Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 34 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 338
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat klinkt heel logisch en verstandig, en dan kom je er over een jaar of 6 achter dat de pedaaltjes die je toen weg deed niet meer gemaakt worden (of ieder geval niet meer met dezelfde Chips etc) en dat als je dezelfde spullen terug wilt hebben opeens de hoofdprijs betaald (been there done that )
    nou blijven mijn mesa's netjes in mijn gitaar kamer en neem ik om te oefenen regelmatig alleen mijn tech 21 RK5 mee dus ik begrijp wel wat je zegt qua gewicht maar ik merk regelmatig wanneer ik op een versterker speel die een tijdje op zolder heeft gestaan dat ik opeens weer "verliefd" op zo'n amp wordt en dan is het toch wel prettig dat je die spullen toch nog hebt
    life sucks and then you die

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik ben nu een dag of vier nogal intensief met de helix bezig geweest en ik krijg er zeer aanvaardbare sounds uit.
    Ik ben ook niet echt bezig geweest met volledige rigs te maken, enkel amp en cab, wat reverb en een drive ervoor, en voor mij persoonlijk is er toch echt wel een groot verschil in kwaliteit van de amps en cabs tegenover de pod HD(x), in tegenstelling tot wat iemand een paar reacties eerder vond (meningen kunnen natuurlijk verschillen he).

    Ik vind de helix een enorme sprong vooruit tegenover de HD500.
    Ik heb voor de aankoop ook naar de AX8 gekeken en de headrush en voor mij klinken ze allemaal erg goed, de ene niet persé beter dan de andere. maar de helix was voor mij de meest geschikte keuze.
    Ik heb ook nog een eleven rack waar ik enorm goede ervaringen mee heb (en die een pak beter klinkt dan de HD), daarom dat ik in de eerste plaats naar de headrush gekeken had, maar de helix is voor mij meer bruikbaar door het groter aantal mogelijkheden.

    Ik zal er waarschijnlijk nog wel even mee bezig zijn voor hij mee op het podium kan (en waarschijnlijk dan nog een hoop verder tweaken) maar het zit er wel in naar mijn gevoel.

    mvg D

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Ik heb alles verkocht en ben overgestapt naar de Helix Floor. Naast de Helix gebruik ik nog een Polytune en een EHX pitchfork. De tuner in de Helix is nog een beetje "jumpy" en de pitch shifters zijn (nog niet) polyfonic. Beide is d.m.v. software updates op te lossen.

    Helix rechtstreeks naar FOH en naar de in-ear mixer. UI en sounds zijn geweldig en alles in een compacte setup!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ikzelf verkoop niks van versterkers of pedalen. Helix komt er bij en zal zich in de toekomst moeten bewijzen om te mogen blijven.
    Ie is trouwens vandaag gearriveerd. Nu nog ergens een emmertje tijd op de kop zien te tikken!
    Firmware upgrade is al gebeurd, maar daar blijft het voorlopig bij. Al ben ik reuze benieuwd...!
    Kris

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ikzelf verkoop niks van versterkers of pedalen. Helix komt er bij en zal zich in de toekomst moeten bewijzen om te mogen blijven.
    Ie is trouwens vandaag gearriveerd. Nu nog ergens een emmertje tijd op de kop zien te tikken!
    Firmware upgrade is al gebeurd, maar daar blijft het voorlopig bij. Al ben ik reuze benieuwd...!
    Cool! Veel speelplezier! Wanneer je Facebook gebruikt, meld je aan bij deze groep: https://www.facebook.com/groups/line6helixusergroup/

    Leuke groep met veel leden waar veel tips, ervaringen, patches en andere info wordt uitgewisseld. Er zitten ook leden van het Line 6 ontwikkelteam in. Vooral Frank Ritchotte (Director Operations) is erg actief. Erg tof om te zien hoe Line 6 contact houdt met de gebruikers van hun producten. Dat miste ik bij Atomic Amplifire en Eleven Rack heel erg.
    Laatst gewijzigd door Nils47; 12 oktober 2017 om 10:22

