Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: nieuw op forum

  1. #1

    Standaard nieuw op forum

    Hallo,

    Ik ben Dick, 52 jaar, sinds feb,2017 " probeer" ik gitaar te leren spelen.
    Veel te lang gewacht met iets wat ik al vele jaren heb gewild. Ik zag een nette Gibson model en tezamen met een versterker probeer ik toch 1 van mijn dromen te verwezenlijken.
    Nu druk bezig met accoorden en vooral vinger vlugheid, maar wat is dat moeilijk.
    ik ga zeker les nemen maar wil nu eerst kijken wat ik er zelf uit kan halen.
    mijn muziek keuze is heel breed, maar voorkeur gaat uit naar stevig/rock, voor de oudere onder ons zeg ik VARA dinsdag muziek, of de keuzes van Rob Stenders.

    Gr,
    Dick

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Welkom Dick!

    Gitaarspelen is leuk en mooi, maar leer jezelf geen verkeerde dingen aan met de handjes. Een goede leraar kan dat voorkomen.

    Veel plezier hier en succes.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Hoi Dick,

    Check ook het net voor de vele filmpjes over gitaarspelen, echt een schat aan informatie!

    Ook ik ben van de 'VARA dinsdag' generatie, dus heb nog met een platenspelertje (tot in de treurnis) eigenlijk
    alles zelf moeten uitzoeken, tegenwoordig is google de oplossing!

    Have fun!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Hallo Dick ben zelf op mijn 47 begonnen met gitaar spelen. En pas nu, ruim 2 jaar later, heb ik het idee dat het ergens op begint te lijken.
    Vooral oefenen minstens een half uur per dag, zin of geen zin. ik denk dat dat toch de enigste weg is.En neem les, je leert er niet alleen veel van, maar het stimuleert ook geweldig.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben het met Han S eens. Proberen foute aanwensels te voorkomen is belangrijk.
    Having said that, we moeten vooral ook realistisch blijven en onszelf realistische doelen stellen.
    Als je op je 3e begint en met talent en bezieling in de weer gaat, zal de uitkomst afwijken van wat je mag verwachten als je op ‘iets latere’ leeftijd aan begint.

    Naar mijn smaak is dan niet alleen de techniek aan de orde, maar vooral het plezier. Wil je vol overgave whatever you want met Ricky Parfitt kunnen meerammen, dan zeg ik op voorhand. Ok doable.
    De kunst is dus vooral doelen te stellen die haalbaar zijn en een schema aan te houden waarin je plezier houdt in het spelen. Als je maar genoeg speelt, is oefenen van ondergeschikt belang.

    Verlies je het plezier, dan zijn er zeker 100 redenen om je gitaar in de hoek te laten staan.
    Zet het idee maar uit je hoofd dat je je gitaar moet leren beheersen. Zolang de gitaar jou beheerst ben je al een aardig eind op weg.

    Ik zeg dus niet alleen welkom, maar ook veel plezier.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Lekker naast de bank neerzetten , dan speel je altijd een tijdje als je op de bank neerploft.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Lekker naast de bank neerzetten , dan speel je altijd een tijdje als je op de bank neerploft.
    +1 is ook een goede tip.
    En laat het plezer maar komen.
    Ik ben zelf sinds kort ook weer terug begonnen. wegens verbouwingen, kindjes, trouwen, ... niet veel tijd meer gehad maar dat is nu weer aan het beteren.
    the noenes at myspace:
    the noenes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom en veel plezier met gitaarspelen. De geruchten zijn waar: het is écht de leukste hobby ter wereld.

  9. #9

    Standaard

    Dank voor de reacties, zeker de tip van JohanB pas ik toe, lekker op de bank zonder versterker, daar is altijd wel tijd voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top