Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 184
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    1) Dat zal je nog verbazen :-)
    16 of 24 bit wel, maar 96KHz is gewoon onzin, tenzij je de verminderde latency wil.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    16 of 24 bit wel, maar 96KHz is gewoon onzin, tenzij je de verminderde latency wil.
    Nou nou, onzin, onzin ;-) Verminderde latency is zeker een hele dikke plus als je niet teveel van je amp response en feel wil inleveren. Voor metal en aanverwante stijlen met veel palm mutes zeker, bij de meer 'lichtere stijlen' kan een zekere latency ook ervaren worden als 'sag' wat niet vervelend hoeft te zijn.

  3. #23

    Standaard

    Wordt het gezien de specs toch wachten op de NUX Solid Studio tijdens de komende winter NAMM

    Aantal Specs van de NUX Solid Studio:
    - AD/DA 32bit/88.2kHz ,
    - Resolution 2084samples
    - Latency:0.68ms
    - USB support
    - 3rd party IRs
    - softare editor under developmen
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/

    Zou tzt graag je mening willen vernemen.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik speel thuis middels de computer al enkele jaren met cabinet en reverb Impulse Responses en hoewel dit soort IR loader pedalen op het oog leuk en praktisch lijken vind ik de specs nog niet goed genoeg!
    Als het gaat om spelen/oefenen via de pc (dus niet per se opnemen), hoe ziet jouw setup er dan uit?

    Ik ben het geklooi met sample rate en latency onderhand zat, denk dat ik toch echt iets hardwarematigs moet gaan aanschaffen.
    Hell, ik ben zelfs het geklooi met IR's zat; ik krijg gewoon geen fijne sound. Ik denk dat het geheim zit in post eq en/of combineren van IR's, maar dat is nóg meer geklooi

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als het gaat om spelen/oefenen via de pc (dus niet per se opnemen), hoe ziet jouw setup er dan uit?

    Ik ben het geklooi met sample rate en latency onderhand zat, denk dat ik toch echt iets hardwarematigs moet gaan aanschaffen.
    Hell, ik ben zelfs het geklooi met IR's zat; ik krijg gewoon geen fijne sound. Ik denk dat het geheim zit in post eq en/of combineren van IR's, maar dat is nóg meer geklooi
    Mijn setup is momenteel als volgt:

    Gitaar > pedalboard met 4CM > Mesa Boogie LSC versterker > Suhr Reactive Load (DI out) > Universal Audio 2-610 tube preamp > RME AD convertor (ADAT out) > Mac Pro > Logic Pro X (DAW) > Rosen Digital IR loader plugin (free) + Ownhammer IR > (ADAT in) RME DA convertor > SPL Volume control > Adam active monitoren

    Alle effecten komen van mijn pedalboard. Ik gebruik soms alleen binnen Logic een reverb IR plugin met een room of studio setting voor extra ambiance. Ik neem standaard op 24 bits met een sample-rate van 96kHz. De hogere sample-rate geeft tevens een lagere latency wat mijn MacPro prima kan verwerken. Ik kan je wel wat tips geven betreffende blenden of gebruik van IR maar dan moet je me even een bericht sturen :-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik ga eerst eens mijn latency naar beneden zien te krijgen; na mijn laatste windows update is dit redelijk ruk, en in sommige nummers (op snelheid) zelfs niet te doen. Mocht ik er dan niet uitkomen meld ik me wel, thanks!

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ga eerst eens mijn latency naar beneden zien te krijgen; na mijn laatste windows update is dit redelijk ruk, en in sommige nummers (op snelheid) zelfs niet te doen. Mocht ik er dan niet uitkomen meld ik me wel, thanks!
    Belangrijkste componenten zijn een top preamp cq geluidskaart met krachtige AD/DA convertors voor een lage latency. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen voor studio gear zou ik kijken naar de Universal Audio Apollo serie. Daarnaast een goede reactive load box met DI uitgang en je bent er helemaal klaar voor! Uiteraard kun je ook gewoon een Axe-FX, Kemper of Helix aanschaffen maar dat is een ander verhaal...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als het alleen aan de interface lag, dan had ik nu nog steeds een enigszins werkbare latency moeten hebben
    Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.
    En ook drop-outs soms.
    Of mijn interface is aan het doodgaan, kan ook nog natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top