Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 184
  1. #121

    Standaard

    Wel interessant om te zien dat de producten uit Azië steeds goedkoper worden, iedere keer iets meer waarde krijgen voor het geld en daardoor menige gitarist over de streep trekken. Aan de andere kant de US producten die massaal op boutique gear en dure reclame met de betere gear goerus overschakelen, daarna claimen de beste kwaliteit te hebben... Anders wordt het natuurlijk niet meer verkocht.

    Ofwel, als leek of student is het volgens mij al snel besloten. In mijn persoonlijke geval blijft het toch een lastige afweging of ik de mogelijk iets mindere kwaliteit accepteer of nog steeds die forse meerprijs voor lief neem. Zou op dit moment gevoelsmatig waarschijnlijk nog voor een OX Top Box gaan ondanks de hoge prijs.

    Gelukkig heb ik nog mijn 100% analoge multi-effect dat inmiddels vervuild is met een prachtige digitale Ex module ;-) Maar die heeft dan weer geen power amp/speaker sim t.b.v. recording...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 augustus 2018 om 23:31

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb de Radar besteld. De doorslag is dat ik niet achter een computer wil zitten tijdens gitaar spelen, zorgt voor teveel afleiding, ik blijf tweaken en aanpassen. En ik voel gewoon dat de PC aanstaat, dat stoort me. Radar lost dat op. Ik moet zeggen dat S-gear op de PC wel heel goed klinkt. En mijn pre-amp voor de Radar is een Joyo pedaal, Marshall in a box. Dat kan ook nog wel beter denk ik.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ofwel, als leek of student is het volgens mij al snel besloten.
    Ergens is dit heel erg denigrerend. Ik ben geen leek of student, maar zo'n OX vind ik belachelijk duur.

  4. #124

    Standaard

    Jammer want het is absoluut niet denigrerend bedoeld. Toelichting: een leek zal door een sterke commerciële advertentie sneller kopen in de overtuiging dat hij goed heeft gekozen. Een student zal waarschijnlijk binnen zijn budget willen blijven en voor de lage prijs met een nog acceptabele kwaliteit kiezen.

    De OX zit volgens mij in een vergelijkbare categorie als de Torpedo serie met veel kennis van recording in combinatie met hardware circuits dus zal de prijs automatisch ook wat hoger liggen. En Universal Audio is gewoon een gerenommeerd bedrijf (uit de audio recording wereld) net zoals Lexicon en Eventide dat bijvoorbeeld ook zijn. Andere prijsklasse en niet te vergelijken met het zoveelste bedrijf dat opklimt en de weg naar IR heeft gevonden.

    Maar back to topic. Zowel de Mooer Radar als de Nux zijn beide interessante producten voor een aantrekkelijke prijs.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 augustus 2018 om 11:39

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja, sommige spullen zijn primair bedoeld voor studio, Neve mixer zet je ook niet zomaar thuis neer. En als je spul zonder BTW (als band, of bedrijf) kan kopen wordt het ook al weer wat toegankelijker.

    Ik ben met de Radar bezig, IR’s laden lukt. Ik heb wat Ownhammer files, en ik laad de OH1 mix in, voor het gemak. Ik merk wel dat EQ hard nodig is, met alles op 0 klinkt het te dof/mat. Bass cut en mid en high freq boost maakt het frisser.

    edit: eerste bevindingen:

    Eigen IR's files klinken beter zonder te tweaken. Met de interne IR's kan je veel afstellen, Mic gain, cone of rand, distance, en EQ is dan ook hard nodig.

    Wat Poweramp doet, en input, output in dit menu, dat is wat vaag. Ik hoor weinig verschil met meer of minder input en output, alleen volume. De Poweramp sectie is denk ik een aparte IR, voor de speaker IR. EL34 klinkt het meest open.

    Ik zag op YT dat Pete Thorn de power amp uit heeft staan, en inderdaad, met Power amp uit klinkt de IR wat transparanter. Ik heb een Bogner Blue als Pre amp, zou kunnen dat deze zelf al genoeg power amp simuleert. Of dat in de IR file al Power amp zit, dan is een 2e keer power amp IR te veel, wordt soms wat muddy.

