Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 34 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 338
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    En de helix LT kost €765,-. Toch een aardig verschil.
    Da's waar, maar voor de Fractal-kwaliteit vind ik het nog meevallen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #202
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Da's waar, maar voor de Fractal-kwaliteit vind ik het nog meevallen.
    Eens. Tien tekens

  3. #203
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nee geluidskwaliteit is minder.
    Wel geinig, ik heb een paar AX8 vs Headrush vs Helix filmpjes bekeken / beluisterd, en daar wasr men achteraf zegt wat wat was, had ik in die blinde tests toch veelal de voorkeur voor de helix, qua high gain. In de crunchgeluiden leek de AX8 me wel beter. Maar toch een aangename verrassing.

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Iedereen zijn eigen smaak haha. Maar ik denk dat je een van de weinigen bent in deze hoor.... maar who cares

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Ik las in een paar reviews/vergelijkingen trouwens dat het enige dat de AX8 noemenswaardig beter doet qua sounds de cabsims betreft, en dat je door op de Helix goede IR's te importeren (zoals Ownhammer) dat verschil kunt minimaliseren.

    Qua gebruik met (power)amps zouden ze elkaar helemaal weinig ontlopen.

    Moet zeggen dat ik nu ook wat GAS aan het ontwikkelen ben voor een opvolger van m'n HD500x, na het zien van een review in de meest recente Gitarist is die performance mode van de LT ook prima om snel te zien wat onder welke knop zit. Maar de touchscreen interface op de Headrush lijkt me ook superfijn werken...

  6. #206
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Dat is mijn ervaring ook inderdaad.
    Ik had moeite om de amp modellen meer "realistisch" te krijgen met de stock cabsims, een collega van mij heeft de ax8 en deze klinken inderdaad out of the box beter dan de helix, maar sinds ik "goede" ir's gebruik (3sigma, ownhammer en celestion) is het echt een heel ander verhaal, het klinkt en voelt veel meer natuurlijk.
    En dan is er inderdaad weinig verschil tussen al die modeling units, hoewel de fractal spullen er qua sound wel bovenuit steken.
    Maar ik vind de helix dan weer wat interessanter qua effecten en bediening.

    Ik denk dat het allemaal erg dicht bij elkaar in de buurt zit momenteel hoor, het is alleen de kwestie wat jij juist wil.

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Desalniettemin, als je met de stock cabs wat speelt krijg je toch leuke klanken hoor. Voor mij geen IR's nodig.
    Speel wat met verschillende mic's, hun afstanden en zet eens een 4 x 12 cab parallel over een 1 x 10 of 12, regel je balans tussen de twee en zet een reverb enkel op de 1 x....
    Ik zeg maar wat, maar jongens, wat een mogelijkheden!
    Kris

  8. #208

    Standaard

    De AX8 is inderdaad behoorlijk goed en ik schat dat de kwaliteit mogelijk nog iets beter dan de Helix n.a.v. wat korte impressies die ik met de Helix heb gehad. De AX8 is heerlijk compact en over de voetschakelaars is heel goed nagedacht. Ook de PC editor is geweldig maar die heb je dan ook wel echt nodig om goede sounds te maken. Ik gebruik de AX8 voornamelijk voor in-ear oefenen waar hij ook het meest tot zijn recht komt.

    Echter, ik blijf zoeken in de eindeloze mogelijkheden om een geluid precies na te maken. Zelf begin ik altijd met een kale amp als basis en zoek dan een passend cabinet en indie nodig nog een drive pedaal. Klinkt simpel maar dat is het helaas niet als je kritisch bent. Mochten forumleden nog tips hebben over een betere aanpak dan hou ik me graag aanbevolen.

    Met mijn buizen amp heb ik een eigen (noem het maar signature) sound die altijd goed is en prettig speelt. Met de modeler blijft het een beetje haat/liefde want de verschillende klanken blijven bijgesteld worden. Omdat we met ons allen rechtstreeks via digitale mixer over de PA spelen blijf ik de AX8 voorlopig aanhouden omdat er ook geen goede lichtgewicht/compacte alternatieven zijn.

