Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 34 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 338
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotio Bekijk bericht
    Laat maar horen, zeker welkom!
    Ik speel voornamelijk pop, rock (Toto) en in de worship hoek. Dus van clean tot stevige rock met veel ambience.

    Hier mijn eerste poging voor een rock/lead sound:
    https://soundcloud.com/timo-hol/line...l-lead/s-7EUtU.

    bij gebruik van de USB opname verlies je toch iets hoog/sprankeling heb ik de indruk, of ligt dat aan mij?
    Lekker soundje hoor. Ik vind juist dat er nog wel iets hoogs afmag haha.

    Ik speel naast metal eigenlijk ook alleen maar worship oftewel pop/rock qua .uzikaal idioom.

    Oké, een paar tips, voor zowel metal als soms algmeen:

    * gooi als eerste altijd een low cut erin. Rond 50 tot 80 Hz oid afhankelijk van de gitaar en de chaos erachter.

    * er zit een soort van noise gate al in de input block (dus je hoeft er niet eens één expliciet te selecter) gebruik die bij high gain sounds! Dan hoef je bijna geen noise gate of laat staan hard gate toe te voegen

    * gebruik relatief lage master settings in de amp bij high gain sounds, gebruik liever de channel volume als je harder moet

    * weinig ripple en hum, wil je in t echt ook niet

    * EQ vóór of achter een amp kan behoorlijk verschillend werken, kun je gebruiken tot je voordeel

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik weet niet of er eigenlijk een verschil is tussen de gratis en de koop versies, ik vermoed dat degenen die betaald moeten worden toch wel hun betere zijn.
    Maar het zijn inderdaad immens veel files waar je per ir uit kan kiezen, de quick starts zijn altijd handig als je het niet meer weet.

    Ja ik vind dat ze bij line6 een beetje royaler hadden mogen zijn met de slots voor ir's eigenlijk, maar ja zoveel te meer keuzes moet je dan weer maken he.

    Als ze allemaal zo goed zijn als de deluxe reverb 112 die ik gekocht heb is het in ieder geval de moeite waard imo.
    Ik hoor erg goede dingen over hun tone core bundel ook dus ik denk dat deze op mijn lijstje gaat komen.
    En een celestion pack ga ik ook eens testen.
    Die gratis is gewoon hun eerste ooit. Zlefde kwaliteit als t goed is. Ik heb de gratis OwnHammers, de gratis RedWirez etc maar ik vind eerlijk gezegd de stick cabs net zo goed/slecht. Het geheim is MICROFOONS en hun afstand. Dat bepaalt je sound véél meer.

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Die gratis is gewoon hun eerste ooit. Zlefde kwaliteit als t goed is. Ik heb de gratis OwnHammers, de gratis RedWirez etc maar ik vind eerlijk gezegd de stick cabs net zo goed/slecht. Het geheim is MICROFOONS en hun afstand. Dat bepaalt je sound véél meer.
    Inderdaad, de stock cabs zijn absoluut erg goed maar je moet zoals je zegt met de mics en afstand werken, ik gebruik vaak een ir's samen met een stock cab.

    Hier nog een paar tips:

    * gebruik een low and high cut EQ blok in de plaats van de low and high cut van de cabs, je zal zien dat de eq een groter bereik heeft.

    * als je een tweede cab gebruikt in een parallel pad kan je het splitpunt gebruiken om een mix te maken tussen de twee cabs.

    * studiocompressor achterin de keten kan je gebruiken als een soort mastering tool.

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    De beste tip die ik tot nu toe heb gekregen is om (als je de kans hebt), je patches te maken op het volume waarmee je normaal speelt.

  5. #155

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    De beste tip die ik tot nu toe heb gekregen is om (als je de kans hebt), je patches te maken op het volume waarmee je normaal speelt.
    Absoluut. Vaak programmeer je op laag volume te veel bas in. Op hoog volume wordt het dan boomy.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard To Helix or not to Helix

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    De beste tip die ik tot nu toe heb gekregen is om (als je de kans hebt), je patches te maken op het volume waarmee je normaal speelt.
    Je zegt het wel goed: "Als je de kans hebt"!
    Ook het gelijk krijgen van volume tss verschillende patches los je zo het makkelijkst op. Wat dit betreft las ik ergens dat je blok voor blok kan aan/uit schakelen en het geluidsniveau hiertussen gelijkschakelen. Doen jullie dat ook zo? Wat ik dan merk is dat de default volumes van de versterkers véél te hoog liggen. Vervelend als je snel een patch bijmaakt op de repetitie...

    De noisegate op de ingang werkt idd prima, maar die mix ik maar voor max 30% in, anders neemt ie je dynamiek teveel weg.
    Kris

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik zet de volumes van de verschillende patches altijd gelijk door een drum en bas backing track te gebruiken.
    Mijn bestaande patches zijn daar allemaal op afgeregeld, en telkens ik een nieuwe heb gebruik ik die backing track opnieuw om het volume daarop af te stellen.
    En meestal werkt dat perfect.

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    * als je een tweede cab gebruikt in een parallel pad kan je het splipunt gebruiken om een mix te maken tussen de twee cabs.
    Ik zie wel eens vaker zo'n splitpunt, merge, A/B, Y etc maar hoe maak ik zo'n ding zelf? Ik dacht. In HX Edit naar beneden trekken met ingedrukte linkermuisknop, maar dat doet niets...

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik zie wel eens vaker zo'n splitpunt, merge, A/B, Y etc maar hoe maak ik zo'n ding zelf? Ik dacht. In HX Edit naar beneden trekken met ingedrukte linkermuisknop, maar dat doet niets...
    Dan moet je gewoon bv een speakercab selecteren en dan de action knop indrukken.
    Daarna kan je met de joystick die block naar beneden trekken.
    Je kan dat daarna ook doen met de twee merge punten om bv twee verschillende signaal ketens te hebben of om het tweede pad weer te laten aansluiten bij het eersteop de plaats die je zelf wil.
    Je kan het een beetje bekijken als een effect loop maken.
    Laatst gewijzigd door deefke666; 6 februari 2018 om 19:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top