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nils47 Bekijk bericht
    Cool! Veel speelplezier! Wanneer je Facebook gebruikt, meld je aan bij deze groep: https://www.facebook.com/groups/line6helixusergroup/

    Leuke groep met veel leden waar veel tips, ervaringen, patches en andere info wordt uitgewisseld. Er zitten ook leden van het Line 6 ontwikkelteam in. Vooral Frank Ritchotte (Director Operations) is erg actief. Erg tof om te zien hoe Line 6 contact houdt met de gebruikers van hun producten. Dat miste ik bij Atomic Amplifire en Eleven Rack heel erg.
    Supertip! Thanx!!
    Kris

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Dit is ook een interessant topic waarin veel waardevolle info in staat: https://www.thegearpage.net/board/in...-used.1863618/

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat klinkt heel logisch en verstandig, en dan kom je er over een jaar of 6 achter dat de pedaaltjes die je toen weg deed niet meer gemaakt worden (of ieder geval niet meer met dezelfde Chips etc) en dat als je dezelfde spullen terug wilt hebben opeens de hoofdprijs betaald (been there done that )
    nou blijven mijn mesa's netjes in mijn gitaar kamer en neem ik om te oefenen regelmatig alleen mijn tech 21 RK5 mee dus ik begrijp wel wat je zegt qua gewicht maar ik merk regelmatig wanneer ik op een versterker speel die een tijdje op zolder heeft gestaan dat ik opeens weer "verliefd" op zo'n amp wordt en dan is het toch wel prettig dat je die spullen toch nog hebt
    Ik denk dat je hier vooral voor jezelf spreek
    Ten eerste heb ik weinig binding met welke versterker dan ook. Uiteraard heb ik een bepaalde voorkeur maar ik kan van mezelf zeggen dat ik mijn sound uit nagenoeg iedere multi channel amp kan halen. Dus mocht de door jou beschreven situatie zich voordoen, dan is er vast wel weer wat anders wat goed klinkt. Ten tweede ben ik geen pedalgeek, doe mij maar een goede delay, iets als een DD-7 voldoet prima. En over 6 jaar is er vast wel wat anders wat ook prima klinkt. Sterker nog, ik denk dat er dan nog steeds wel DD-7's te krijgen zijn. Ten derde is mijn hele gitaarspelende leven al een toonbeeld van "buizen of modeling, het maakt mij niet zo heel veel uit". Dus ook voor mij geldt been there - done that. De enige constante factoren zijn:
    1. Mesa Thiele cabs met EVM12L's (staan nu op zolder, achter het knieschot, gaan nooit meer weg)
    2. Carl Martin Plexitone (heb ik sinds hij uitkwam, jaar of 15 of zo?)
    3. Gitaars met twee HB's (gewoon gereedschap)

  9. #69

    Standaard

    Interessant. Bij mij ligt het iets genuanceerder. Live worden het inderdaad heel snel tools waarmee je goed in de mix wilt liggen. Mijn buizen versterkers doen dat veel sneller maar met wat zoek en instelwerk lukken modelers tegenwoordig ook redelijk. De compactheid en het gewicht geven dan de doorslag. Voor de recording hobby in mijn home-studiootje met Logic zijn modelers als AX8 en Scuffham amp dan wel weer favoriet.

    Thuis geniet ik echter meer van de prachtige nuances van mijn goede versterkers (Lex Bos, CAE Scott Henderson) in combinatie met high-end effecten (o.a. Eventide, VR Pedalpro etc.) en goede pedalen. Reden om ze dus dus nog steeds aan te houden...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 oktober 2017 om 10:24

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Zo zie je maar weer, het blijft een persoonlijk iets. Bij mij ligt de nadruk veel meer op live gebruik, nuanceverschillen gaan dan veel sneller verloren.

    O ja, ik heb trouwens een derde Mesa Thiele EVM12L cab, die heb ik op mijn "werkkamer" staan, samen met een DV Mark Little DV 250M, dat gaat trouwens ook als de brandweer!! Mooer Repeater in de loop en klaar is Kees. Gewoon voor de leuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top