Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 34 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 338
  1. #291
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik ben geïntrigeerd geraakt door Helix, mede dankzij dit topic. Ik probeer de geluidskwaliteit en de mogelijkheden te beoordelen via een free trial van Helix Native. Ik ben nu zover geraakt dat ik het Helix menu te zien krijg in Garageband. Alleen hoor ik enkel het basis geluid van de focusrite in Garageband, geen geluiden via de Helix plugin. Kan iemand mij wat verder helpen?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #292
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik had paar dagen geleden de schik van mijn Helix-leven. Ik maakte een mooie cleane patch, sloeg hem op, wou naar een andere patch.... weg. Al mijn patches weg behalve die ene. Aan sommige live en recording patches had ik echt uren en uren besteed. Paniek Zoeken naar en uiteindelijk op de ouwe Windows laptop waar ik ooit HX Edut op had gedraaid maar ik was al bang dat ik veel nog daarna met de hand heb getweakt.... Wat bleek nou, ik had HX Edit nog en toen ik de laptop verbond met de Helix zag ik dat er een aantal blokken met patches bestaan, deze blokken noemen ze setlists. Whatever. Long story short die nieuwe patch was in een andere (blanco) setlist terecht gekomen. Volgens mij kun je niet van setlist switchen met t apparaat zelf, maar met de HX editor wel. Probleem opgelost

    Anyway


    Het goede is trouwens dat ik de laatste tijd steeds minder block elementen nodig heb. Geen compressors, geen limiters, geen 3x noise surpressors etc. Mijn metal patch gebruikt de standaard noise gate van de input, en dan:

    1. overdrive block (de TS80
    2. amp (Line6 Badonk)
    3. IR (varieert)

    Ben terug gegaan van a 6 a 7 naar 3. Mijn laatste cleane patch (waarbij alles mis leek te gaan) is alleen maar een pitch/octaver ding en een am block.

  3. #293
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Ik ben geïntrigeerd geraakt door Helix, mede dankzij dit topic. Ik probeer de geluidskwaliteit en de mogelijkheden te beoordelen via een free trial van Helix Native. Ik ben nu zover geraakt dat ik het Helix menu te zien krijg in Garageband. Alleen hoor ik enkel het basis geluid van de focusrite in Garageband, geen geluiden via de Helix plugin. Kan iemand mij wat verder helpen?
    Helix Native toch aan de praat gekregen door het in Reaper te gebruiken. Over de geluidskwaliteit ben ik eerlijk gezegd minder te spreken. Ik sluit de gitaar aan via een focusrite scarlett, en speel zo door de software. Ik zit volg de basisstappen uit filmpjes zoals deze, maar ik krijg bijlage na niet het volle geluid dat ik hier hoor.

    Meestal klinkt het wat fragiel, en als ik bijvoorbeeld iets van overdrive of distorion gebruik (uit de versterker of uit een pedaaltje), klinkt dat eerder op de achtergrond. Wellicht nog heel wat uit te zoeken. Alle tips zijn nog steeds welkom!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  4. #294
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Niet toevallig direct monitoring aan staan?

  5. #295
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Niet toevallig direct monitoring aan staan?
    Dat was het niet, maar het heeft me wel geholpen. Ik had op de scarlett inst aangeklikt. Toen dat uit stond, was het opeens een stuk beter!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  6. #296
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, daar had ik niet op gegokt, dat dat het probleem zou zijn.

    Maar, fijn dat het is opgelost!

  7. #297
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik had paar dagen geleden de schik van mijn Helix-leven. Ik maakte een mooie cleane patch, sloeg hem op, wou naar een andere patch.... weg. Al mijn patches weg behalve die ene. Aan sommige live en recording patches had ik echt uren en uren besteed. Paniek Zoeken naar en uiteindelijk op de ouwe Windows laptop waar ik ooit HX Edut op had gedraaid maar ik was al bang dat ik veel nog daarna met de hand heb getweakt.... Wat bleek nou, ik had HX Edit nog en toen ik de laptop verbond met de Helix zag ik dat er een aantal blokken met patches bestaan, deze blokken noemen ze setlists. Whatever. Long story short die nieuwe patch was in een andere (blanco) setlist terecht gekomen. Volgens mij kun je niet van setlist switchen met t apparaat zelf, maar met de HX editor wel. Probleem opgelost

    Anyway


    Het goede is trouwens dat ik de laatste tijd steeds minder block elementen nodig heb. Geen compressors, geen limiters, geen 3x noise surpressors etc. Mijn metal patch gebruikt de standaard noise gate van de input, en dan:

    1. overdrive block (de TS80
    2. amp (Line6 Badonk)
    3. IR (varieert)

    Ben terug gegaan van a 6 a 7 naar 3. Mijn laatste cleane patch (waarbij alles mis leek te gaan) is alleen maar een pitch/octaver ding en een am block.
    Dat zal wel een schrik zijn geweest, geen schik

    Ik denk dat je, al was het maar voor het overzicht, het simpel moet houden. Met m'n oude rack had ik te maken met bijv. verschillende EQ's en als je dan de ene keer op de ene en de andere keer op de andere aanpassingen doet, raak je de controle kwijt. Noise gates worden vaak als een simpele oplossing gezien, maar ik heb ze slechts kort gebruikt (ik zit ook niet in het zware metaal) en ik kan mij indenken dat wanneer je er een stel in je chain gebruikt er allerlei andere problemen voor terug komen.

    Mij valt het op bij jouw opnames dat jij veel compressie gebruikt. Ik ben een fan van compressie maar je loopt het risico dat je het geheel wat zompig en onduidelijk maakt.

