Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 34 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 338
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Rack = floor maar dan zonder voetpedalen. LT mist alleen wat I/O.

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    ...en wat ik stiekem het mooiste vind aan de Helix en HX, per footswitch een schermpje dat vertelt wat er precies onder de knop zit.

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikE Bekijk bericht
    ...en wat ik stiekem het mooiste vind aan de Helix en HX, per footswitch een schermpje dat vertelt wat er precies onder de knop zit.
    Vind ik ook ja
    Da's de reden waarom ik voor de helix heb gekozen en niet de helix lt, en de I/O's.

  4. #174

    Standaard

    Zijn er hier ook mensen die van de de AX-8 zijn overgestapt naar de Helix?
    Laatst gewijzigd door herrieman; 18 februari 2018 om 08:07
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  5. #175

    Standaard

    Ik in ieder geval niet. De AX8 is interessant genoeg en biedt meer dan genoeg mogelijkheden voor sound design. Mijn vraag zou eerder zijn; wanneer komt modeling in de buurt van een high-end guitar amp. Op line niveau lijkt het heel aardig en ook flexibel maar als het wat harder gaat krijgen modelers toch snel dat vervelende hoog randje...

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    ik heb weinig met amp modelers, ik speel gewoon graag op mijn oude AC30 met pedaaltjes maar de Helix HX vindt ik wel erg interessant! ik ben best tevreden met mijn pedalboard maar er blijft altijd een drive naar nieuwe pedalen en het is ook nooit flexibel genoeg. ik vraag mij af of een HX mijn hele pedalboard kan vervangen? ik draai bijvoorbeeld afhankelijk van het podium nog altijd wat aan de gain en treble van mijn OCD en eigenlijk hetzelfde met de delay settings. en als de versterker warmer wordt moet er ook ook iets met met het hoog op de pedalen . kan dat op HX ook in 1 keer of moet je dan alle presets af? en kan je met de HX ook een echte volume boost maken, vergelijkbaar met een 20db boost pedaal? - een oplossing zou kunnen zijn de loops gebruiken voor de drive pedalen en een boost pedaal en de HX voor de rest maar begint het toch alweer op een pedal board te lijken..

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik in ieder geval niet. De AX8 is interessant genoeg en biedt meer dan genoeg mogelijkheden voor sound design. Mijn vraag zou eerder zijn; wanneer komt modeling in de buurt van een high-end guitar amp. Op line niveau lijkt het heel aardig en ook flexibel maar als het wat harder gaat krijgen modelers toch snel dat vervelende hoog randje...
    Zit wat in; ik ken de Helix niet, maar met bv een Kemper lukt het mij niet om een fatsoenlijk geluid te krijgen, vergelijkbaar met een even dure of duurdere amp.
    Ik zie mezelf echter wel ooit overstappen; het gekloot met midi pedalen, switchers, groundloops, kabels die na verloop gaan storen (door oxidatie of weet ik het, omdat ze nooit in en uitgeplugd worden) is ook niet alles.

  8. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    ik vraag mij af of een HX mijn hele pedalboard kan vervangen?
    In dat geval zou je ook eens kunnen kijken naar de FX8 van Fractal Audio: https://www.fractalaudio.com/p-fx8-m...cts-pedalboard

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    'k kwam over die Fractal ook nog een testje tegen (voor wat t waard is maar t geeft wat info...)

    http://gitarist.nl/tests/artikel/61-...t-gitarist-296
    it's not the size of the scale that matters......
    it's how you use it

  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    ook mooi zo'n FX8 maar wel aardig aan de prijs.. - waarom staat er ''The unit is designed for unity gain '' dat betekend waarschijnlijk dat je je versterker niet echt hard kan insturen? iets wat ik nu wel doe. eigenlijk vraag ik me dat bij de HX ook af of dat kan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top