Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 34 EersteEerste ... 223031323334 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 338
  1. #311
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hela! Dank voor je commentaar. Als ik eerlijk ben, klinkt jouw oplossing ook best omslachtig. Ik heb al een mixertje, maar daar komen een aantal synthesizers samen richting mijn audio interface. En je zegt 'een andere uitgang' maar welke dan? DI komt toch alleen maar uit de USB? De enige andere optie die je hebt, maar dan moet je al je patches aanpassen en je input en ingang-noise-gate parameters uitzetten c.q. apart in een blok zetten, is om als eerste een Send block in al je patches op te nemen, en dan is dus je Send uitgang deze 'andere uitgang'? Maar dan moet ik dus al mijn patches flink editten. OF snap ik je niet haha. Ik ken i.i.g. geen andere uitgangen die standaard een DI signaal sturen dan de USB?

  2. #312

    Standaard

    Ik gebruik dus geen usb signaal, alleen audio outputs, die heb je zat op de helix. goed genoeg naar mijn mening.

    Ik maakte wel een foutje in de uitleg. als je de xlr uitgang naar je interface doet, en de jacks naar de mixer waar ook cubase op zit, dan ben je er, niet eens channel direct outs nodig.
    Het mooiste komt pas na het aansluiten, daarna hoef ik niets meer te veranderen, neem op met mijn live patches, en kan terugluisteren en opnieuw inprikken zonder aan mijn cubase mixer te zitten(opname volume en mix volume is toch anders, dus dan blijf je schuiven voor je weer kan spelen)

  3. #313
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    MAar wat ik nog steeds niet snap, waar trek je je DI signaal dan uit?

  4. #314
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik ken de Helix niet maar kan me niet voorstellen dat het met zo'n apparaat niet mogelijk is om een droog signaal op te nemen en een bewerkt signaal af te luisteren... Dat kon met de POD X3 15 jaar geleden al..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #315
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    JA dat kan. Met de USB Of, met wel wat kanttekeningen, potentieel met de Send De POD had volgens mij echt een dedicated Dry out jack oid. Die is er niet maar, maar USB heeft een stereo DI out dus

  6. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    MAar wat ik nog steeds niet snap, waar trek je je DI signaal dan uit?
    als je de xlr uitgang naar je interface doet, analoog dus. Géén usb(bedoel je digital input of direct input? ik heb het over het laatste dus )

    En Rinze: dat kan ook, maar Fusion wil perse usb digitaal geloof ik, en dan moet je helix dus de geluidskaart zijn, voor het afspelen ook,

    want cubase doet maar 1 geluidskaart.

    ff simpel: je kan niet de ene geluidskaart(helix) gebruiken als input, en een andere (?) als output.
    Tenzij je iets als 'asio4all' gebruikt, en dat loopt vaak niet zo lekker, latency ellende etc.

  7. #317
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Maar die XLR, bevat toch gewoon je patch? Je geluid met de huidige preset? Of mis ik iets curciaals

  8. #318

    Standaard

    ja, tenzij je een lege patch neemt? Want jij moet echt re-ampen?

    ps.
    Maar als je het met een minimale goede sound opneemt hoef je het niet re-ampen denk ik dan weer, en t speelt wel zo lekker lijkt mij., en je kan alsnog meer gain toevoegen via native.

  9. #319
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oke maar mijn hele vraag ging om DI recording, reamping dus

  10. #320

    Standaard

    ja, maar je wil je helix niet aan je speakers hangen toch?
    Maar misschien draaf ik wat door uit enthousiasme over mijn set up. Succes met de jouwe, ik ga ff wandelen.
    Laatst gewijzigd door maxdb; 18 april 2023 om 16:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top