    Vandaar dat ik me soms wel eens afvraag of er geen markt is voor een simpeler modeler die hooguit 5 amps uitbrengt maar juist focust op kwaliteit van de sound, fijn regelingen van de verschillende overdrive/distortion m.b.t. type, korreligheid etc., schakelbare power amp karakters (enigszins vergelijkbaar met de Torpedo CAB) en een universeel cabinet emulator (met een speciale frequentieband equalizer). Een beetje "less is more" principe i.p.v. alles te willen modeleren terwijl de gemiddelde gitarist tijdens een optreden toch vaak teruggrijpt naar een paar classic sounds.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 maart 2018 om 14:57

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Vandaar dat ik me soms wel eens afvraag of er geen markt is voor een simpeler modeler die hooguit 5 amps uitbrengt maar juist focust op kwaliteit van de sound, fijn regelingen van de verschillende overdrive/distortion m.b.t. type, korreligheid etc., schakelbare power amp karakters (enigszins vergelijkbaar met de Torpedo CAB) en een universeel cabinet emulator (met een speciale frequentieband equalizer). Een beetje "less is more" principe i.p.v. alles te willen modeleren terwijl de gemiddelde gitarist tijdens een optreden toch vaak teruggrijpt naar een paar classic sounds.
    Nou, ik heb me dit ook al vaker afgevraagd, en aangezien ik verre van revolutionair ben, kan het niet anders als dat er meer mensen zijn die dit wel zien zitten.
    Geen fx, alleen preamp, poweramp en cab modelling, kwalitatief goed, en prijstechnisch ook een beetje gunstig.
    Lijkt me wel wat, qua functionaliteit niet veel meer dan bv de atomic ampli-firebox.

  10. #210
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    De AX8 is inderdaad behoorlijk goed en ik schat dat de kwaliteit mogelijk nog iets beter dan de Helix n.a.v. wat korte impressies die ik met de Helix heb gehad. De AX8 is heerlijk compact en over de voetschakelaars is heel goed nagedacht. Ook de PC editor is geweldig maar die heb je dan ook wel echt nodig om goede sounds te maken. Ik gebruik de AX8 voornamelijk voor in-ear oefenen waar hij ook het meest tot zijn recht komt.

    Echter, ik blijf zoeken in de eindeloze mogelijkheden om een geluid precies na te maken. Zelf begin ik altijd met een kale amp als basis en zoek dan een passend cabinet en indie nodig nog een drive pedaal. Klinkt simpel maar dat is het helaas niet als je kritisch bent. Mochten forumleden nog tips hebben over een betere aanpak dan hou ik me graag aanbevolen.

    Met mijn buizen amp heb ik een eigen (noem het maar signature) sound die altijd goed is en prettig speelt. Met de modeler blijft het een beetje haat/liefde want de verschillende klanken blijven bijgesteld worden. Omdat we met ons allen rechtstreeks via digitale mixer over de PA spelen blijf ik de AX8 voorlopig aanhouden omdat er ook geen goede lichtgewicht/compacte alternatieven zijn.

    Vandaar dat ik me soms wel eens afvraag of er geen markt is voor een simpeler modeler die hooguit 5 amps uitbrengt maar juist focust op kwaliteit van de sound, fijn regelingen van de verschillende overdrive/distortion m.b.t. type, korreligheid etc., schakelbare power amp karakters (enigszins vergelijkbaar met de Torpedo CAB) en een universeel cabinet emulator (met een speciale frequentieband equalizer). Een beetje "less is more" principe i.p.v. alles te willen modeleren terwijl de gemiddelde gitarist tijdens een optreden toch vaak teruggrijpt naar een paar classic sounds.
    +1. Ik word al duizelig van alle mogelijkheden die zo'n Helix biedt. Een foolproof board met een paar kwaliteitsamps en -effecten, twee loops voor externe pedaaltjes, en enkele goede cabsims zou voor mij genoeg zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top