Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 184
  1. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Hoe staat het met dit topic?
    Zijn er nog ontwikkelingen/nieuwe inzichten op dit gebied?

    Ik heb zojuist toch maar een NUX Solid Studio besteld.
    De prijs is inmiddels gedaald tot 150 euro en ik ben er wel benieuwd naar.
    Ik heb nog steeds een Torpedo Cab maar de interface van die NUX lijkt me er fijn.
    Dat nodigt veel meer uit tot experimenteren dan die scroll-through menuutjes van de TN Torpedo Cab.
    oeh, ervaringen delen aub!
    vooral de echte DI en gewone 9v is handig
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Oke, hier zijn mijn eerste impressies van de NuX Solid studio na iets meer dan een week in mijn bezit.
    Ik vergelijk hem met mijn Two Note Torpedo Cab (TN TC) hoewel ik ze niet side by side heb vergeleken. Ze staan op twee verschillende pedalboards.

    De TN TC is duidelijk nog steeds het pedaal met de meeste features: 32 amp models, MIDI en een 5bands EQ. De NuX is wat dat betreft veel simpeler: slechts 8 amp models. De TC heeft ook meer mogelijkheid voor microfoon ‘plaatsing’ (waarden van 1 tot 100; de NuX slchts drie standen, centre, rand, tussenin).

    De Amp models van de NuX kun je rustig omschrijven als ‘classic rock’ (3x Fender, 1x Vox en 3x Marshall/Celestion). De TN TC biedt veel meer: bas amp models (8 stuks meen ik) en amp models in het zware genre (Diezel cabs, etc.) de NuX niet. Maar de amp models van de NuX bevielen me goed en ik heb niet de indruk dat ze onderdoen voor de TC (maar nogmaals ik heb ze niet side by side vergeleken). Maar het klinkt goed in mijn oren. Heel bruikbaar en ik zie dan ook geen reden om 3rd party IR’s te laden in de NuX.

    Prettige bijkomstigheid is dat de interface van de NuX me erg goed bevalt (beter dan de TC) met zijn menuutjes. De draaiknoppen nodigen veel meer uit om te experimenten. Aan de andere kant is die cab simulator voor veel mensen een set and forget pedaal (denk ik) als je eenmaal uitgeexperminteerd bent. Als je dan eenmaal een lekker stand heb laat je hem daar meestal in staan.

    Klein nadeel van de NuX: de cab models en de poweramp sim staan bij het aanzetten altijd uit en moeten ieder keer handmatig ingeschakeld worden. Geen biggie uiteraard maar voor het zelfde geld hadden ze dat gelijk goed gedaan.

    Ik heb de NuX als B-product aangeschaft voor 136 euro bij de Music Store en dat lijkt het apparaat me wel waard. Ik heb hem gekozen boven de de Mooer Radar vanwege de interface hoewel hij uiteraard wel wat groter is dan de Mooer Rader. Maar voor bijna de dezelfde prijs als de Mooer leek dit me de betere deal.

    Mijn voorlopige conclusies:

    - de NuX kan zich geluidsmatig prima meten met de TC;

    - de TC heeft nog steeds de meest uitgebreide features (en ik vermoed de beste specs);

    - de NuX interface bevalt me prima;

    - de 9V (van de NuX) is prettig maar ik heb verschillende 12 V pedalen dus dat is geen groot issue voor mij (maar voor anderen kan het een prettige bijkomstigheid zijn);

    - als je in de zware jongens hoek zit is de NuX niet voor jou.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 september 2019 om 23:42
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hoezo zou het geen optie zijn voor de 'zware jongens'? Die gebruiken toch ook gewoon Celestions en of die nou in een Marshall cab, of in een Diezel cab zitten, daar is prima mee te spelen voor de 'zware jongens'. Bovendien, die Nux kan toch ook IR's van derden aan? Ik mag graag met een goeie dosis gain spelen en een Greenback 4x12 IR doet het 'm wel voor mij hoor.

