Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1

    Standaard Scheve tremolo op stratocaster

    Ik probeer het kort te houden: Tijdje terug via een bouwer een one piece stratocaster body gekocht waarbij de gaten voor de tremolo al voorgeboord waren. Deze zijn helaas flink scheef. De lage E staat ruim 3 milimeter dieper dan de lage E. Helaas kwam ik er pas achter nadat ik de body gespoten had.

    Ik heb inmiddels contact met de bouwer en ik ben in onderhandeling over korting op andere producten. Maar de gaten moet ik zelf (denk ik) opvullen en opnieuw boren.

    Op het net lees je dat dit vaker gebeurt ( alleen niet zo extreem als mijn geval). Sommige zeggen dat het slechts cosmetisch is en dat de stand van de nek veel kan corrigeren. Tot op zekere hoogte geloof ik dit wel, maar ik denk dat het niet opgaat in mijn verhaal.

    Hoe kan ik die gaten het beste opvullen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    zou even een foto plaatsen als dat kan, maakt duidelijker wat het probleem is

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het sterkst is om een stripje maple op de plek van de gaten te frezen, ik moet zeggen dat ik als ik met een rommel boddy werk ik het nog wel eens opvul met rondhout maar datwil nog wel eens bewegen bij het opnieuw boren van de gaten
    life sucks and then you die

  4. #4

    Standaard

    Ik ben nu op mijn werk, maar het ziet er exact zo uit.



    En de slagplaat zit wel recht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Als je er geen last van hebt.... Schuurpapiertje langs de slagplaat

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #6

    Standaard

    Dat vraag ik me af. Ik moet de nek nog gaan plaatsen en daarin weet ik dat ik het eea kan corrigeren zodat de snaren niet van de fretboard aflopen.

    Maar ga ik geen last krijgen met intoneren of iets dergelijks? Is het voorbeeld niet ( te ) erg?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Slagplaat zit er scheef op. Kijk maar eens goed.

  8. #8

    Standaard

    Klopt in deze foto wel ( maar das een voorbeeld van het net) sorry. Bij mij is dat niet het geval.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou de neck er gewoon recht opzetten, als het verschil is zoals op de foto dan valt het nog mee (ik heb erger gehad) , mochten de snaren er alsnog aflopen dan zou ik de trem corrigeren en niet de nek
    life sucks and then you die

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik zou de neck er gewoon recht opzetten, als het verschil is zoals op de foto dan valt het nog mee (ik heb erger gehad) , mochten de snaren er alsnog aflopen dan zou ik de trem corrigeren en niet de nek
    Waarom niet de nek? ( ik weet het echt niet)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top