Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard fender humbucker coil split aansluiten

    Heb een tweedehands fender shawbucker humbucker gekocht, nu vraag ik mij af hoe ik deze kan splitten
    Er komen 4 snoeren uit, wit en zwart (los) en groen en rood die zitten aan elkaar en dan nog de aarde.
    Tot zover weet ik dit, de zwarte gaat naar een aarde van een pot samen met de andere aarde, de witte is de input maar dan?
    De rode en groene moeten dan los om te splitten, hoe pak ik dat aan?
    Heb een yamaha pacifica, die heeft 1 tone knop push/pull en 1 volume knop.
    Het is een tonepot waar zo'n kastje onder zit met 6 aansluitpunten, en de 5standen schakelaar is natuurlijk anders dan van een fender!
    Hoop dat iemand mij kan helpen! alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Is niet zo moeilijk. De helft heb je al uitgevlooid.

    Zwart tezamen met de aardedraad naar de potmetermantel, wit naar de schakelaar (daar waar de huidige draad van de huidige pickup naartoe gaat), en dan de groene & rode gebundeld aan een van de twee middelste pooltjes van de schakelaar, en dan een draadje van de bovenste pool naar de potmetermantel

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Rood en groen samen laten. Die verbind je met een schakelaar aan de massa. Verbonden is singlecoil, niet verbonden is humbucker.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de snelle hulp! Nog effe wachten op mijn single coils en dan solderen maar! Top!

  5. #5

    Standaard

    Heb de gitaar klaar en klinkt super! Alleen bij de humbucker gaat het volume eruit zodra ik de toneknop dicht draai! Dit doet hij niet bij de andere coils! Kan dat aan de knop liggen die niet goed is? Het snoer voor de coil split zit ook aan deze knop zoals op de afbeelding.
    Heb er ook een nieuwe paper in oil cap tussen gezet. Weet niet of dit rare dingen kan veroorzaken?

  6. #6

    Standaard

    Oplossing is tamelijk simpel.
    Tone knop NIET dichtdraaien.
    Tone knoppen zijn ook zooooo 1980.
    Of misschien wel nog langer gelden.

    In ieder geval minstens 40 jaar niet meer met mijn vingertjes aan een tone knop gezeten.
    Ik adviseer jou dan ook hetzelfde te doen.
    Alleen als je je tot diep bedroevende ballroom jazz aangetrokken voelt is een tone knop misschien iets, maar alleen als je je heel ontredderd voelt.

    Voor de rest, tabula is ok, Mr fingers heeft het in de vingers. Wat heeft een gitarist nog meer nodig in dit ondermaanse?
    Je lijkt me slim genoeg zelf het antwoord te formuleren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Laat Gus maar ouwehoeren en post eens wat goeie foto's.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alk Bekijk bericht
    ... Heb een yamaha pacifica, die heeft 1 tone knop push/pull en 1 volume knop.
    Het is een tonepot waar zo'n kastje onder zit met 6 aansluitpunten, en de 5standen schakelaar is natuurlijk anders dan van een fender!...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alk Bekijk bericht
    ... Alleen bij de humbucker gaat het volume eruit zodra ik de toneknop dicht draai! Dit doet hij niet bij de andere coils!...
    Bedoel je dat het volume eruit gaat alleen als de de humbucker niet split? Sluit je in die stand soms de condensator kort?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Oplossing is tamelijk simpel.
    Tone knop NIET dichtdraaien.
    Tone knoppen zijn ook zooooo 1980.
    Of misschien wel nog langer gelden.

    In ieder geval minstens 40 jaar niet meer met mijn vingertjes aan een tone knop gezeten.
    Tip: probeer het toch eens Sjaak. U heeft 40 jaar wat gemist.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10

    Standaard

    Zal vanavond eens kijken of er met de condensator iets fout gaat!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top