Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 34 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 338
  1. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    ook mooi zo'n FX8 maar wel aardig aan de prijs.. - waarom staat er ''The unit is designed for unity gain '' dat betekend waarschijnlijk dat je je versterker niet echt hard kan insturen? iets wat ik nu wel doe. eigenlijk vraag ik me dat bij de HX ook af of dat kan.
    Een aardige uitleg over unity gain:

    The idea of “unity gain” is essentially that when passing audio through a piece of gear, if the output level is the same as when the device is not in the signal path, “unity gain” has been achieved — input equals output, level-wise. Basically, you put one volt in, you get one volt out, which is said to equal a gain of one or “unity.”

    Establishing this balance between pieces of audio equipment; whether it is between a guitar amplifier and a stompbox, an outboard EQ and your DAW, or something more complex, will ultimately result in a cleaner overall signal devoid of unwanted distortion and feedback. That being said, certain pieces of gear, such as preamps, are used specifically for boosting gain and should be used as such. However, first establishing unity gain allows you to have control over what is being boosted or cut and by what amount, instead of audio via random circumstance.

    De FX8 heeft meerdere mogelijkheden om te boosten: via de equaliser, scene settings etc. Hij is wel duurder dan de Helix maar ik vind de effecten ook wel een heel stuk beter dan de M13/HD serie effecten en ik weet niet hoeveel dat is verbeterd met de Helix HX. Als je niet teveel schakelmogelijkheden zoekt en het heel eenvoudig wilt houden zou ik voor een Eventide H9 gaan. Die is imo (op de Eventide Eclipse na) het beste gitaar muliti-effect qua sounds maar heeft weer dan een belabberde editor...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 februari 2018 om 08:02

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2008
    Locatie
    woerden
    Berichten
    441

    Standaard

    Ik heb zo'n headrush modeler uitgeprobeert, in mijn oren klinkt het net zo goed als helix, maar dat is persoonlijk. Wel een groot verschil dat je bij helix elke parameter naar een knop of pedaal kan verwijzen en benoemen. Dat heb ik op die headrush niet kunnen ontdekken. Ik heb wel een headrush 112 besteld. komt pas eind mei. Wordt in dezelfde fabriek gemaakt als alto. alleen de headrush is 100W continu en de alto 550W continu. Het chassis is volgens mij hetzelfde

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2008
    Locatie
    woerden
    Berichten
    441

    Standaard

    ben bezig met een flightcase, maar krijg hier geen foto's geplaatst
    Laatst gewijzigd door danielw; 21 februari 2018 om 18:58

  4. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikE Bekijk bericht
    ...en wat ik stiekem het mooiste vind aan de Helix en HX, per footswitch een schermpje dat vertelt wat er precies onder de knop zit.
    De kogel is door de kerk. Zojuist de Helix Floor besteld. Morgen zal de betaal mail wel binnenkomen, dus ik verwacht hem halverwege volgende week.

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk. Zojuist de Helix Floor besteld. Morgen zal de betaal mail wel binnenkomen, dus ik verwacht hem halverwege volgende week.
    Welcome to the club! Iemand neemt binnenkort contact met je op voor de secret handshake。

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Welcome to the club! Iemand neemt binnenkort contact met je op voor de secret handshake。


    In ieder geval congratulations voor je nieuwe aanwinst.

    In verband met de headrush, ik denk dat er in kwaliteit weinig verschil is met de amp modellen tegenover de helix.
    De helix heeft imo wel betere effecten en meer amp modellen en gaat overal wat dieper op in, er valt veel meer te editen (wat niet persé goed of slecht hoeft te zijn, want niet iedereen heeft graag zoveel mogelijkheden).
    De headrush heeft zijn roots in de eleven rack en dat hoor je erg goed, zelfde amp modellen en effecten, maar dan met de mogelijkheid om ir's in te laden.
    Ik heb nog steeds een eleven rack en ik speel er nog steeds graag over, deze klinkt ook veel meer realistisch dan bv de pod HD500,
    maar voor mij persoonlijk kon ik meer met de helix.

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht


    In ieder geval congratulations voor je nieuwe aanwinst.

    In verband met de headrush, ik denk dat er in kwaliteit weinig verschil is met de amp modellen tegenover de helix.
    De helix heeft imo wel betere effecten en meer amp modellen en gaat overal wat dieper op in, er valt veel meer te editen (wat niet persé goed of slecht hoeft te zijn, want niet iedereen heeft graag zoveel mogelijkheden).
    De headrush heeft zijn roots in de eleven rack en dat hoor je erg goed, zelfde amp modellen en effecten, maar dan met de mogelijkheid om ir's in te laden.
    Ik heb nog steeds een eleven rack en ik speel er nog steeds graag over, deze klinkt ook veel meer realistisch dan bv de pod HD500,
    maar voor mij persoonlijk kon ik meer met de helix.
    Nou als je de Helix al veel edit parameters vindt hebben.... Dan moet je maar nooit aan de Fractal gaan. Ik vind de edit mogijkheden van de Helix juist lekker basic

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou als je de Helix al veel edit parameters vindt hebben.... Dan moet je maar nooit aan de Fractal gaan. Ik vind de edit mogijkheden van de Helix juist lekker basic
    Klopt inderdaad ja, dat is voor velen ook de drempel voor de fractal producten of de reden om enkel koop patches te gebruiken.
    Maar ik bedoelde niet persé dat de helix "teveel" edit mogelijkheden zou hebben, ik bedoelde dat tegenover er in de helix veel meer mogelijkheden zijn dan in de headrush. Die is nog "soberder" qua edit mogelijkheden.

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Klopt inderdaad ja, dat is voor velen ook de drempel voor de fractal producten of de reden om enkel koop patches te gebruiken.
    Maar ik bedoelde niet persé dat de helix "teveel" edit mogelijkheden zou hebben, ik bedoelde dat tegenover er in de helix veel meer mogelijkheden zijn dan in de headrush. Die is nog "soberder" qua edit mogelijkheden.
    Ik snapte um hoor

  10. #190
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou als je de Helix al veel edit parameters vindt hebben.... Dan moet je maar nooit aan de Fractal gaan. Ik vind de edit mogijkheden van de Helix juist lekker basic
    Wat ik me afvraag, als je zoals jij overstapt van uitgebreid naar meer basic, heb je dan het ook idee dat je instellingen mist? Of valt dat nogal mee en krijg je toch wel de sound die je zo ongeveer wilt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top