  8. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Volgens mij kun je niet van setlist switchen met t apparaat zelf, maar met de HX editor wel.
    Jawel, met de linker joystick (what's in a name)

  9. #299
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik heb ondertussen 15 dagen lang de proefversie van Helix Native uitgetest. Ik schrijf hier even enkele conclusies neer. Als ik zulke zaken van anderen lees, ben ik altijd geïnteresseerd en heb ik er steeds wat aan gehad. Wie weet helpt het ook anderen vooruit.

    1. Helix Native in eerste gebruik is vrij teleurstellend, vind ik persoonlijk. De presets die Line 6 vooraf heeft toegevoegd waren niet mijn smaak, en dat is wat jammer. Het kan natuurlijk ook meespelen dat ik enkele technische problemen ben tegen gekomen, waarover ik zelf niks terug vond.

    2. IR's: als je met Helix en andere modellers bezig bent, is er al snel iemand die vertelt dat je sowieso IR's van anderen moet downloaden en importeren, omdat de cabinet simulaties van Line6 zelf niet zoveel voorstellen. Ik ben daar niet zo zeker van. Ik heb enkele gratis paketten gedownload en vind niet dat zij onmiddellijk veel goeds toevoegen. Je krijgt niet onmiddellijk een betere sound.

    3. Zelf een preset opbouwen is een enorm werk. Het lijkt mij dat de basisinstellingen bij de versterker en de cabinets niet optimaal zijn ingesteld, toch niet naar mijn smaak. Wellicht lagen mijn verwachtingen te hoog. Er zijn bij elke stap zoveel parameters die je moet instellen, dat je al gauw het bos door de bomen niet meer ziet. Ik had eerder verwacht dat wanneer je een versterker en een cabinet had geselecteerd, je al snel op een bruikbare sound zou komen die je dan eerst in die twee elementen naar smaak aanpast. Ik denk dat dit de typische werkwijze is van iemand die van fysieke versterkers komt. Zelfs als je (naar jouw eigen inzicht) alle stappen volgt die anderen (dit forum, youtube tutorials, Line6 facebook groep) opsommen, dan nog bereikte ik niet de sound die ik zelf in gedachten had. Ik heb dat hier en daar ook bij andere gebruikers gemerkt. Ik vraag me af of er modellers zijn die uit de doos betere sounds geven.

    4. Ik heb het geluk gehad een stuk of 3 presets te downloaden die erg bruikbaar waren, gewoon na het downloaden en importeren. Eentje ervan was een soort Van Halen imitatie. Die bestond gewoon uit de elementen die Line 6 zelf aanleverde, dus zonder externe IR's. Een andere was gebouwd rond een Soldano versterker. De laatste was iets rond een Fender versterker met heel veel atmosferische effecten aan toegevoegd. Mijn favoriet was de Van Halen preset omdat die de eerste was waar ik een bruikbaar en overtuigend clean uit kreeg, gewoon door de volumeknop van mijn gitaar dicht te draaien. Dat dit kon en zo'n goed geluid op leverde, daar keek ik echt van op.

    5. Wat mij opvalt, is dat bepaalde sounds erg goed klonken toen ik ermee aan het rommelen was binnen Helix Native en tegenvielen op een opname via Garageband, en soms gebeurde net het omgekeerde. Ik vermoed een instelling die ik niet heb gevonden.

    6. Zou ik een Helix of een andere modeller aanschaffen? In eerste instantie niet. Na de eerste twee dagen was ik flink teleurgesteld. Eenmaal ik de bruikbare presets had gevonden, ben ik er toch in veranderd. Ik heb vandaag voor het eerst in weken nog eens mijn eigen buizenversterker + pedalen bovengehaald en aangesloten en ik merk toch dat ik ook daar niet altijd onverdeeld gelukkig mee ben. Waar ik heb Helix een vrij brede clean sound wist te halen, die wat stereo aandoet, klinkt mijn huidige set nu vrij dozig. Ik mis zelfs de optie om ide verschillende parameters wat bij te stellen om het geluid dat je hebt, zo ideaal mogelijk te maken. Ik heb enkele weken terug geëxperimenteerd met twee fysieke versterkers en een wet-dry setup, net om dat brede geluid te bereiken. Alleen is het met twee versterkers, de hele resem kabels en het pedalboard een heel gesleur. De reden waarom ik zo in Helix geïnteresseerd was, is dat het een lichtgewicht en praktische oplossing leek te bieden: één pedalboard, één kabel, één box. Van zodra het een beetje veilig kan, wil ik wel eens een Helix, of Kemper of Fractal, ... horen door een FR FR cabinet. Nadeel is de prijs, vind ik. Als ik even vlug reken, kom ik voor de Helix LT + Powercab al gauw aan €1500. De Kemper floor start nog maar daar.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  10. #300
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Tja. het is maar net wat je wil. Als je gewoon wat wil gitaarspelen in de huiskamer kan je ook gewoon op een gitaarversterker spelen. Ik heb een Boss Katana top, 270 euro B-stock bij Bax, klinkt prima IMHO. Veel effecten via USB, power scaling etc. Echter, ik neem ook wel eens wat op en dat werkt voor mij niet, SM57 voor de kast enz. Veel last van het directe geluid. Dus modeling, eerst de ElevenRack, heb ik nog steeds trouwens, nog altijd prima voor het geld. Recentelijk de Kemper, hangt erg af van de profile (preset). Voor de betere moet je betalen, ik heb de complete BM set. Doen het goed in de mix zonder EQ. Beetje galm en/of deley erop en klaar.

    Nadeel is wel de afschrijving, die Kemper is over 10 jaar nix meer waard en de Helix ook niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top