Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 184
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb even wat op YT gekeken over de CAB M, maar ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Heb nog niet durven kijken hoeveel neuro's dat kost, maar het is een prachtig apparaat, wat prima dienst zou kunnen doen in mijn (Home)studio.......

    Congrats met jouw aanschaf!!!!

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik ben, hoewel hij al 8 jaar oud is, nog steeds erg content mijn Torpedo Cab.

    Ik heb wel laatst voor de aardigheid een Valeton Coral Amp aangeschaft (voor 50 euro).
    Dat ding heeft 16 amp modellen met voor elk een eigen IR cab simulatie.
    Ik moet zeggen dat het behoorlijk goed klinkt dat ding.
    Valeton heeft ook nog het Coral Cab pedaaltje met 28 cab simulaties (14 voor gitaar en 14 voor bas).
    Het lijkt me een leuk ding...



    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 20 juli 2020 om 16:45
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Ik zit even de handleiding van de C.A.B. M te lezen. Wat wellicht nog beter werkt is om de C.A.B. M direct op je buizenversterker aan te sluiten. Dan de Captor (of een echte speakercab) als load aan de "speaker out" van de C.A.B. M aansluiten. De DI uitgang van de C.A.B. dan naar je interface.

    Op die manier krijgt je C.A.B. M het meest directe sound van je versterker, zonder eerst de load van de Captor in je signaalketen ertussen.
    Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Da's o.a. waarom ik de vraag had met welke kabels aan te sluiten. Volgens mij zit ik dan aan twee speakerkabels en een microfoonkabel met twee keer xlr, wat op zich ook geen probleem is. Da's inderdaad ook een optie. Als ie binnen is zal ik 's kijken wat het beste werkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb even wat op YT gekeken over de CAB M, maar ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Heb nog niet durven kijken hoeveel neuro's dat kost, maar het is een prachtig apparaat, wat prima dienst zou kunnen doen in mijn (Home)studio.......

    Congrats met jouw aanschaf!!!!
    Dank u. Die C.A.B. M is op zich nog niet eens zo duur. Alleen wil je stil opnemen, dan zit je wel weer gelijk aan een extra load, of preamp vast. En dat maakt het alsnog wel vrij prijzig. En een externe geluidskaart natuurlijk en ook die zijn niet heel goedkoop. Maar de Captor heb ik al een jaartje of twee, dus die kosten heb ik al gehad.

    @telecastermaster: Kan je bij die Valeton ook externe IR's uploaden, of eigen IR's maken? Ziet er qua specs ook uit als een leuk apparaatje en Valeton is niet zo duur toch?

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Da's o.a. waarom ik de vraag had met welke kabels aan te sluiten. Volgens mij zit ik dan aan twee speakerkabels en een microfoonkabel met twee keer xlr, wat op zich ook geen probleem is. Da's inderdaad ook een optie. Als ie binnen is zal ik 's kijken wat het beste werkt.
    In dat geval 2 speakerkabels idd, 1 van amp naar C.A.B. M en 1 van C.A.B. M naar Captor. Dan XLR of TRS vanuit C.A.B. M naar interface.

    Shit krijg zelf ook weer GAS nu

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Koop dat ding toch gewoon man!

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ik heb 'm niet echt nodig, kan bijna precies hetzelfde in WoS of andere IR loader, maar wil 'm wel. Klotezooi.

  7. #167

    Standaard

    Ik heb de CAB M onlangs aangeschaft. Met name de variabiliteit in amp modellen en de uitgebreide dual microfoon plaatsing maken het apparaat wat mij betreft een goede keuze. Want juist die paramaters kunnen in combinatie met een IR een enorm verschil in de beleving maken. Bovendien heeft de CAB M een leuke upgrade waardoor er een extra preamp is toegevoegd die als pedalen platform kan dienen ;-)

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar dat spelen met de microfoonplaatsing kan alleen met de two notes IR's, toch? Of vergis ik me?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 juli 2020 om 06:51

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Voor zover ik begrijp heeft Two-Notes een eigen IR systeem ontwikkeld waarbij dus die variabele microfoonplaatsing on-the-fly kan worden getweaked. Andere IR's zijn doorgaans pre-mixed .WAV bestanden waar al die mic info al in zit.

    Als ik 3rd party IR's laad in Wall Of Sound worden de microfoonplaatsingsopties grijs, d.w.z. niet aanklikbaar. Wat wel aanklikbaar blijft zijn de opties "Variphi", "Overload" en "Dry/Wet". Deze worden dan als extra sausje over de 3rd party IR heengegoten.

  10. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar dat spelen met de microfoonplaatsing kan alleen met de two notes IR's, toch? Of vergis ik me?
    Nope zit o a ook in peavey revalver

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top