Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Oh ja er is flink betaald voor de body. Achteraf had ik beter voor allparts kunnen gaan. Daar heb ik uitstekende ervaring mee.
    dat laatste is natuurlijk zo wanneer de bouwer niet thuis zou geven als je hem de klacht verteld.
    overal kunnen fouten worden gemaakt, maar de kwaliteit van een winkel of bouwer is dan hoe die daar dan mee omgaat en een oplossing zoekt die voor beide partijen bevredigend is.

    ooit bij guitarsupplies een korina telebody besteld die later qua frezing van de neckpocket helemaal niet bleek te kloppen en dit was ook niet meer te veranderen, kreeg netjes een nieuwe. moest er wel op wachten want de voorraad bleek dezelfde fout te hebben.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Even een raar voorstel: vraag de bouwer een stripje esdoorn in te leggen zoals Fred al voorstelde. Kan onzichtbaar onder de brug. Dan is je probleem ook opgelost.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #33

    Standaard

    Probleem is eigenlijk minder groot dan gedacht. Ja, de brug is scheef, tevens de pickguard en ik heb zojuist met de bouwer een deal gesloten waarbij ik van pickups tot het draad 50% korting krijg. Dus daar ben ik blij mee. Ook al zal ik de bouwer nooit aan iemand aanraden.

    Ik heb de pickguard van mijn oude fender afgehaald en vergeleken. Tussen beide pickguards zit zeker een millimeter. Ook viel me op dat de pickguard scheef is aan de nek-zijde. De pickguard is dus echt een piece of crap. Ik heb dus een fender pickguard besteld ( in de hoop dat deze machinaal gesneden wordt).

    De brug valt in principe binnen de marge. De zadels staan een heel klein beetje scheef zodra er een snaar overheen gaat ( maar dit is nauwelijks te zien). De nek heb ik gewoon recht erop gezet.

    Resumé: De brug staat van E tot E een millimeter scheef, misschien 1,3. De pickguard is aan beide zijdes scheef. 2 millimeter aan de onderkant en ook aan de bovenkant scheef.

    Alle overige onderdelen die ik bestel zijn ''standaard'' producten. Ik ga geen risico meer lopen.

  4. #34
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Als de bilnaat van je vrouw of vriendin maar niet scheef is.

    Milko sluiten.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Als de bilnaat van je vrouw of vriendin maar niet scheef is.

    Milko sluiten.
    Bedankt. Je bent echt een aanwinst voor dit forum

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp.
    Je betaalt -naar eigen zeggen- dik voor de body van een bouwer.
    Bouwer heeft een foutje gemaakt.
    Volgens mij heb ik nergens gelezen dat de bouwer de fout niet wil herstellen of een nieuwe wil leveren.
    Je wilt zelf liever korting op pickups, dan dat de fout hersteld wordt.
    Maar eigenlijk ben je niet tevreden want je zou de bouwer aan niemand aanraden.
    Misschienklopt mijn interpretatie niet, maar ik vind dat best vreemd.

  7. #37

    Standaard

    Bouwer accepteert een gespoten body niet. Vandaar

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ahh, ok, dat had ik even gemist!
    Briljant eigenlijk, hoe veel mensen zouden er voor het finishen toch alvast passen als zo'n body van een gerenommeerde bouwer af komt?
    50%?
    En 50% dan dus niet....breng je als je gelakte bodies niet accepteert je garantiegevallen/kosten dan toch mooi met 50% terug.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik denk dat Gus wel gelijk heeft dat het niet uitmaakt of de body gespoten is voor het al dan niet terugnemen van de body. De bouwer maakt een fout die jij tijdens het assembleren (helaas na het lakken) pas opmerkt. Het is en blijft zijn fout.

    Er wordt nu gesproken over een marge waarin de bruggaten gelijk moeten zitten, als dat vooraf gespecificeerd zo is en het voldoet heb je geen punt.

    Verder snap ik het wel dat je de korting op andere delen neemt, als hij wel een nieuwe body levert of deze herstelt moet je die toch weer opnieuw spuiten. Dubbel werk en kosten voor nieuwe lak.

    Zoals een oud leidinggevende ooit de wijze woorden sprak: "Het maakt niet uit wat je kiest, je zit altijd met je pik tussen de deur."
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top