Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 816171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 184
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Die Cab Sim van Thomas Blug ook, de BluGuitar BluBox.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Nope zit o a ook in peavey revalver
    Is dat recentelijk (afgelopen twee jaar) veranderd?
    Ik heb wel wat met WOS gehobbyd, en ik herken wat er in dit filmpje gebeurt:
    https://youtu.be/eMaNaHHk38g
    Bij het laden van een andere/3rd party IR ipv de eigen sims vervallen de distance en center opties. Vaak heb je een hele rits IR's om uit te kiezen, waarmee dit niet per se een probleem is natuurlijk, maar toch.

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb de Two Notes C.A.B. M vandaag mogen ontvangen en zit er nu een uurtje of twee mee te pielen. Ik moet zeggen, echt leuk speelgoed! Retesimpel, zelfs als ie aan de computer hangt. Straks nog even een zooi Orange cabs van Ownhammer op het apparaat zien te krijgen, even kijken hoe dat moet. Ik had nog een Friedman 4x12 Greenback IR ooit aangeschaft en die klinkt wel het beste, met als goede twee de 'Freerock' IR (geen idee welke cab dat moet zijn). Nog even mee doorpielen voor ik wat ideetjes ga opnemen, maar ik ben tot nog toe wel blij met dit apparaatje!

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Net even een opnametestje gedaan. Nog geen eq of niks, helemaal droog verder. Ik moet zeggen, ik ben blij verrast. Ik moet nog leren om op monitoren op te nemen. Dat klinkt altijd wat meer boomy dan op gewone audioboxen. En met koptelefoon lukt het me echt niet. Deze opname is ook wel wat korrelig en wellicht wat veel gain en mag ook wel wat opener, maar voor een eerste keer op deze manier ben ik best onder de indruk. En als ik het kan, kan iedereen het!

    https://soundcloud.com/user-935216915/droog-in-de-kak

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Leuk hoor! Heb je al enige ervaring met 3rd party IR’s op de CAB?

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heb ik vandaag geprobeerd, maar het lukte nog even niet en op dat moment kwam m'n vriendin thuis met de kleine, dus was de lol even voorbij. Morgen maar weer 's proberen. Ook omdat je met die 3rd party IR's de microfoons kan verplaatsen, dus dat die al 'ideaal' staan en ik heb het vermoeden dat het te korrelige/verzadigde signaal te maken heeft met de plaatsing van de microfoons. Daar heb ik vanmiddag nog wel even verder mee gestoeid en daarmee werd het al een stuk beter. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik niet zo'n boomy geluid uit m'n monitoren tover, zonder dat ik teveel laag uit de uiteindelijke opname haal. Misschien 's kijken naar een eq programmaatje of zo en ik zal 's van die matjes onder m'n monitoren doen.

  7. #177

    Standaard

    De gekozen microfoon types en hun locaties maken inderdaad een groot verschil. Maar ook de combinatie met de power-amp instellingen doen dat. De power-amp contour knop terugdraaien helpt imo om de boominess wat te verminderen. Een andere truc is om de level mix tussen de 2 microfoons naar smaak aan te passen. De equalizer zou ik pas als laatste stap inzetten...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 juli 2020 om 23:25

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Je had reaper toch? Daar zit ReaEQ als plugin bij als het goed is. Daarmee kun je o.a. een high en low pass filter instellen. Ik heb zelf nog een dipje van ong. 3.7 db rond de 130hz gezet omdat ik anders via mijn monitors een vervelende resonantie krijg met een palmmuted C powerchord.

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    De gekozen microfoon types en hun locaties maken inderdaad een groot verschil. Maar ook de combinatie met de power-amp instellingen doen dat. De power-amp contour knop terugdraaien helpt imo om de boominess wat te verminderen. Een andere truc is om de level mix tussen de 2 microfoons naar smaak aan te passen. De equalizer zou ik pas als laatste stap inzetten...
    Als je via een gitaarversterker (speaker out) speelt over een IR hoef je in two notes de power amp toch niet in te schakelen? Dat is toch alleen nodig als je via de fx loop send of pedaal rechtstreeks in de CAB speelt?

  10. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Als je via een gitaarversterker (speaker out) speelt over een IR hoef je in two notes de power amp toch niet in te schakelen? Dat is toch alleen nodig als je via de fx loop send of pedaal rechtstreeks in de CAB speelt?
    Dat klopt, maar zo heb ik hem zelf niet getest. Bij mij werd hij getest als een pedalboard/preamp + Cab-M zonder gitaarversterker.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 juli 2020 om 23:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top