Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21

    Standaard

    Ik zal vanavond ff een foto maken en morgen posten. Persoonlijk vind ik het behoorlijk afwijken.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik zou je "persoonlijke mening" gewoon even toetsen aan de feiten, en die achterhaal je door te meten.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Meten is weten. Kan een schuin afgesneden slagplaat zijn, heb het ook al eens voorgehad (al was die niet zo extreem).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #24

    Standaard



    Je kan aan de achterkant van de cavity zien ( waar de veren zitten) dat het blok ook scheef zit.

  5. #25

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Als dat recht is, dan ga ik die pickguard een beetje veilen en dan laat ik het zo.
    En hoeveel denk je dat ie oplevert?
    Eénmaal, andermaal...

    Remork sluiten.

  7. #27

    Standaard

    Ik heb het eea nagemeten en wat blijkt: brug tussen beide E-snaren is 1,5 mm off. De slagplaat daarentegen is scheef afgesneden. Laatste komt van dezelfde leverancier. Ik heb als laatste check ook twee snaren door de brug laten lopen over de hals. De dikke e komt na de 12e fret richting de rand van de fretboard maar gaat er niet overheen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik heb het eea nagemeten en wat blijkt: brug tussen beide E-snaren is 1,5 mm off. De slagplaat daarentegen is scheef afgesneden. Laatste komt van dezelfde leverancier. Ik heb als laatste check ook twee snaren door de brug laten lopen over de hals. De dikke e komt na de 12e fret richting de rand van de fretboard maar gaat er niet overheen.
    Als dat werkelijk zo is....... waar gaat het dan heen met de gitaarbouwers en hoe moet het verder...?? Ik vind dit zeer verontrustend.

  9. #29

    Standaard

    Het is de vraag of er voor de body is betaald.
    In dat geval is de bouwer de vakbekwame partij die zich voor zijn vakmanschap laat betalen.

    In welk stadium van afwerking jij de fout van de bouwer bemerkt is minder relevant. Het is zijn/haar fout. je zult niet als bestelling hebben opgegeven: Verkoop mij s.v.p. een body waaraan van alles mankeert. Als de body niet is gemaakt op basis van fatsoenlijke vakmanschap en techniek, dan maakt de bouwer een nieuwe die wel voldoet aan de specs.

    Heb je m er niet voor betaald, dan is het een vriendendienst en dan is het aan jou om m bruikbaar te maken.

    Voor zover ik kan inschatten zal geen rechter aan jou evenveel vakkennis toerekenen als aan een bouwer. Alhoewel je op basis hiervan nog aan de vakkennis van die bouwer kunt twijfelen.

    Dus wat Pepe zegt. Het is primair aan de bouwer om het op te lossen. Anders kun je net zo goed een gitaar bij de Blokker kopen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #30

    Standaard

    Oh ja er is flink betaald voor de body. Achteraf had ik beter voor allparts kunnen gaan. Daar heb ik uitstekende ervaring mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top