Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 19 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 184
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja, ik ben ook wel benieuwd. Baby gaat voor natuurlijk.

    En heeft iemand ervaring met de Digitech CabDryVR?

    https://digitech.com/en/products/cabdryvr

    Ding heeft preset IR's. Geen poweramp simulatie, en dat lijkt me een groot minpunt tov Mooer en Nux. Wel stereo of 2 x mono mogelijk. Pluspunt lijkt me de bouwkwaliteit en quality control, ik schat Digitech hoger in dan die andere 2.
    Laatst gewijzigd door raabje; 13 juli 2018 om 13:56

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Wat is nu het oordeel over de Mooer Radar, en Nux?

    Wat ik op Youtube zie is dat de presets in de Mooer niet helemaal top zijn, bassig en boxy? Met een eigen goede IR klinkt het beter?

    Ik ben wel in de markt voor een Mooer Radar, om via mijn mixer en powered monitors te spelen. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de Radar, ik heb ook geen zin om eigen IR's te laden, zou mooi zijn als de presets goed genoeg zijn.

    Andere route is een Boss Katana head, met de Boss software kan je een hoop instellen, en dan is de hele signaalketen goed over de line-out, pre-amp, poweramp, (basic) speaker emulatie. Alleen is de Boss head weer 200 euro duurder dan de Mooer, wel meer bang voor de buck denk ik dan een IR loader met zwakke (?) presets. Ik hoor op YT veel metal riffs door de Radar, en daar vind ik sowieso niks aan.
    Laatst gewijzigd door raabje; 21 augustus 2018 om 11:53

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Wat ik op Youtube zie is dat de presets in de Mooer niet helemaal top zijn, bassig en boxy? Met een eigen goede IR klinkt het beter?
    Dat heb ik ook gelezen; ook is de sample size van de IRs een stuk lager bij Mooer dan de NUX. Dat gezegd hebbende; mijn NUX is nog steeds niet uit z'n doosje geweest

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat heb ik ook gelezen; ook is de sample size van de IRs een stuk lager bij Mooer dan de NUX. Dat gezegd hebbende; mijn NUX is nog steeds niet uit z'n doosje geweest
    Wordt tijd dat vaders meer ouderschaps verlof krijgen dan 1-2 dagen... 6 weken zou mooi zijn.

  5. #115

    Standaard

    Hier staat de Mooer alweer een poosje naar tevredenheid te brullen.
    Klachten over dat de Mooer bassig of boksig klinkt moet ik een beetje om lachen.
    Er zit namelijk een EQ en een PEQ in die per bassige of boksige preset het probleem er uit kan filteren.
    Gebruik wel een eigen IR in het ding. En de Zoom maakt het geluid stereo en vetter plus de noodzakelijk effecten.

    Maar zoals altijd het beste advies is gewoon bestellen en uitproberen. Scheelt je een hoop tijd ;-)

    Hier mijn huidige kopfoon/prak-dis set-up.

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Okee, goed om te weten. Kan je alle presets vervangen door eigen IR's, of is er b.v. maar 1 slot vrij voor een eigen IR? Kan je dat nog toelichten?

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    In de nux kun je iedere present vervangen, en hoef je ook niet per se met een eq aan de gang om een ontwerpfout te markeren

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    ja, ik ben ook wel benieuwd. Baby gaat voor natuurlijk.

    En heeft iemand ervaring met de Digitech CabDryVR?

    https://digitech.com/en/products/cabdryvr

    Ding heeft preset IR's. Geen poweramp simulatie, en dat lijkt me een groot minpunt tov Mooer en Nux. Wel stereo of 2 x mono mogelijk. Pluspunt lijkt me de bouwkwaliteit en quality control, ik schat Digitech hoger in dan die andere 2.
    ja ik.
    (speel er inmiddels al weer even mee)
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...itech-CabDryVR
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Okee, interessant! Die Digitech lijkt me echt plug en play, preset IR kiezen, of 2 door elkaar heen mixen voor het optimum.

    Mooer vraagt dan om meer tweaken van instellingen, en eigen IR's laden. Beetje jammer dat de presets zwak zijn, lijkt me dat je ook betaalt voor de research en de software, niet alleen voor het kastje.

    Ik krijg zelf steeds meer zin in een Boss Katana head, en dan de line out in mijn mixer. Dat is iets voor de 13e maand, duurt nog even.

    Edit, ik ben nu bezig met de demo van Scufham S-gear op de computer, met 96khz samplerate 1 ms vertraging in en uit (totaal 2ms), klinkt zeker niet slecht. Demo kan ik 15 dagen gebruiken. Zit een IR loader in. Ik wil eerst een paar goede IR’s zoeken, en dan misschien een Mooer Radar.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 augustus 2018 om 13:20

  10. #120

    Standaard

    Voor al uw vragen over de Mooer kunt u hier terecht.
    http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html

    Hier de handleiding.
    http://www.mooeraudio.com/upload/manual/micro/EN/Radar_Manual_EN_V01.pdf

    Hier een review.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top