    Ik zet de EQ uit op de radar, en heb er een EQ pedaal achter gezet. In deze beginfase en het zoeken naar een lekkere sound is de eigen EQ aanpassen te veel werk. Op de pedaal wat bas cutten is een stuk eenvoudiger. Als ik tevreden ben over eigen IR's kan ik alsnog de EQ op de Radar aanzetten en tweaken.


    setup:
    Laatst gewijzigd door raabje; 25 augustus 2018 om 13:19

  6. #126

    Standaard

    En als het niet bevalt gewoon retour.
    Bevalt het, dan pedaaltjes op een plankje klitten en klaar.

    Veel plezier er mee. En laat even weten of tie blijft.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Radar bevalt prima. Geluid over powered monitors klinkt nu lekkerder, natuurlijker. Hiervoor gebruikte ik o.a. De 4 x 12 emulatie op een DI box (passief filter), en de joyo Marshall pedaal heeft ook een soort van speaker sim die altijd aanstaat. In vergelijking met deze 2 speaker sims klinkt de Radar levendiger. Radar is sowieso veelzijdiger.

    Alleen het power amp deel vind ik wat wazig, aan is niet altijd een verbetering van het geluid en level voor input/output doet niet veel.

    Ik hem me ook ingelezen inl low cut en high cut om IR’s beter te laten klinken:

    https://line6.com/support/topic/2152...-low-cut-help/

    En hoe je IR’ s selecteerd:

    https://line6.com/support/topic/2802...rwhelmed-tips/

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Zojuist de Radar besteld. Ben erg benieuwd of het geluid van mijn Pod HD500x er veel van opknapt. De cabs van de Pod zijn niet overtuigend en dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de leeftijd van de Pod; de techniek is al jaren oud. Verheug me erop om een goeie IR erachter te zetten want de preamp modellen van de Pod zelf zijn volgens mij goed genoeg. Jammer genoeg heb ik nog geen IR van een Vintage 30 met Sennheiser 906 kunnen vinden maar goed, hopelijk kan ik met de voorgeïnstalleerde IR's al uit de voeten.
    Vote for Pedro!

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    hallo ACSlater,

    Ik moet zeggen, ik ben weer terug naar de presets. Ik had er eerst veel IR's ingezet, maar toen ik met een paar achtergebleven presets nog wat rommelde, klonken deze ook heel goed, directer. Lastig om geluid te beschrijven. Ik had IR mixes geladen, en die klonken wat gepolijster.

    De presets incl. EQ en Power amp settings kan je terug halen door de firmware opnieuw te laden. Ook als deze al 1.2 is. De firmware laden werkt als een factory reset.

    Ik gebruik nu wel in alle presets de EL34 power amp, en de U87 mic. En EQ uit. Op mijn mixer zit een 100hz cut.

    Ik vind EL34 het meest open klinken. En de U87 ook. De SM57 mic is wat dof.

    En zoals ik het begrijp zorgt de microfoon naar de cone toe plaatsen voor meer midden, en naar de zijkant voor minder midden.

    Microfoon naar voren is meer bas, naar achteren is minder bas.

    Moving the microphone closer to the amp’s speaker will increase bass frequencies, and moving farther away will reduce the overall bass response of your recorded tone. (This rule does not apply to omnidirectional microphones, but in most cases you won’t want to use an omni mic for close-miking a guitar amp anyway).

    Moving the microphone sideways, closer to the surround edge of the speaker, will reduce midrange and upper-mid frequencies. Moving the mic toward the center of the speaker will emphasize midrange frequencies
    .

    https://www.sweetwater.com/insync/ho...tar-amplifier/

    Dus, met poweramp, mic type en mic positie kan je de EQ bepalen van een preset cabinet.

    In de EQ sectie is low cut nog wel handig, 120hz is een mooie start, en dan omhoog om bassig geluid kwijt te raken.

    En in plaats van IR mixes heb ik nu een paar IR's van losse speakers met 1 mic geladen, dat klinkt ook heel goed.

    succes met de Radar!
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 augustus 2018 om 23:04

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ahh dat zijn bruikbare tips, dank je. Zojuist al even aan het knoeien geweest met de preamps van de Pod en de eindversterker en cab van de Radar en dat klinkt toch echt een stuk beter dan enkel de Pod. Handig is ook de waarschuwing van de Radar zodra je de input of output overstuurd. Toch raar dat de Pod daar zelf niet voor waarschuwt.
    Ben eerst nog wel even zoet met de standaard presets van de Radar maar ook erg nieuwsgierig naar de officiële IRs van Celestion.
    Het updaten van de Radar was even lastig met de Chinglish handleiding op de site van Mooer maar dat is gelukt. De pc app werkt daarna in ieder geval super eenvoudig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top