Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tja, gitaren kopen ifv mogelijke herverkoop is voor handelaars of slaapkamergitaristen/verzamelaars. muzikanten denken niet zo.
    Je zegt nu dat muzikant zijn en prijsbewust zijn gewoon niet in die combinatie voorkomt?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je zegt nu dat muzikant zijn en prijsbewust zijn gewoon niet in die combinatie voorkomt?
    Nee, ik zeg dat muzikanten doorgaans niet denken aan herverkoop als ze op zoek zijn naar een gitaar. Ze live gebruiken is het einddoel en gaat meestal sowieso gepaard met heel wat cosmetische schade. TS is op zoek naar een gitaar die wordt gebouwd volgens zijn specs, dan hou je per definitie geen rekening met doorverkoop.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    @Fred Dons : zonder dit topic te willen kapen : heb je links naar die zelfbouwkits ?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Nee, ik zeg dat muzikanten doorgaans niet denken aan herverkoop als ze op zoek zijn naar een gitaar. Ze live gebruiken is het einddoel en gaat meestal sowieso gepaard met heel wat cosmetische schade. TS is op zoek naar een gitaar die wordt gebouwd volgens zijn specs, dan hou je per definitie geen rekening met doorverkoop.
    Klein beetje heeft hij ook wel gelijk want daar hou ik over het algemeen ook wel rekening mee. En dat komt meer door het feit dat alle gitaren die ik heb gehad altijd "iets" hadden wat het net niet was waardoor ik van te voren al wist at hij ooit weer eens de deur uit mocht.

    In dit geval speelt dat inderdaad niet mee. Nu wil ik gaan voor een gitaar die gewoon echt aan alles voldoet hoe ik het zou willen waarbij de restwaarde irrelevant is.

    Komende dagen contact met wat van die jongens opnemen en ik hou jullie hier op de hoogte hoe alles verloopt


    Het moet een soort van combinatie worden tussen de looks van mijn Chris Cornell ES-335 en de sound/feel van m'n LP Traditional



    Mat zwarte 335, zilvere (aged) hardware, humbuckers, block inlays.
    Laatst gewijzigd door Dribbel_; 8 oktober 2017 om 17:04

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    @Fred Dons : zonder dit topic te willen kapen : heb je links naar die zelfbouwkits ?
    sure,de "dure"
    https://precisionguitarkits.com/prod...top-customizer
    de goedkope
    http://www.ebay.de/itm/GD240-Coban-G...gAAOSwGIBZuvdr
    life sucks and then you die

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat lijkt me geen makkelijke opgave, de sound van een es 335 lijkt verassend veel op die van een les paul bij oversturing maar het karakter van de hollowbody zal er door heen blijven komen, ik zou dan toch snel gaan kijken voor een es met solidbody die uitgehold is met daarop een solid top ipv laminate
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_ Bekijk bericht

    Het moet een soort van combinatie worden tussen de looks van mijn Chris Cornell ES-335 en de sound/feel van m'n LP Traditional



    Mat zwarte 335, zilvere (aged) hardware, humbuckers, block inlays.
    life sucks and then you die

  7. #17

    Standaard

    Misschien dat Daniel Slaman iets voor je kan betekenen? http://www.newvintageguitars.com/
    Hij maakt erg mooie verschillende soorten jazz/archback gitaren!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat lijkt me geen makkelijke opgave, de sound van een es 335 lijkt verassend veel op die van een les paul bij oversturing maar het karakter van de hollowbody zal er door heen blijven komen, ik zou dan toch snel gaan kijken voor een es met solidbody die uitgehold is met daarop een solid top ipv laminate
    Precies, als het sowieso alleen maar om de looks gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olvert Bekijk bericht
    Misschien dat Daniel Slaman iets voor je kan betekenen? http://www.newvintageguitars.com/
    Hij maakt erg mooie verschillende soorten jazz/archback gitaren!

    Maakt zeker mooie gitaren, maar volgens mij toch vooral in de full hollow body's voor de jazz muzikant.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    klopt, ik verbaas me er nog steeds over dat mensen die zich voor dat ze überhaupt op een gitaar gespeeld hebben zich al afvragen wat de verkoopprijs zal zijn wanneer ze er vanaf willen
    Klopt. Ik vind het altijd tamelijk hilarisch dat er hier mensen rondlopen, die in het bezit zijn van een auto. En die te schijterig zijn een paar honderd euro af te schrijven op een gitaar.
    Accountants hier? Een weird soort van accountants dan toch.

    @dribbeltje
    Welkom terug!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gus, auto's zijn gezinsvervoermiddelen die duizenden euro's kosten en vaak jaren in bezit zijn.

    Gitaren die niet bevallen gaan na een paar weken de deur uit, zijn niet echt noodzakelijk voor het gezin, dus een enigszins overbodige, luxe, uitgave.

    Ik snap het wel denk ik.

    Hobbyisten hebben het over restwaarde, de beroepsmuzikanten die ik ken hoor ik er nooit over.


    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top