Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 34 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 338
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nou ja is ie zoveel ingewikkelder dan de Fractal dan? Zal toch niet? En de manual niet lezen is voor eikels. Echt. Je haalt dan nooit t maximale uit je unit. No offence

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Kijk, dat zijn nu allemaal reacties waar ik wat aan heb.
    Op Joetjoep heb ik zowat alle filmpjes al gezien denk ik, en ik heb ook al zowat 1000 reviews gelezen.
    Ook hen ik'm eens een
    uurtje geprobeerd, maar in niet ideale omstandigheden bij musicstore...
    Ik ga'm inderdaad gewoon aanschaffen denk ik. Als ie echt niet voldoet kan ik 'm idd alsnog terugsturen.
    PA eens ergens opstellen, rechtsteeks en draadloos inprikken en dan in de zaal gaan staan. Benieuwd hoe die dan klinkt!
    Kris

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Niet om je op andere gedachten te brengen en zo, gewoon interesse dus, maar wat spreekt je eigenlijk aan in de Helix, ten opzichte van bijvoorbeeld AX8 of Headrush?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Goeie tip hierboven. Ik denk dat een goed resultaat vooral afhangt hoe je de Helix gaat uitversterken.

    Deze al bekeken?
    Pete Thorn heeft als 'nadeel' dat hij prima speelt, een oor heeft voor goede sounds en ook nog eens heel handig is met effect apparaten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat valt vies tegen met de Helix, er is een steep learning curve en als echte vent weiger ik om gebruiksaanwijzingen te lezen dus is het vooral veel uitproberen en dan ben je zo meer dan 2 uur verder
    de eerste keer dat ik hem hoorde was met koptelefoon en ik was aangenaam verrast door het geluid, toen ik hem thuis uitprobeerde was ik echter nogal teleurgesteld door het matige geluid over de amp (dus capsims uitzetten, amp uitzetten, in de effectloop gooien etc en dan weer opnieuw beginnen
    als ik alleen 2 uur had gehad dan was hij zo weer terug naar thomann gegaan maar nu is het een blijvertje
    Mijn ervaring ook met uitgebreide effect apparaten. Wat er standaard in zit lijkt voor niet bestaande situaties gemaakt te zijn en je bent een hele tijd kwijt om het karakter van een apparaat te leren kennen. Wat er verder nog geschakeld kan worden vind ik dan weer minder interessant... dat kan altijd extern geregeld worden.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 6 oktober 2017 om 14:22 Reden: typo

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja is ie zoveel ingewikkelder dan de Fractal dan? Zal toch niet? En de manual niet lezen is voor eikels. Echt. Je haalt dan nooit t maximale uit je unit. No offence
    nee hij is zeker niet ingewikkelder dan de Fractal (wat precies de reden is waarom ik geen Fractal heb) de Helix is gebruiksvriendelijker en meer intuitief maar vanuit de fabrieks setting naar een amp setting vergt nogal wat aanpassingen en ja ik zou de gebruiksaanwijzing moeten lezen maar het pielen is half the fun already
    life sucks and then you die

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb niets toe te voegen, behalve dat ik destijds heb gelezen in een vergelijk tussen de Helix en de Boss MS-3 dat zelfs de complete bypass van de Helix "levensloos" genoemd werd, en dat de Boss wel goed klonk in bypass

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik weet niet of ik dat zou zou zeggen, mijn board was al perfect en ik wilde alleen wat meer gebruiks gemak (ipv constant te tapdancen) en zeker de eerste week klonk mijn oorspronkelijke board veel en veel beter (rk5, bigsky, neunaber, carbon copy, mxr phaser, JHS AT, en nog een japanse boetiek overdrive dingetje)
    inmiddels heb ik hem zo geprogrammeerd dat hij beter en levendiger klinkt mijn oude board, maar dat heeft dus wel even geduurd
    life sucks and then you die

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Niet om je op andere gedachten te brengen en zo, gewoon interesse dus, maar wat spreekt je eigenlijk aan in de Helix, ten opzichte van bijvoorbeeld AX8 of Headrush?
    De headrush heb ik getest en klonk wel fijn, maar komt mij minder robuust over en heeft een pak minder mogelijkheden. Ook minder effecten gelijktijdig te gebruiken.
    Fractal... hmmm... om één of andere reden spreekt dat me minder aan. Duidelijk de keuze van de meeste metalgitaristen, maar dat ben ik niet. Ik weet niet juist waarom, maar de fractal spreekt me niet zo aan.
    Kemper dan weer wel, maar die wordt me dan weer te duur (incl pedaal).
    Kris

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Eigenlijk is de beslissing al wel gemaakt hoor. Ik zoek alleen bevestiging of een goeie reden om het niet te doen.
    De bevestiging is er min of meer wel. Die reden om het niet te doen heb ik nog niet gelezen!
    Kris

  10. #30

    Standaard

    De prijs. Ik zou zeker een LT of HR overwegen als mijn GT stuk ging maar de Helix biedt me teveel wat ik niet nodig heb. Verder vind ik dat Fred zinnige dingen zegt. Het duurt gewoon wel even voor je het beste eruit haalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top