Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 338
  1. #261

    Standaard

    Los van alle amp modelling, hoe klinkt de Helix door een ‘echte’ versterker. Ik heb hier een VOX AC15 (greenback) staan en vroeg me af hoe de boosts, drives en fuzz’es het met deze amp doen. Plus, hoe verhouden de Helix reverb en delay zich ten opzichte van bijvoorbeeld de Strymon en Boss DD & RV units?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #262
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    705

    Standaard

    Ik heb twee AC-15's waar ik over speel. Juist omdat dat het geluid is wat ik zocht heb ik de HX aangeschaft. Ben er dik tevreden over, maar blijft nou eenmaal persoonlijke smaak.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #263
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Ik heb twee AC-15's waar ik over speel. Juist omdat dat het geluid is wat ik zocht heb ik de HX aangeschaft. Ben er dik tevreden over, maar blijft nou eenmaal persoonlijke smaak.
    Stereo setup? Ik ben ook aan het kijken voor een mooi setje. Een Headrush, Boss GT1000 of een Mooer GE300. Helix is echt te duur. Er moet namelijk ook nog een stereo amp bij komen. Ben er nog niet helemaal uit hoe en wat maar ben me er in het verdiepen. Heb je toevallig opnames van deze setup?

  4. #264
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Helix is echt te duur.
    Helix LT geen optie?

  5. #265
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Helix LT geen optie?
    Misschien...ik ben nog bezig met research en deze neem ik mee!

  6. #266

    Standaard

    Als je voldoende tijd en inzet hebt kan ik de Helix LT wel aanraden. Is echt wel goed, maar je zal er echt wat voor moeten doen, en de verleiding om rond te snuffelen in het overweldigende aanbod van Amps en FX en de duizend mogelijkheden om die te tweaken, te plaatsen, te bedienen..., je hebt er meteen een leuke hobby binnen je hobby bij zeg maar

  7. #267
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Als je voldoende tijd en inzet hebt kan ik de Helix LT wel aanraden. Is echt wel goed, maar je zal er echt wat voor moeten doen, en de verleiding om rond te snuffelen in het overweldigende aanbod van Amps en FX en de duizend mogelijkheden om die te tweaken, te plaatsen, te bedienen..., je hebt er meteen een leuke hobby binnen je hobby bij zeg maar
    Ik heb al een tijdje me verdiept in de diverse moddeling floorboards. De Mooer GE300 leek me wel wat maar ik ben bang dat als ik dit ding aanschaf of ik niet spijt ga krijgen dat ik die paar extra euro's beter wél had kunnen besteden voor die Headrush of Helix...
    Moeilijk! Wat de Helix betreft: is de volwaardige Helix die 300 euro extra écht waard t.o.v. van de LT?

  8. #268

    Standaard

    Waar ik lang over nagedacht heb is of ik de volgende dingen echt nodig heb:
    -een derde (extern)voetpedaal,
    -meer aansluitingen(oa. mic input),
    -het feit dat je 2 voetschakelaars extra kunt programmeren naar wens(op de LT blijven de 2 linker knoppen altijd voor
    omhoog/omlaag(presets,snapshots of banknummers) ingesteld.
    Ik had besloten van niet, de tijd zal het leren. Ik vond het duur zat

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Waar ik lang over nagedacht heb is of ik de volgende dingen echt nodig heb:
    -een derde (extern)voetpedaal,
    -meer aansluitingen(oa. mic input),
    -het feit dat je 2 voetschakelaars extra kunt programmeren naar wens(op de LT blijven de 2 linker knoppen altijd voor
    omhoog/omlaag(presets,snapshots of banknummers) ingesteld.
    Ik had besloten van niet, de tijd zal het leren. Ik vond het duur zat
    Yep...is geld zat! Dus wat jou betreft valt er goed te leven met de LT?

  10. #270

    Standaard

    Met de LT ga ik ooit meer kunnen dan met de GT. Maar zover ben ik nog niet. Tot die tijd zal het een beetje haat/liefde zijn.

    Ik wil dus heel duidelijk géén advies uitbrengen.

    Fijn is ie als ik ff wat wil opnemen op de pc(met cab sims dus), en het apparaat de hele avond aan staat en 12 watt trekt ipv de 150 of meer van een buizen amp. De cab sims vind ik wel héél erg bepalend voor een amp sound, maar dat zal in t echt ook wel zo zijn(maar dat doe je dan niet zomaar ff) Je hebt wel snel resultaat, het klinkt als een amp met een mic ervoor tenslotte, het past al snel in de mix.
    Fijn is ook de snelle manier van iets aanpassen/instellen.

    Vervelend is dat ie geen stomp presets heeft, altijd moet je weer de zelfde handelingen verrichten om het naar believen te laten klinken/werken.(of je moet m importeren uit een andere preset, daar ben ik nog niet zo handig mee, weet nouwelijks wat er in welke preset zit nog.
    Zonder cab sims vind ik een hoop amps en drives wel erg op elkaar lijken. (Misschien zijn de oren op een gegeven moment ook te moe, na 10 of meer versterkers ofzo..)

    Dus...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top