Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Als het oude Korg zou zijn zou er Keio op staan als fabrikant.
    er staat alleen maar evans corporation, made in japan

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    heb nog wat tests gedaan.

    de volumepotmeter lijkt een dood punt te hebben, daarmee wil ik zeggen dat als de versterker aan staat en volume en gain op nul en ik draai de volume een klein beetje open is er ineens een duidelijk hoorbare ruis
    geldt ook voor geluid zelf met de gitaar aangesloten, de eerste paar millimeter draaien geeft geen geluid waarna het er ineen keer is).
    ruis wordt duidelijker met draaien aan volumepotmeter, niet zo zeer met de gain
    alle andere potmeters hebben daar verder geen invloed op,.
    echter als ik de boost inschakel heeft de gain duidelijk wel invloed, in verhouding dan meer dan de volume zelf.

    dit was een test zonder gitaar aangesloten en geen gitaarkabel
    met of zonder randaarde verandert niets.
    op hoofdtelefoon uitgang is hetzelfde te horen.

    kan die potmeter defect zijn en die ruis veroorzaken?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    de eerste paar millimeter draaien geeft geen geluid waarna het er ineen keer is
    Sommige versterkers zijn zo: van (bijna)niks naar teveel en als je stil wil, dan kan je hooguit proberen te micromillimeter pielen op dat punt. Voor mij als 'stille' huiskamerversterker is dat een cruciaal aspect.

    Toevallig(?) had mijn PF15R dit probleem ook en was het één van de redenen dat ik hem uiteindelijk verkocht heb. Misschien is het toch een bekend euvel bij deze volume pots en kan je proberen het schoon te maken of te vervangen.

    Mjn Gretsch Electromatic/Fender Champion 600 had hetzelfde probleem maar daar kon ik tot bijna 10h draaien voordat er geluid uitkwam en lag het probleem overduidelijk bij de pot. Ik heb er via een tandenstoker een piepklein ietsie pietsie druppeltje WD40 in de pot gedaan en wat heen en weer gedraaid. Ik weet dat WD40 absoluut 'not done' is maar als je toch moet vervangen kan het geen kwaad te proberen. Sindsdien werkt die volumeknop vanaf 0 en gaat het volume heel geleidelijjk aan omhoog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top