Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 34 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 338
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Dan kan je beter geen zanger meenemen.Iedereen wil namelijk voor het zingen de kerk uit.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geartechnisch snap ik dat helemaal.
    Aan de andere kant vind ik dat soort feesten de mooiste om op te spelen. Lastig dilemma.
    Naaahh, das er gewoon over en niet plezant meer.
    Kerkpubliek ook liever niet.
    Zoals het publiek dat wij gewoonlijk hebben: toffe sfeer, dansen en luidkeels meebrullen werkt prima voor mij hoor!

    Maar buiten Fred en Denis niemand iets zinnigs te vertellen over de Helix?
    Kris

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De Helix LT lijkt me een handig (alle effecten aan boord die je in willekeurige volgorde kunt combineren) en overzichtelijk apparaat dat een oplossing kan zijn voor lowvolume optredens.
    Je moet er wel tijd in steken om je (eigen) sounds te zoeken en te creëren. Dat moet je natuurlijk zien zitten. Rechtstreeks in de FX-loop werkt bij een (buizen)amp/cab, maar dan moet je de cabsim uitzetten denk ik. Je kunt ook investeren in een cab met breedbandspeaker, of rechtstreeks de tafel ingaan en het geluid via in-ears terugkrijgen. Dat laatste vind ik persoonlijk nooit zo geweldig omdat ik de cab-ambience mis, maar er zijn gitaristen die niet anders doen. Genoeg opties voor podiumgebruik.
    Dit soort units wordt steeds beter, maar het draait erom of je het zelf lekker vindt spelen. Ik vind een overdrivepedaal voor het cleane kanaal een andere feel (minder druk/dynamiek) hebben dan een drivekanaal van een buizenamp dat een beetje open mag. Ik zou de Helix gaan testen. Dan krijg je de beste indruk.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 5 oktober 2017 om 02:21
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik zou de Helix gaan testen. Dan krijg je de beste indruk.
    Daar zit nu precies de reden van mijn vraagstelling hier. Ik zou 'm inderdaad kunnen gaan testen (heb ik trouwens al gedaan), maar je kan er op dat uurtje tijd nooit uithalen wat je wil omdat je 'm gewoon niet voldoende kent. Het leek me wel heel gebruiksvriendelijk, maar je moet met zo'n ding een paar maanden bezig zijn om het door en door te kennen. En dan weet je pas of het je bevalt of niet.
    Ik heb al enkele goeie tips gelezen, maar wat ik graag zou weten is of dat er hier gitaristen zijn die er solgelukkig mee zijn, of nog beter, wat zij de hekelpunten er van vinden.
    Kris

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    ..................kunnen gaan testen (heb ik trouwens al gedaan), maar je kan er op dat uurtje tijd nooit uithalen wat je wil omdat je 'm gewoon niet .................
    Bestel 'm bij Thomann, of beter nog bij Bax. Bij Thomann heb je 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie, bij Bax is dat zelfs 60 dagen.
    Ik zou daar in jouw geval gewoon gebruik van maken. Als je serieus interesse hebt, ben je na een week thuis pielen en prutsen er wel uit of het een blijver is of niet. Ik neem aan dat je voor jezelf al hebt bepaald wat voor jou belangrijk is (bijv. geluid, bedieningsgemak, hoe denk je 'm live te gaan gebruiken, enz.), dus hou de "testperiode" vooral praktisch. De mogelijkheden van dit soort apparaten zijn zó uitgebreid, sommigen komen daar zelfs in een jaar niet doorheen.

    En voor de biergooi-partijen: een stuk transparant tafelzeil doet wonderen. Kost geen drol en je materialen blijven beschermd én bedienbaar.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Goeie tip hierboven. Ik denk dat een goed resultaat vooral afhangt hoe je de Helix gaat uitversterken.

    Deze al bekeken?



    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Daar zit nu precies de reden van mijn vraagstelling hier. Ik zou 'm inderdaad kunnen gaan testen (heb ik trouwens al gedaan), maar je kan er op dat uurtje tijd nooit uithalen wat je wil omdat je 'm gewoon niet voldoende kent. Het leek me wel heel gebruiksvriendelijk, maar je moet met zo'n ding een paar maanden bezig zijn om het door en door te kennen. En dan weet je pas of het je bevalt of niet.
    Ik heb al enkele goeie tips gelezen, maar wat ik graag zou weten is of dat er hier gitaristen zijn die er solgelukkig mee zijn, of nog beter, wat zij de hekelpunten er van vinden.
    Ik vind dat je iedere fx of amp sim of whatever met een uurtje of 2 max echt wel moet kunnen beoordelen hoor. Zoals in "is dit in voor mij ofnie".

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik heb een half jaar geleden de Helix 2de hands aangeschaft en heb daar nog geen spijt van.
    Ik gebruik hem thuis met een hele goede koptelefoon of actieve JBL speakers.
    Het geluid is iets beter als de HD500 het is echt geen wereld van verschil,de mogelijkheden qua externe loops en dergelijke is eigenlijk zijn beste punt.Ik heb een gitaarsynth(SY300) en een organmachine(C9) in een loop staan schakelbaar via de floorboard.
    Ik moet wel zeggen dat mijn oren niet meer geweldig zijn(hoor niets meer boven de 10kHz)dus in mijn oren lijken de versterkersimulaties heel goed.

  9. #19

    Standaard

    Ik heb hem ook een keertje kort uitgeprobeerd en een demo beluisterd tijdens de messe dagen in Frankfurt. Dat is te kort om te kunnen zeggen dat het een goede aankoop is. Zonder direct een vergelijk te trekken kwam hij op mij overigens wel redelijk gelijk over als mijn AX8. De demo was helemaal top maar dat lag voornamelijk aan de demonstrateur. Volgens mij is het in ieder geval geen miskoop en hij heeft zeker een mooie en praktische gebruikersinterface.

    Maar ik krijg meestal pas goede presets nadat ik zelf er een tijdje mee heb geëxperimenteerd. En dat heeft tijd nodig. Daarom zou ik je ook adviseren er gewoon eentje aan te schaffen en het te gaan ervaren...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik vind dat je iedere fx of amp sim of whatever met een uurtje of 2 max echt wel moet kunnen beoordelen hoor. Zoals in "is dit in voor mij ofnie".
    dat valt vies tegen met de Helix, er is een steep learning curve en als echte vent weiger ik om gebruiksaanwijzingen te lezen dus is het vooral veel uitproberen en dan ben je zo meer dan 2 uur verder
    de eerste keer dat ik hem hoorde was met koptelefoon en ik was aangenaam verrast door het geluid, toen ik hem thuis uitprobeerde was ik echter nogal teleurgesteld door het matige geluid over de amp (dus capsims uitzetten, amp uitzetten, in de effectloop gooien etc en dan weer opnieuw beginnen
    als ik alleen 2 uur had gehad dan was hij zo weer terug naar thomann gegaan maar nu is het een blijvertje
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top