Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 34 EersteEerste ... 2331323334 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 338
  1. #321
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nope. Maar met jouw setup heb je dus geen DI opname terwijl je op de monitoren wel een dikke metal sound hoort, oftewel een reguiere reamping setup

  2. #322

    Standaard

    idd. en geen latency

  3. #323
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Prima, good for you Maar ik heb er niets aan dus lol

  4. #324
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    als je de xlr uitgang naar je interface doet, analoog dus. Géén usb(bedoel je digital input of direct input? ik heb het over het laatste dus )

    En Rinze: dat kan ook, maar Fusion wil perse usb digitaal geloof ik, en dan moet je helix dus de geluidskaart zijn, voor het afspelen ook,

    want cubase doet maar 1 geluidskaart.

    ff simpel: je kan niet de ene geluidskaart(helix) gebruiken als input, en een andere (?) als output.
    Tenzij je iets als 'asio4all' gebruikt, en dat loopt vaak niet zo lekker, latency ellende etc.
    Windows kan sowieso maar een interface tegelijk aan en ASIO4All heeft bij mij nog nooit bevredigend gewerkt.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #325
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik hoor idd zeer wisselende verhalen over ASIO4ALL. Er is nog een alternatief, dat een beetje het zgn ' aggregaten' van de Mac afkijkt, maar dat is ook nog niet stabiel. Ach, als het met een hoofdtelefoon prima, maar ik wil wel DI opnemen. Desnoods blijf ik t doen zoals ik t nu doe dus zonder enig gitaargeluid, maar liever met een dikke patch, zodat ik positie slaghand op de brug kan corrigeren, meer gewezen wordt op string noise, fret noise etc. Spelen met een dikke sound zal ook de energie waarmee ik e.e.a. inspeel ten goede komen vermoed ik

  6. #326

    Standaard

    Een send block vóór je amp sim naar de geluidskaart toe? In een lusje dan natuurlijk, zodat het geluid ook rechtdoor gaat.

    T'is dat je van die toffe muziek maakt en dat ik het ongelofelijk vond dat je dat allemaal inspeelt zonder sound.
    Ik wil zelf altijd goed horen of er iets meeklinkt wat niet moet als ik met veel gain speel, anders wordt het een zootje.
    (en ja, dat word het toch wel haha)

    En nou moei ik me er echt niet meer mee.

  7. #327
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Maar wat is er op tegen om de Helix als geluidskaart te gebruiken en dan via USB droog op te nemen en bewerkt af te luisteren?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #328
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Ik heb net op jiij buis gekeken en gezien hoe het moet.Ga naar global settings op de helix.Op de laatste pagina kan je kanaal 7 van de USB instellen als het DI spoor.

  9. #329

    Standaard

    Op zich niets. Maar je moet dus de speakers aan je helix hangen, en als je dat niet altijd zo hebt staan dan moet je ompluggen. en dan moet je in cubase schuiven tussen inspeel monitoring en mix volume, dus als je dan een punch in wil doen moet je weer schuiven, luisteren, weer schuiven enz. Geloof dat je usb 1 en 2 dan clean hebt en 7 en 8 met de hele amp setup(of andersom), die kan je ook nog tegelijk opnemen, dat moet je pc ook maar redden, en daar komt latency om de hoek...

  10. #330
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Van latency heb je weinig last als je aan direct-monitoring doet,de Helix is immers de geluidskaart.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top