Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Klopt. Ik vind het altijd tamelijk hilarisch dat er hier mensen rondlopen, die in het bezit zijn van een auto. En die te schijterig zijn een paar honderd euro af te schrijven op een gitaar.
    Accountants hier? Een weird soort van accountants dan toch.
    Ik weet niet wie jouw accountant is, maar als zijn redenatie is dat je nergens naar hoeft te kijken en alles maar over de balk moet flikkeren omdat de auto nu eenmaal een duur ding (in kosten per jaar) is, dan denk ik dat ik toch een andere accountant ging zoeken.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik weet niet wie jouw accountant is, maar als zijn redenatie is dat je nergens naar hoeft te kijken en alles maar over de balk moet flikkeren omdat de auto nu eenmaal een duur ding (in kosten per jaar) is, dan denk ik dat ik toch een andere accountant ging zoeken.
    Sorry, je hebt gelijk. Het was ook nog te vroeg voor enige humoristisch bedoelde relativering.
    Ik had het gewoon niet moeten zeggen.
    Wat ben ik ook een lul hè?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik snap je punt wel, en het is ook best bizar, alleen als je twijfelt tussen twee exemplaren, kan ik me best voorstellen dat een eventuele doorverkoopwaarde de doorslag geeft.
    Op zich doet Fred dat het beste. Als die twijfelt tussen 2, koopt ie ze allebei volgens mij

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat is wel eens gebeurd ja
    maar ik benader al mijn aankopen (dus niet alleen gitaar maar ook dingen als hifi, tv's, dingen voor mijn koi vijver etc) met het idee wat is het me nu waard om te hebben en kan ik me het veroorloven. als dat laatste niet het geval is dan koop ik het gewoon niet. daarna is de aankoop een gepasseerd station en kijk niet niet meer naar wat iets ooit gekost heeft, mocht ik het later willen verkopen omdat het in de weg zou staan dan kijk ik wat het dan waard is en beslis dan wel of ik zin heb om het te verkopen.
    ik geloof niet dat ik ooit iets gekocht heb waarbij ik geen idee had of het iets was en er rekening mee hield dat ik het snel weer zou doorverkopen
    ik snap overigens wel dat het zonder lokale winkels steeds moeilijker wordt om dingen uit te proberen maar je kunt met online research best ver komen. Voordat ik een effect pedal koop heb al zeker 10 youtubefilmpjes gezien waarbij ik een selectie maak tussen de profesionele "verkopert" en de huiskamer gitarist die zijn filmpje gemaakt heeft met een iphone 5, ik volg de verschillende fora en kijk wat mensen wiens mening ik respecteer gebruiken. Qua gitaren (degene die ik online koop) wil ik weten wat het neckprofiel is en wat de gebruikte houtsoorten zijn, dat geeft mij al een grof idee of ik overweg kan met een gitaar. En uiteindelijk accepteer ik dat ze allemaal anders zijn en waardeer ik dat ook; niets zo frusterend om jaren te spenderen op je zoektocht naar de perfecte gitaar om er uiteindelijk achter te komen dat je die al jaren had (en natuurlijk het gaat om de reis en niet om het aankomen maar weten dat je "jouw" gitaar gevonden hebt geeft ook wel rust )
    life sucks and then you die

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Prima uitgangspunt lijkt me.
    Toen ik mijn prs kocht heb ik wel even getwijfeld om een gitaar te laten bouwen door Patrick Koopman (mijn favoriete bouwer). Dat ging niet meer kosten (misschien wel minder), dus had best gekund. Maar tóch, het onbekende, plus als het uiteindelijk niet is wat je verwacht, heeft me doen besluiten om toch iets "af fabriek" te kopen (omdat het bijna 100% voldeed aan mijn wensen ook).
    Zo heb ik bijvoorbeeld een gitaar die is gebouwd door Henk vd Heuvel. Prima gitaar, maar die zou ik aan de straatstenen niet kwijt raken als ik hem zou verkopen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Regel 1: Gitaren worden gewoon minder waard naarmate je er meer zelf aan knutselt.
    Regel 2: Gitaren worden iets minder snel minder waard als iemand anders er aan knutselt.

    Het zijn jouw ideeën en die lol heb je er al uitgehaald voor iemand anders.
    Logisch.
    Soms probeert men nog de zaak te redden door UPGRADE te roepen. Liefst in kapitalen, dat lijkt het net nog wat.
    Bij een bouwer kan je je nog beroepen op exclusiviteit. Soms is iemand daar gevoelig voor.

    Op Marktplaats stonden laatst een paar Galema's. Twee zaten in de 7000 euro range, een ander in de 15.000.
    Ik heb wat gemist, dacht ik. Is Anno overleden?
    Zo werkt het in de kunsthandel. Je koopt wat kunst en dan maar hopen dat de kunstenaar eerder dood gaat dan jij.

    Nou ken ik iemand die een Galema HAD. Had want verkocht en er een Smitty voor terug gekocht.
    Waarom? vroeg ik, vind je die beter dan?
    Nah, zei hij, gewoon weer eens wat anders.
    Dat leek me dan weer een redelijk argument.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Soms is het gewoon een opeenstapeling van 'gevoel' en gebrek aan marktinzicht. Maat van me heeft een Ibanez LP met geschroefde hals. Geen foute gitaar maar minder dan mijn HB van 149 eur. Hij heeft echt het idee dat het een 'sleeper' is. Gaat nooit gebeuren.... nahja nooit....??

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die cheape kit, met split parallelogram inlays... Dat zou ik wel lusten!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top