Snap er echt geen klap van. Je moet ergens iets fout gedaan hebben. Heb je een foto? Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Teken het desnoods exact zoals gesoldeerd.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Heb je trouwens een metertje?

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #16

    Standaard

    Heb de oude humbucker er even bij gepakt, die heeft maar 2 draden maar kan wel gesplit worden!
    Het Is een yamaha pacifica 112v, voor de rest komen daar geen draden uit, die 2 draden rood en wit zaten aan mijn 5 way switch.
    De rode aan het eerste pootje, die witte zat op de 7de pootje samen met een draad naar de tone pot op een van de middelste pootjes van de 6. De splitkabel zit ook op de middelste pootje ernaast zoals op de afbeelding.
    Ik heb de witte van de fender humbucker ook op het eerste pootje gesoldeerd,zou die misschien op de 7de moeten? dat is de enige fout die ik kan bedenken.
    De splitcoil kabel zit immers direct aan de toneknop gesoldeerd, groen/rode draad aan elkaar.
    De cap pootjes zijn geisoleerd met een krimpkous en raakt nergens iets.
    Heb een meter dus kan zo wat doormeten!
    Heb nu geen tijd om foto's te maken kan dat morgen wel even doen!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Twee draden op een humbucker en dan kunnen splitten klopt niet . Je hebt minimaal een derde uitwendige draad nodig die aan het knooppunt van beide spoelen zit

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ff snel een tekeningetje gemaakt. Zo moet je lay-out eruit zien .

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #19

    Standaard

    Bij jou tekening gaat de middelste draad naar de volumepot en zit de condensator op de buitenste.
    Bij mij is het andersom! Heb daar niks aan veranderd behalve dat ik er een nieuwe cap aan gesoldeerd heb en die zat aan de middelste pool! De andere draad is niet los geweest! Zou dat het kunnen zijn?

  10. #20

    Standaard

    Hier het bedradings schema, je ziet de rode draad naar pool 1 gaan en de witte naar pool 7.
    Op pool 7 zit ook de witte snoer naar de pushpull! ik heb mijn humbucker snoer naar pool 1, zou dit anders moeten?



    [IMG][/IMG]
    Hier de pot, witte draad op pot zelf gaat naar volume 1ste pootje ,middelste pootje de condensator.
    De witte (blok onder met 6 pootjes gaat naar poot 7 op 5 way switch,de rode erachter op middelste pootje is de groen/rode aan elkaar van de humbucker heb ik verlengt met een rood draad.
    Daar boven op beide pootjes zwart naar de massa van de pot.


    Op poot 7 zie je nog het afgeknipte draad van de vorige humbucker! op poot 1 zit de draad van de huidige humbucker!



    Op poot 7 zie je nog het afgeknipte draad van de vorige humbucker! op poot 1 zit de draad van de huidige humbucker!
    Laatst gewijzigd door alk; 18 oktober 2017 om 18:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top