Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 184
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.484

    Standaard

    Nou ja, patchkabel kan dus gewoon; kan me voorstellen dat dat voor korte afstanden nog niet zo veel uit maakt daar je dan geen gebalanceerd signaal transporteert.
    Je zou het kunnen proberen; bestellen kan altijd nog

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, maar dat is 't 'm juist. Ik heb die C.A.B. M ook nog niet. Dus dan zou meteen er een kabeltje erbij bestellen wel zo handig zijn. Hoeft maar een kort kabeltje te zijn op zich, daar zal 't 'm niet in zitten. Die C.A.B. M daarentegen...

    edit: Ik bedenk me dat een verloopje eigenlijk ook al genoeg is. Lijkt me dat het toch niet veel uitmaakt of dat verloopje op een deugdelijke patchkabel zit, of een microfoonkabel. Zeker niet voor zo'n klein stukje. De jack blijft hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Brum; 18 juli 2020 om 14:11

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ik zou dan voor een paar knaken een simpel trs -> trs jack kabeltje meebestellen voor tussen de Captor en de CAB M en niet met een verloopplugje gaan zitten klooien. Via TRS krijgt de Captor echter geen phantom power (via een verloopplugje ook niet trouwens) dus de speaker sim functie van de Captor zal niet werken. Maar die heb je ook niet nodig dan als je de CAB M gebruikt.

    Lukt het niet via de Captor direct je pc/DAW met WoS (of andere IR loader) in voor speaker simulatie? Die CAB M is toch eigenlijk gewoon een WoS in pedaalvorm? Heb er ook een tijdje over nagedacht om aan te schaffen maar kwam tot de conclusie dat de CAB M weinig toevoegt ten opzichte van een IR loader op je pc. Of je moet live spelen en direct het mengpaneel in natuurlijk.

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben geen fan van werken met software, draai liever aan knopjes. Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen. Bovendien kan ik de C.A.B. M ook gebruiken zonder computer. Maar ik zit nog steeds in de overwegende fase. Het is nog steeds een hoop geld voor een uurtje of twee spelen in de week.

    De Captor sluit ik tegenwoordig overigens altijd aan op het stroom. De Splawn is kennelijk zo'n krachtige bak, dat de Captor dat niet goed aan kan. Als attenuator op huiskamervolume gaat het nog wel, maar als ik 'm aansluit op de computer en de Splawn harder zet, dan trekt ie het niet meer. Dus standaard aan het stroom nu.

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen.
    Een extra monitor is goedkoper dan een torpedo cab m
    Maar ja, lost de knopjes niet op natuurlijk.

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik ben geen fan van werken met software, draai liever aan knopjes. Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen. Bovendien kan ik de C.A.B. M ook gebruiken zonder computer. Maar ik zit nog steeds in de overwegende fase. Het is nog steeds een hoop geld voor een uurtje of twee spelen in de week.

    De Captor sluit ik tegenwoordig overigens altijd aan op het stroom. De Splawn is kennelijk zo'n krachtige bak, dat de Captor dat niet goed aan kan. Als attenuator op huiskamervolume gaat het nog wel, maar als ik 'm aansluit op de computer en de Splawn harder zet, dan trekt ie het niet meer. Dus standaard aan het stroom nu.
    Zou bijv. de Mooer Radar niets zijn voor je, als speakersimulator in pedaalvorm? Scheelt aanzienlijk wat centen en doet grofweg hetzelfde.

    Mocht je trouwens voor een TRS -> TRS jack kabeltje gaan is ook de voedingsadapter op de Captor niet meer nodig. Deze is alleen nodig indien je de DI XLR uitgang gebruikt op de Captor (en/of speakersim van de Captor) en het paneel aan de andere kant geen phantompower zou hebben. In alle andere gevallen voegt de adapter niets toe.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 20 juli 2020 om 07:03

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De Mooer Radar heb ik ook overwogen. Maar na veel inlezen kwam ik toch wel uit op de C.A.B. M. Maar ik moet zeggen, toch zeker voor het geld, die Mooer Radar lijkt me wel een deftig apparaatje.

    En... Besteld... De C.A.B. M...

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Mooi! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Hoe ga je de CAB M gebruiken cq aansluiten?

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb er nog een klein kabeltje bij besteld, xlr naar jack en ik had nog een een kabel xlr naar jack met eventueel xlr verloopje, die nu tussen geluidskaart en Captor zit momenteel. Op deze manier kan ik beide manieren van aansluiten gebruiken. Zal waarschijnlijk vanuit de Captor van XLR naar jack worden en vanuit de C.A.B. M van XLR uit naar XLR in van de geluidskaart, in mijn geval een Presonus Audiobox USB.

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ik zit even de handleiding van de C.A.B. M te lezen. Wat wellicht nog beter werkt is om de C.A.B. M direct op je buizenversterker aan te sluiten. Dan de Captor (of een echte speakercab) als load aan de "speaker out" van de C.A.B. M aansluiten. De DI uitgang van de C.A.B. dan naar je interface.

    Op die manier krijgt je C.A.B. M het meest directe sound van je versterker, zonder eerst de load van de Captor in je signaalketen ertussen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top