Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 34 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 338
  1. #301
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Helix Native (en andere software/plugins) hebben weer de gebruikelijke cybermonday 30 % korting. Ik heb eindelijk Native gekocht. Bij het bestellen gebruikmakend van mijn brievenbusfirma op de Marshall eilanden en dan komt er geen btw bij Voor €65 altijd handig (naast mijn Helix Floor en HX Stomp). Als je geen Helix hardware hebt kost het rond de €190 ex. https://shop.line6.com/software/helix-native.html
    Vote for Pedro!

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik heb m ook gekocht met korting omdat ik al een Helix LT heb. Tot nu toe bevalt het prima. Kan er niet over oordelen of ie precies hetzelfde klinkt, geen tijd/zin om te A/B-en, maar het werkt iig prima. Ben er erg blij mee.

  3. #303
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    En weet niet of ie zo mooi lightweight is gepogrammeerd of dat t mjn (idd relatief krachtige) nieuwe PC is, maar ik draai er rustig 6 parallel, naast nog een hoop andere plugins etc. Erg blij mee!

  4. #304
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik neem aan dat je de helix dus niet als interface gebruikt?Waarom niet?Je kan dan eventueel een cleane line-in ingang gebruiken voor het re-ampen.

  5. #305
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik reamp nu gewoon met mijn PC. Mijn fysieke Helix staat in in flight case en gebruik ik alleen op t podium. Ik ben lui en verwend ben ik bang.

  6. #306
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Vandaar,ik snap hem,alleen dat lui en verwend geloof ik niet.

  7. #307
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Helix Native (en andere software/plugins) hebben weer de gebruikelijke cybermonday 30 % korting. Ik heb eindelijk Native gekocht. Bij het bestellen gebruikmakend van mijn brievenbusfirma op de Marshall eilanden en dan komt er geen btw bij Voor €65 altijd handig (naast mijn Helix Floor en HX Stomp). Als je geen Helix hardware hebt kost het rond de €190 ex. https://shop.line6.com/software/helix-native.html
    Mijn HX Stomp heb ik verkocht en er is een nieuwe Stomp XL voor in de plaats gekomen. De Helix Native licentie (die ik al had) heb ik verkocht voor €125 want ik kreeg een nieuwe licentie en Metallurgy bij de Stomp XL https://line6.com/total-guitar-recording-bundle/
    Zo zit ik dus effectief met een nieuwe Stomp XL voor minder geld dan de kleine Stomp. Nu eens kijken of die Metallurgy plugin ook overdraagbaar is
    Vote for Pedro!

  8. #308
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb sinds kort ook een HX Effects, maar eigenlijk zou ik beter af zijn met een HX Stomp, want kleiner.

    Is er hier misschien iemand die juist lever de HX Effects heeft?

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je de helix dus niet als interface gebruikt?Waarom niet?Je kan dan eventueel een cleane line-in ingang gebruiken voor het re-ampen.
    Edoch! Als ik nu een DI opneem, ga ik vanuit mijn gitaar rechtstreeks mijn Yamaha/Steinberg audio interface in (Hi-Z ingang), en ga daarna met Helix Native tweaken. Fantastisch, edoch, dus, ik hoor dus niets als ik inspeel (behalve het akoestische gekletter van mijn snaren). prima voor clean, prima voor rock, pop, whatever, maar niet voor palm muted metal met bakken distortion. Ik moet dus met een patch gaan spelen ipv 'blind' c.q. 'doof'. Helix Native heeft te veel latency daarvoor, dus zal ik inderdaad de Helix LT als audio interface moeten gebruiken. Vraagjes!

    * ik zal dan dus de drums en de bas etc waar ik op mee ga spelen via de Helix moeten afluisteren?
    * door de juiste USB poorten in de Helix ASIO driver te selecteren in Cubase?
    * daar ik niet mijn studio monitoren ga ontpluggen en aansluiten op de Helix LT, kan neem ik aan gewoon met hoofdtelefoon?
    * de Helix LT laat dan gewoon m.b.v. direct monitoring mijn gitaarspel a.d.h.v. actieve patch horen in de mix met de via USB binnenkomende bas en drum?
    * En dan dus uiteraard de opnemende DI en (evt met-geluid-track, maar die ga ik denk ik toch niet gebruiken) moeten muten in Cubase want anders komt die weer met latency terug in de Helix LT?

    Zoiets? Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst ook met Cubase??

  10. #310

    Standaard

    veel vragen Fusion. Een hoop gedoe om de Helix te gebruiken als audio interface.

    Denk hier eens over: Cubase kan maar één interface tegelijk gebruiken...

    Dus makkelijkst is gewoon je Helix in je gewone interface pluggen, en een andere uitgang van de helix gebruiken om jezelf te horen (waarop dan ook, ampje ofzo)

    Nog makkelijker word het om je interface via een mixertje naar je boxen te leiden(stereo out), en de helix kanalen (via channel direct out, soms ook via inserts mogelijk) naar je interface te leiden, dan heb je een permanente opstelling waarbij je heel makkelijk het volume van je mix versus je monitoring kan inschuiven (en hoef je niet je cubase mix te vernaggelen daarvoor)

    een mixer met 2 direct outs is wat je dan nodig hebt natuurlijk(ik gebruik een oude Mackie vlz, is betaalbaar)

    Voor de duidelijkheid: als je persé usb wil opnemen moet je dus de helix als interface gebruiken. Er zijn kanalen voor een onbewerkt signaal en ander voor signaal met amps etc, zie handleiding.

    hoop dat je er wat aan hebt, ik heb uren doorgebracht met het uitpuzzelen ervan, dit werkt heerlijk, en je kan alles (bas, toetsen, mics) inprikken in die 2 channels op je mixer, de handelingen blijven hetzelfde

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top