Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 184
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/
    En ik heb net de Mooer GE-200 besteld bij de BAX met 8% korting voor 264,= Euries.
    Je moet met de Kerst toch wat te testen hebben toch ;-)
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Hij komt, hij komt, de Radar is er maandag shalalalala etc etc
    Blijkbaar is hij toch wat eerder van de stoomboot uit China gekomen dus UPS komt hem maandag brengen.

    Ben op zich wel benieuwd naar de GE-200 maar Line-6 heeft mijn interesse/vertrouwen in multiteffects totaal gesloopt dus ik blijf nog even bij mijn analoge pedalen en buizenbak.

  3. #53

    Standaard

    De GE-200 is echt geen vervanger van mijn EVH 5153 met de MS-3. Maar voor wanneer het met een koptelefoon moet zou de Mooer een oplossing kunnen zijn. Verder heb ik nog een hoop ongebruikte IR-tjes liggen en een BE-OD pedaaltje dus ik dacht.... En nogmaals, bevalt tie niet gaot tie direkt weer zuruck!
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dat is op zich prima. Roundtrip wil zeggen, 'naar en vanaf' je computer :-) Wat is de sample rate waarmee je speelt of opneemt? Als deze hoger is dan 'standaard' 44.1kHz kan dit je latency nog extra doen verlagen. Bij mij staat deze op 96kHz en bij een buffer van 64 wordt de processor dusdanig aangesproken dat ik af-en toe CPU pieken krijg dus een buffer van 128 is voor mijn setup veilig.
    Ik heb reaper eens geinstalleerd.
    Die geeft bij mij een latency aan van 8.8 / 11ms.
    Geen idee of dat klopt, maar fijn speelt het niet

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb reaper eens geinstalleerd.
    Die geeft bij mij een latency aan van 8.8 / 11ms.
    Geen idee of dat klopt, maar fijn speelt het niet
    Nadeel van latency is ook dat als je zeg maar 8ms roundtrip gewend ben en dan naar 4ms gaat dan kun je echt niet meer lekker spelen met die 8ms, laat staan nog hoger :-) Hetzelfde als kijken van full hd terug naar hd. Ik zit nu dus op 4,1ms (buffer 128 ) en als ik even voor de test naar buffer 64 ga dan is dit 2,7ms meen ik, erg lekker maar mijn CPU trekt dit alleen als ik speel en verder niets afspeel of opneem. Maar wat ik erover gelezen heb heeft dit ook met USB2 en Firewire 400 te maken, lager dan buffer 128 is dan eigelijk niet verstandig. Dan zou je weer met USB3, Firewire 800 of Thunderbolt interfaces moeten spelen. Voor mij is van 8,5 naar 4,1ms een fijne upgrade.

    Als ik jou was zou ik toch eens tweedehands naar een leuke RME (USB/Firewire) met preamps en AD/DA convertor interface kijken! Ze worden vaak op Marktplaats aangeboden voor schappelijke prijzen waar vast nog wel wat van af te praten is :-) Erg goed spul!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dan zit ik toch goed met mijn 1.4ms en 4.3ms!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je 6m van je cabinet af staat heb je ook al behoorlijk wat ms vertraging te pakken. Is dat 20ms of zo?
    Daar kan ik prima mee spelen.
    Ik heb het idee dat de latency via de pc variabel is of zo, maar kan het niet onderbouwen.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dan zit ik toch goed met mijn 1.4ms en 4.3ms!
    Roundtrip latency van 4,3ms neem ik aan? Dat is meer dan prima, althans, als je dat zelf ook vind natuurlijk :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je 6m van je cabinet af staat heb je ook al behoorlijk wat ms vertraging te pakken. Is dat 20ms of zo?
    Daar kan ik prima mee spelen.
    Ik heb het idee dat de latency via de pc variabel is of zo, maar kan het niet onderbouwen.
    Klopt, je hebt altijd vertraging ik weet alleen niet wat de marges zijn. Alleen als je PC al een aardige latency heeft zal je dus dicht op je speakers moeten blijven zitten om dit niet nog groter te maken :-) Het is deels iets tussen je oren en iets wat ook weer went heb ik gemerkt. Maar een roundtrip boven de 10ms zou ik niet meer prettig vinden vrees ik. We blijven bezig en het houd ons van de straat ;-)

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Had ff gekeken naar RME....en ook snel weer weggeklikt
    Aangezien ik toch niks opneem, kan ik voor (af)speel toepassingen dan beter toch iets met dedicated modelling hardware gaan doen volgens mij.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ok, eerste indruk na kort met de Mooer Radar gespeeld te hebben:

    Klinkt een stuk "echter" dan de H&K RedBox die ik eerst als cabsim gebruikte.
    Uiteraard option overload met zoveel amps, cabs, mics en EQ settings dus heb ik het voor nu even bij de standaard pre-sets gehouden. Ik ga nog eens een paar uur lekker testen zodra ik meer tijd heb.
    Een 8" champ IR klinkt ook echt aanzienlijk anders dan een dikke 4x12, zoals het hoort.

    Goed:
    Geluid, instelmogelijkheden en bedieningsgemak zijn prima.
    Pedaal komt na uitzetten (powersupply uit) weer netjes terug op je laatst gebuikte pre-set.
    Lekker compact maar toch een duidelijk scherm.

    Minder:
    De 12 volt voedingsadapter is groter dan het pedaal zelf. Jammer dat dat niet via een 9 volt, of een kleinere adapter kon.
    Het inputvolume is voor zover ik gezien heb niet te regelen dus heb ik een volumekastje tussen de line-out van mijn Weber Minimass en de Radar moeten zetten. Als je een regelbare line-out hebt dan is er natuurlijk niets aan de hand. Als je hem achter je pedalboard hangt, of de effects out van je versterker zal er ook geen probleem zijn.

    Als er specifieke vragen zijn gooi maar neer dan zal ik er eens naar kijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top