    Anyway, ik zit er ook sterk aan te denken zo'n Nux aan te schaffen, om die tussen m'n Two Notes Torpedo Captor en Presonus audiobox te zetten. Ik ben geen computerman en wil eigenlijk alleen maar knopjes op een kastje hebben. Ben er alleen nog niet aan uit of ik de Nux neem, of dat ik m'n budget wat oprek en voor de Two Notes Torpedo C.A.B ga. De versie +expansion pack staat nu te koop voor €249,- Als ik nog eventjes kan wachten tot m'n 13e maand en hij staat dan nog steeds te koop voor die prijs... De cab IR's geloof ik wel, maar de mics in die Two Notes lijken me toch even beter en meer mee te doen.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh ja, er is hier nog eentje de revue gepasseerd, de BluGuitar Blubox. Iemand ervaring mee?

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht

    Anyway, ik zit er ook sterk aan te denken zo'n Nux aan te schaffen, om die tussen m'n Two Notes Torpedo Captor en Presonus audiobox te zetten. Ik ben geen computerman en wil eigenlijk alleen maar knopjes op een kastje hebben. Ben er alleen nog niet aan uit of ik de Nux neem, of dat ik m'n budget wat oprek en voor de Two Notes Torpedo C.A.B ga. De versie +expansion pack staat nu te koop voor €249,- Als ik nog eventjes kan wachten tot m'n 13e maand en hij staat dan nog steeds te koop voor die prijs... De cab IR's geloof ik wel, maar de mics in die Two Notes lijken me toch even beter en meer mee te doen.
    Ik heb laatst eens eventjes mijn Torpedo CAB en die NuX ge-A/B-ed en ik vind de Torpedo toch echt wel lekkerder klinken.

    Het waren twee dingen die me opvielen. 1) de Nux heeft toch wat hogere noise floor. Ik hoorde met de koptelefoon toch echt iets meer ruis dan bij de Torpedo. En 2), ik vond de NuX voor de hogere noten wat kunstmatig klinken. En ik vond dat bij alle amp modellen dus andere IRs helpt wellicht niet erg.
    Begrijp me goed, het is een heel behoorlijk apparaat, die NuX. Hij is zeker niet slecht maar die Torpedo bevalt me gewoon beter. Hij is duurder maar met die Torpedo kun je gewoon niet fout gaan.
    Ik zal vanavond nog eens goed luisteren en mijn ervaringen melden.

    Wat ook een interessante optie kan zijn is de Line 6 Helix Effects. Die heeft namelijk ook IR cab simulaties en verder goede effecten.
    Een Torpedo is ook al weer 250 en dan ben je halverwege een Helix FX (500 euro). Ik zit daar nu een beetje op naar te kijken.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 20 oktober 2019 om 23:47
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heb je een buizenbak er voor staan, of pedalen/modeling? In het geval van een buizenbak, dan heeft die Two Notes wel een load nodig, toch?

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nee, ik heb er een preamp voor staan. Momenteel een Victory V4 Countess en af een toe mijn ouwe Yamaha DG Stomp. Dus dit: preamp => Cab sim => effecten.

    Ja, Torpedo CAB heeft een loadbox nodig anders blaas je hem op.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een noob vraagje over de Two Notes C.A.B. M. Als ik die aansluit op een Torpedo Captor, wat van kabel moet daar dan tussen? Ik heb alle filmpjes over de C.A.B. M zo ongeveer wel gezien nu en dito voor de Captor. Ook op de site van Two Notes gekeken, maar kan het niet echt vinden. Van versterker naar Captor is duidelijk en van C.A.B. M naar geluidskaart ook, die kabels heb ik ook wel. Alleen tussen C.A.B. M en Captor weet ik even niet. Kan dat met een patchkabel, of moet daar ook een speakerkabel tussen? Of een microfoonkabel met rechte mono jack?

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    In de handleiding van de Captor staat het volgende:
    "Another possibility is to use a Torpedo hardware product to do the speaker simulation. For example,
    the LINE output can be connected to a Torpedo C.A.B.
    When connecting the LINE output to a balanced jack input, use a balanced TRS jack cable if possible.
    Using an unbalanced TS jack cable (a standard guitar or patch cable) is possible, but may lead to
    added noise or interferences.
    The level of the signal can be adjusted with the OUT level potentiometer."

    Volgens mij is dat het antwoord dat je zoekt.

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dank u! Ik had niet meteen aan de handleiding van de Captor gedacht, wel de handleiding van de C.A.B. M doorgelezen. Ik heb dan dus nog een extra microfoonkabel nodig met, of een TRS jack, of een TRS verloopje. Nu voor mezelf nog een excuus verzinnen om e.e.a. te gaan bestellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top